2015-03-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Det här är frågor jag fick (och inte kunde) på mcdonalds intervjuven så jag fick inte jobbet

Frågorna är på ett ungefär då det var 2 veckor sedan:

FRÅGA: Hur gör du för att släppa ett rått ägg på ett cementgolv utan att knäcka det?

FRÅGA: Om det tar åtta män tio timmar att bygga en vägg, hur lång tid tar det då för fyra män att bygga väggen?

FRÅGA: Om du har tre äpplen och fyra apelsiner i ena handen och fyra äpplen och tre apelsiner i den andra handen vad har du då?

FRÅGA: Vad kan vi aldrig äta till frukost?

Vilka fullständigt LÖJLIGA frågor? Hoppas fa-an att jag inte får liknande.
Citera
2015-03-30, 13:21
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
FRÅGA: Hur gör du för att släppa ett rått ägg på ett cementgolv utan att knäcka det?

Det är bara att släppa! Cementen (som är ett grått pulver) absorberar fallet och ägget förblir således helt. Eller är det kanhända ett Betonggolv som åsyftas?
Citera
2015-03-30, 14:39
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Det här är frågor jag fick (och inte kunde) på mcdonalds intervjuven så jag fick inte jobbet

Det är väl om man har huvud nog att svara rätt på de frågorna som man inte är lämpad?
Citera
2015-03-30, 15:10
Bannlyst
Citat:

FRÅGA: Om det tar åtta män tio timmar att bygga en vägg, hur lång tid tar det då för fyra män att bygga väggen?

FRÅGA: Om du har tre äpplen och fyra apelsiner i ena handen och fyra äpplen och tre apelsiner i den andra handen vad har du då?

Hur kan mcdonalds ställa såna här "kvalifikationer" till den minimilön dom erbjuder?
Citera
2015-03-30, 15:27
Medlem
Trollar ni internet eller fattar ni inte att personen som skrev frågeexempel driver?!

OnT: min intervju var som vilken annan som helst. Var framåt och driven, samt ställ lite frågor till intervjuaren så kommer det gå fint. Det är rätt seriöst dock så förvänta dig ingen räkmacka.
Citera
2015-03-30, 15:34
Medlem
Mattelols avatar
Om Knullmarodoren inte driver angående de frågor han hävdar ska ha ställts, hur ska dessa frågor bevisa om man är kompetent nog att jobba på McDonalds?
Citera
2015-03-30, 15:53
Medlem
På den enskilda intervjun spelade dom SOAD på hög volym medan jag fick spela mobilspel och svara på random frågor. Innan detta fick jag typ fem siffror att komma ihåg som jag skulle uppge vid "testets" slut.
Citera
2015-03-30, 15:55
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:

Ja, och typ: "Skulle du byta plats på näsan och kuken för 2 miljoner kronor?"
Citera
2015-03-30, 16:12
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
När min flickvän var på intervju hos donken fick hon en fråga som löd: Hur många päron går det på ett äpple.
Citera
2015-03-30, 17:22
Medlem
När jag var på intervju på McDonalds ställde de följande frågor:

Fråga: Hur gör du för att stänga en loop i Javascript när den gått 10 gånger?

Fråga: Vilket är det lättaste sättet att inkludera ett formulär på din hemsida?

Fråga: Vilka är de tre huvudspråken som används för att skapa dynamiska hemsidor?

Fråga: Gillar du att äta hamburgare?

Hade fel på alla frågor och blev utslängd. Han som intervjuade mig blev jättearg och sa "Du är en korkad snorunge som aldrig borde fötts!".

Blev ledsen av det.
Citera
2015-03-30, 17:38
Medlem
wheelintheskys avatar
Jobbade på McDonalds ett tag efter gymnasiet men minns tyvärr inte alla frågorna så jävla väl.

Var något med samarbetsförmåga, hur jag hantera stress osv.
Hur man bemöter gäster också.

Kommer ihåg att jag fick frågor om vad jag gjorde på min fritid. Sa att jag lira innebandy och det tyckte nissen som intervjua mig var bra. McDonalds handlar om teamwork eller nåt fick man höra.

Så om du tex säger att du är en lagspelare så ligger du nog bra till.

Aja, Hoppas man var lite till hjälp.
Senast redigerad av wheelinthesky 2015-03-30 kl. 17:42.
Citera
2015-03-30, 17:45
Medlem
Fick jobb direkt båda gångerna när jag jobbade på donken.

Bra inkörd pott för unga.

Har provat att söka igen nu efter 15 år och får inte ens komma på intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in