2016-01-25, 07:57
Medlem
Andra arbetsintervju på mcdonalds?

Hej jag var på en första intervju på mcdonalds, den gick bra. Idag ska jag på en andra arbetsintervju, vad innebär detta? Tips?

Behöver verkligen detta jobb, då det är rätt svårt att få jobb. Har precis skaffat körkort och skulle vara rätt najs att få jobbet.
Citera
2016-01-25, 08:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man har fångat intresse för dig och har kanske lite fler frågor om dig. Var dig själv bara och svara ärligt så ro du hem detta.

Har du blivit kallad för en andra intervju så tolkar man detta som positivt.
Citera
2016-01-25, 08:16
Medlem
Tackar, hoppas verkligen
Citera
2016-01-25, 08:25
Medlem
Marionettes avatar
Går ni någonstans, håll samma fart som intervjun*. Brukar testa om personerna har fart i sig eller ej genom att röra sig fort och se om den andre hänger med

*intervjuaren
Senast redigerad av Marionette 2016-01-25 kl. 08:26. Anledning: Fel ord
Citera
2016-01-25, 08:33
Medlem
bombaccis avatar
oj oj, två intervjuer för ett McDonalds jobb det var ambitiöst

När jag tog ett jobb där för en massa herrans år sedan så fick jag jobbet direkt under intervjun. Sa upp mig ganska snabbt sen också

Det är nog bara bra för dig med en andra intervju men låter lite fånigt från företagets sida. Om båda varit privata intervjuer alltså och inte först gruppintervju och sedan personlig.

Men som andra skrev svara ärligt men inte dum ärligt och förbered dig inför de vanligaste frågorna "säg tre positiva saker om dig själv. Säg tre negativa saker om dig själv". Väldigt enkla knep att gå runt de där frågorna.
Citera
2016-01-25, 08:35
Medlem
[quote=Marionette|56129937]Går ni någonstans, håll samma fart som intervjun*. Brukar testa om personerna har fart i sig eller ej genom att röra sig fort och se om den andre hänger med

*intervjuaren[/QUOTE
Haha låter skumt. Men ska göra det för att vara på den säkra sidan.
Citera
2016-01-25, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

När jag tog ett jobb där för en massa herrans år sedan så fick jag jobbet direkt under intervjun. Sa upp mig ganska snabbt sen också

Det är nog bara bra för dig med en andra intervju men låter lite fånigt från företagets sida. Om båda varit privata intervjuer alltså och inte först gruppintervju och sedan personlig.

Men som andra skrev svara ärligt men inte dum ärligt och förbered dig inför de vanligaste frågorna "säg tre positiva saker om dig själv. Säg tre negativa saker om dig själv". Väldigt enkla knep att gå runt de där frågorna.

De frågade sånt första intervjun, som också var privat.

Men det var inte med deras chef, idag kommer det vara med chefen.
Citera
2016-01-25, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

varför sa du upp dig? är det så dåligt
Citera
2016-01-25, 08:37
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortalstefan
De frågade sånt första intervjun, som också var privat.

Men det var inte med deras chef, idag kommer det vara med chefen.

ok han vill nog bara bilda sig en uppfattning om dig själv. Blir förmodligen ungefär samma sak som på under första intervjun. Tror inte du behöver oroa dig.
Citera
2016-01-26, 01:55
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortalstefan
varför sa du upp dig? är det så dåligt

Många ser ner på ett jobb på MC. Men alla passar inte där, du lär klara av stress, kunna arbeta fort och gärna ha koll på flera saker samtidigt. Och självfallet klara av att möta gästerna som inte alltid är roligt.

Har så stor erfarenhet inom MC så oj oj oj Har varit allt, medarbetare, skiftledare, assistent och restaurangchef.

Får hoppas det gick bra.
Citera
2016-02-01, 15:19
Medlem
De ringde mig i onsdags och jag fick jobbet 😀😀 Han sa att han skulle maila mig, där det skulle stå när jag börjar. Men jag har inte fått det än, vafan ska de ta så här lång tid?
Ska jag ringa och fråga kanSke?
Citera
2016-02-01, 19:02
Medlem
grattis! antar att du får jobba timme på högst 10h vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in