2006-10-30, 20:06
Medlem
svenils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Gör såhär att du ringer till resturangen och begär att få tala med personalansvarige, ge inte upp om dom säger att det är dåligt med tid. När du kommer till interjuven prata helst nada eller lite om jobbet, snacka istället massa skit med han som anställer dig så är jobbet ditt.

eh jaha? varför skulle man garanterat få jobb om man ringer en arbetsplats och snackar skit?
Citera
2006-10-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenil
eh jaha? varför skulle man garanterat få jobb om man ringer en arbetsplats och snackar skit?

Vad han antagligen sa (även om han framställde det jäkligt klumpigt) var att man alltid ska komma i personlig kontakt med personalansvarige och sen se till att han får en så bra uppfatning om dig som person. Som tidigare nämts i tråden, att vända hamburgare är ingen konst så personkemin är i stort sett allt dom går på.
Citera
2006-10-31, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Vad han antagligen sa (även om han framställde det jäkligt klumpigt) var att man alltid ska komma i personlig kontakt med personalansvarige och sen se till att han får en så bra uppfatning om dig som person. Som tidigare nämts i tråden, att vända hamburgare är ingen konst så personkemin är i stort sett allt dom går på.

Kort sagt; vara social... kunna "ta" folk så att dom känner sig säkra med en osv...
Citera
2006-10-31, 14:13
Bannlyst
Jag anser inte att jag framställde det klumpigt på något sätt, nu pratar vi om någon som precis har gått ut gymnasiet och att beskriva att man behöver skapa personkemi och tilit vid en arbetsinterjuv kanske inte är ett bra sätt att ge tips.
Citera
2006-10-31, 14:19
Medlem
Garfield.coms avatar
En snygg tjej med fin kropp får lätt ett jobb på en hamburgerrestaurang. Välskötta tassar, gräddhylla........
Citera
2006-12-27, 19:10
Medlem
Kriminalarens avatar
McDonalds kräver sjukintyg

Hej och goddag!

Tjejen jobbar på McDonalds och har fått nya franchise-chefer här i dagarna.

Dessa kräver att man första dagen man är sjuk tar sig till sjukhuset, får ett sjukintyg som man sedan ska åka med till McDonalds och visa för skiftledaren. Gör man ej detta är man "sparkbar".

Låter helt sjukt i mina öron, får man ens göra såhär mot sina anställda?
Citera
2006-12-27, 19:12
Medlem
Flärps avatar
Jag tycker det är bra som fan. Inget jävla mygel här inte. Vill man inte jobba, fejkar en sjukdom så ska man fan sparkas.
Citera
2006-12-27, 19:16
Medlem
Veyrons avatar
Är man sjuk på riktigt borde det väl inte vara något problem att få intyg eller hur? Kan i och för sig vara lite omständigt att ta sig till sjukhuset, men då får man ta ett snack med chefen över telefon och förklara läget, kan väl inte vara något problem.
Citera
2006-12-27, 19:16
Medlem
wises avatar
Frågan är om de kan kräva att du åker tillbaka med sjukintyget. Det borde väl vara rimligt att kunna skicka det som REK brev med posten eller visa upp det senare?
Citera
2006-12-27, 19:29
Medlem
+ det kostar ju ett antal hundringar att få intyget .. och man får ingen sjukersättning den första dagen
Citera
2006-12-27, 19:34
Medlem
Tveksamt om det är tillåtet.

Och i.o.m. karensdagen stannar ändå inte folk hemma bara en dag utan att vara sjuka.

För övrigt: Helt j-vla sinnessjukt. Ett sånt frukansvärt slöseri med skattepengar! Som skattebetalare anser jag att de där franchise-cheferna borde få böta för sitt beteende, eller åtminstone betala doktorns räkning.
Citera
2006-12-27, 20:16
Medlem
Kriminalarens avatar
Hur tar man sig till sjukhuset 8 km bort om man har 40 graders feber, är ensam hemma och enbart har tillgång till cykel?

BTW, sjukintyget SKALL lämnas in samma dag. Inga brev här inte.

Jag är inte intresserad av om latmaskarna får skärpa sig. Jag är intresserad av hur välankrat detta förfarande är i lagboken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in