Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-30, 15:41
  #1
Medlem
För att göra lång historia kort.
Var tillsammans med en kille under en längre period. Många upp och ner och mycket bråk men vi höll alltid ihop.
Nu har han gjort slut efter att han fick veta att jag var gravid. Till saken hör att han var helt med på detta och jag slutade med p-piller 6mån innan jag blev gravid.
Nu har jag fått veta att innan vi gjorde slut så hade han sex med en annan och nu väntar dom barn och är förlovade.

Mellan barnen ska endast ett par veckor skilja och mitt ex vill inte veta av mitt barn.
Får höra att han endast va med mig pga att jag skulle göra det ena o det andra om han dumpa mig men till sanningen hör att han var otroligt svartsjuk och vid ett tillfälle kort innan det tog slut blev han rasande för att jag ändrade status på facebook till singel.

Hur går jag vidare? Hela mitt liv har jag drömt om att hitta rätt kille och skaffa barn och allt med.
Jag ville aldrig sitta här gravid och ensam medans en annan tjej väntar mitt barns syskon.

Hur kan man göra så som kille? Eller som tjej?
Vet varken ut eller in längre.
Citera
2014-01-30, 15:44
  #2
Medlem
jaybones avatar
Beklagar sorgen. Hur långt är graviditeten gången?
Citera
2014-01-30, 15:46
  #3
Medlem
TheGamers avatar
Om det nu var mycket problem men ändå valde att skaffa barn tycker jag synd om din dotter/son som är på väg, du kan tydligen inte ta ansvar. Ni verkar ju ändå haft väldigt mycket och du väljer ändå att sätta dig i en situation som denna, urs, väldigt oansvarigt.

Nu får du dock ta straffet, förbli singelmorsa som hoppar fram och tillbaka med massa andra killar medans ditt barn blir något bihang som följer med, roligt liv för denne.
Citera
2014-01-30, 15:48
  #4
Medlem
Det var ju ett jävla läge att sitta i Abort?

Folk kan vara svin. Han tröttnade väl på ert stormiga förhållande, hittade en ny och bestämde sig att satsa på henne när hon blev gravid. Klart han då inte vill ha "ditt" barn när han redan gjort upp nya planer. Väldigt ledsamt.
Citera
2014-01-30, 15:56
  #5
Medlem
Fromlandss avatar
"mitt ex vill inte veta av mitt barn"
Ts du menar att han inte vill veta av sitt eget barn? Då är han verkligen en riktig idiot även om allt inte varit bra mellan er.
Försök se det positiva trots allt. Du kommer att bli mor till en annan människa som kommer att älska dig. Det som hänt går ej att ändra på, däremot kan du tänka framåt. (älta inte vilken idiot killen är)
Det hade säkert tagit slut mellan dig och "exet" i allafall så det är antagligen bättre nu än senare.
Du styr över din och barnets framtid och det kommer att bli en fantastisk resa. Var stark nu och jag hoppas att du har vänner och familj som stöd.
Citera
2014-01-30, 16:01
  #6
Medlem
För det första så hoppar jag inte fram och tillbaka mellan killar och mitt barn kommer aldrig uppleva att jag träffar killar utom möjligtvis vänner eller om jag någongång skulle få ett seriöst förhållande. Festar inte och har aldrig haft tillfälliga kontakter med killar.

Jag skulle göra allt för mitt barn. Och aldrig utsätta det fär skit.
Jag är i vecka 23. Så abort är och har aldrig varit ett alternativ.

Jag vill veta hur man kan få för sig att göra så mot en människa du sagt att du älskar i flera år och som du velat ha familj med?

Kan tillägga att han aldrig har haft nog mycket stake i sig för att stå för vad han tycker tänker och känner.
Utan han är väldigt lätt att agera efter vad andra tycker och tänker.

Jag sa till och med innan jag blev gravid att jag kanske borde börja med p-piller igen men det tyckte inte han.
Citera
2014-01-30, 16:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
"mitt ex vill inte veta av mitt barn"
Ts du menar att han inte vill veta av sitt eget barn? Då är han verkligen en riktig idiot även om allt inte varit bra mellan er.
Försök se det positiva trots allt. Du kommer att bli mor till en annan människa som kommer att älska dig. Det som hänt går ej att ändra på, däremot kan du tänka framåt. (älta inte vilken idiot killen är)
Det hade säkert tagit slut mellan dig och "exet" i allafall så det är antagligen bättre nu än senare.
Du styr över din och barnets framtid och det kommer att bli en fantastisk resa. Var stark nu och jag hoppas att du har vänner och familj som stöd.

Ja det menar jag. Tack för dina ord. Jag försöker men känns som jag somnat och vaknat i en mardröm
Citera
2014-01-30, 16:04
  #8
Medlem
SirSaWas avatar
Väldigt tråkig situation du är i!
Dessvärre finns det människor som honom, som inte är kapabel till att ta hand om sig själv eller någon annan!

Har inte så mycket tips och råd mer än att jag verkligen hoppas att det går bra för dig och barnet.

Tänk bara på de, att uppfostra inte barnet till att bli som pappan!
Citera
2014-01-30, 16:15
  #9
Medlem
Först: Abort

Andra: Skit i denna kille, han är inte mycket att ha. Han är inte trogen, förstår inte vad innebörden av respekt eller ansvar så du vinner enbart med att han inte är i ditt liv.

Tredje: Inled ett nytt förhållande när du är redo och låt det ta 2+ år innan ni bestämmer er för att skaffa ett barn, det ska trotts allt vara ett funktionellt förhållande och en lycklig familj.

Edit: Såg nu att du inte kan göra abort... hemskt
Citera
2014-01-30, 16:18
  #10
Medlem
jaybones avatar
Du har nog inte så mycket till val än att gå den svåra vägen och vara singelmamma. Få personer dejtar en höggravid kvinna så du får nog räkna med en del slit på egen hand.

Det enda du kan göra är att inte begå samma misstag igen.
Citera
2014-01-30, 16:25
  #11
Medlem
Magtechs avatar
Riktigt tråkig historia, men fast det känns förjävligt nu så löser det säkert sej till slut.
Klipp all kontakt med svinet hur mycket han än ber om förlåtelse sen, för det kommer han be om så småningom.
Du kommer hitta en riktig man att bilda familj med så småningom, ge det bara tid.
Citera
2014-01-30, 16:29
  #12
Avstängd
Burross avatar
Sicket jävla kukhuve, du borde hyra in någon som kunde kastrera fanskapet med en rostig gaffel.

Så det blev inte som du hade tänkt dig, sånt är livet liksom men gå vidare blir en baggis. Var enbart glad över att du slipper det illojala fanskapet och dina kärlekskänslor för han kommer du snabbt kunna byta till hat.

Tänk på dig själv och din bebis enbart och vad du kan göra nu för att ni skall få det så bra som möjligt. Styr upp saker rent praktiskt så du inte behöver oroa dig för något som du kanske hade räknat med att han skulle sköta.
Oh och grattis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback