2009-05-31, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mart84
Personalrummet är till för alla. Bara för att några vill spela musik så räcker det att det är en som inte vill ha (men säger inget) musiken. Vad är egentligen problemet, musik kan man lyssna på hemma.

Precis min tanke också, alternativt kan väl TS lyssna på sin mp3-spelare när han lunchar, så det inte stör någon eventuellt.
Citera
2009-05-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om du anser att det är OK att stjäla ur kassan så är det inte bara på McDonalds som man riskerar utskällningar och till och med avsked från arbetsplatsen.

Är man pank så händer det att man "råkar" få med sig en 20-lapp eller så för att köpa snus, dock inget vanligt från min sida då jag försöker hålla koll på ekonomin. Att göra det i större skala är vedervärdigt. En kille plockar regelbundet på sig 500kr varje pass, och det ska vara ett mirakel om han klarar sig över sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av mart84
Personalrummet är till för alla. Bara för att några vill spela musik så räcker det att det är en som inte vill ha (men säger inget) musiken. Vad är egentligen problemet, musik kan man lyssna på hemma.

Om något inte är OK så säger man till direkt. Det var iaf det första jag fick lära mig när jag började, samt det första jag försöker lära ut till nya personer. Sen ser vi till att alla kommer in i gänget så att säga. Alla är inte översociala men visst fan gör vi vårt bästa för att dem ska trivas. Förövrigt så tror jag inte att någon klagar på lite bakgrundsmusik, speciellt inte då vi ibland sitter 10-12 personer och kollar på film.

Problemet är att vi fick en grov utskällning för något som knappast skadar någon samt redan blivit godkänt av arbetsledaren. Lyssna hemma? Jo, jag gör det också, men det är trevligt med bakgrundsmusik när man sitter och pratar.

Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Precis min tanke också, alternativt kan väl TS lyssna på sin mp3-spelare när han lunchar, så det inte stör någon eventuellt.

Nu var vi trots allt 6 personer i personalrummet som alla ville lyssna.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Förstår inte riktigt vart underlaget för diskussion finns i den här tråden?

Ja, det var jobbigt, hemskt, bla bla när jag jobbade på McDonald's för x antal år sedan också...so what?

Det jag undrade över var om arbetet på McDonalds skiljer sig mellan restaurangerna, eller om det är samma skit överallt. Diskussionen ligger väl i att jämföra erfarenheter osv. Var en ganska spontan grej (skrev det på vägen hem från jobbet, postade i stort sett direkt efter att jag kommit innanför dörren) så kan vara möjligt att jag överskattat ämnet så att säga.

Passar det inte så får det väl bli låsning, inte mer med saken.
Citera
2009-05-31, 15:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHabadasher
Är man pank så händer det att man "råkar" få med sig en 20-lapp eller så för att köpa snus, dock inget vanligt från min sida då jag försöker hålla koll på ekonomin. Att göra det i större skala är vedervärdigt. En kille plockar regelbundet på sig 500kr varje pass, och det ska vara ett mirakel om han klarar sig över sommaren

Det är inte summan i sig som är problemet, utan bristen på moral gentemot arbetsgivaren.
Att man inte trivs på sin arbetsplats rättfärdigar inte olagliga handlingar.
Citera
2009-05-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHabadasher
Vi är inga snorungar; alla inblandade var mellan 20 och 23 år gamla.

Ja, precis..
Citera
2009-05-31, 17:21
Medlem
woofers avatar
Nu är det ju olika bra koll på olika restauranger men det finns många olika sätt att ta reda på huruvida någon ev stjäl pengar, det är inte alltid enklelt att bevisa det men det finns en hel del verktyg för att kolla upp någon och börjar man misstänka någon kan man hålla extra koll på denna och på olika sätt försöka ta dom på bar gärning. Det har även hänt att gäster hört av sig och berättat att dom misstänker att den som stod i kassan stjäl pengar.

Att stjäla pengar på detta sätt är något av det dummaste man kan göra för det rör sig oftast om små belopp, det är rätt hög risk och åker man dit så blir konsekvenserna inte roliga.
Citera
2009-08-06, 06:54
Medlem
wotoos avatar
Inför FÖRSTA Jobbintervjun tips/trix @Donken

Tjena, som topic lyder så ska jag in på jobbintervju hos donken nu på tisdag.
I och med att det är min första tänkte jag att några tips från er erfarna flashbackare hade suttit fint.
Och inget skitsnack i tråden om hur uselt jobb detta är. Jag vill testa på o va här ett tag, plus att jag hört att det ska va bra på CV´t då det visar att man kan klara av stressade situationer.

Aja hjälpa stabben nu hejz!
Citera
2009-08-06, 06:58
Medlem
Reichs avatar
Jagrekommenderar fluga och plommonstop. Det kommer funka. Undvik svordomar. Peta inte dig i näsan. Svara artigt, tex, ja frun, eller ja herr föreståndare. Peta inte dig i näsan.

Lycka till.
Citera
2009-08-06, 15:32
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reich
Jagrekommenderar fluga och plommonstop. Det kommer funka. Undvik svordomar. Peta inte dig i näsan. Svara artigt, tex, ja frun, eller ja herr föreståndare. Peta inte dig i näsan.

Lycka till.

dame serious dude ..

Ait något lärde jag mig iaff - man ska inte peta sig i näsan på jobbintervjuer
Citera
2009-08-11, 22:14
Bannlyst
I dessa tider och med extra utrymme som väntar mig framöver tänkte jag kanske skaffa mig jobb på helger/nätter hos Burger King.
Hur är egentligen läget nuförtiden med både löner och erfarenheter man kan dra ut av ett sådant jobb?

Senaste inlägget var 2006, det är därför jag undrar =)
Citera
2009-08-11, 22:30
Medlem
macknus avatar
Det smidigaste när gäller lön är att kolla facket först, dom har oftast minimilöner för alla branscher utskrivna så även ickemedlemar kan se och i ditt fall är det hotell och restaurangfacket. Och du har heller inte sagt ålder.

Riksavtalet SHR-HRF (1/5-09-30/4-10)
under 17 år Månadslön: 11 442 kr, Timlön: 66.10 kr
17 år Månadslön: 12 793 kr, Timlön: 73.90 kr
18 år Månadslön: 13 468 kr, Timlön: 77.80 kr
19 år Månadslön: 14 818 kr, Timlön: 85.70 kr

Riksavtalet SHR-HRF (1/5-09-30/4-10)
Yrkesvana 6 år Månadslön: 18 865 kr, Timlön: 109.00 kr
Ingen yrkesvana Månadslön: 17 481 kr, Timlön: 101.00 kr

Så dom är inte så jättebra om du är under 20 men helt ok som extrajobb, minns jag hade 65 när jag började på McDonalds år 2000 (var 16). Snacka om värdelös löneutveckling när den nu bara är på 66...
Citera
2009-08-11, 22:31
Medlem
Avsiktarens avatar
Lika omöjligt som alla andra ställen.
Citera
2009-08-11, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Lika omöjligt som alla andra ställen.

Vaddå lika omöjligt?