Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om du anser att det är OK att stjäla ur kassan så är det inte bara på McDonalds som man riskerar utskällningar och till och med avsked från arbetsplatsen.
Är man pank så händer det att man "råkar" få med sig en 20-lapp eller så för att köpa snus, dock inget vanligt från min sida då jag försöker hålla koll på ekonomin. Att göra det i större skala är vedervärdigt. En kille plockar regelbundet på sig 500kr varje pass, och det ska vara ett mirakel om han klarar sig över sommaren.
Citat:
Ursprungligen postat av mart84
Personalrummet är till för alla. Bara för att några vill spela musik så räcker det att det är en som inte vill ha (men säger inget) musiken. Vad är egentligen problemet, musik kan man lyssna på hemma.
Om något inte är OK så säger man till direkt. Det var iaf det första jag fick lära mig när jag började, samt det första jag försöker lära ut till nya personer. Sen ser vi till att alla kommer in i gänget så att säga. Alla är inte översociala men visst fan gör vi vårt bästa för att dem ska trivas. Förövrigt så tror jag inte att någon klagar på lite bakgrundsmusik, speciellt inte då vi ibland sitter 10-12 personer och kollar på film.
Problemet är att vi fick en grov utskällning för något som knappast skadar någon samt redan blivit godkänt av arbetsledaren. Lyssna hemma? Jo, jag gör det också, men det är trevligt med bakgrundsmusik när man sitter och pratar.
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Precis min tanke också, alternativt kan väl TS lyssna på sin mp3-spelare när han lunchar, så det inte stör någon eventuellt.
Nu var vi trots allt 6 personer i personalrummet som alla ville lyssna.
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Förstår inte riktigt vart underlaget för diskussion finns i den här tråden?
Ja, det var jobbigt, hemskt, bla bla när jag jobbade på McDonald's för x antal år sedan också...so what?
Det jag undrade över var om arbetet på McDonalds skiljer sig mellan restaurangerna, eller om det är samma skit överallt. Diskussionen ligger väl i att jämföra erfarenheter osv. Var en ganska spontan grej (skrev det på vägen hem från jobbet, postade i stort sett direkt efter att jag kommit innanför dörren) så kan vara möjligt att jag överskattat ämnet så att säga.
Passar det inte så får det väl bli låsning, inte mer med saken.