• 2
  • 3
2019-02-19, 09:35
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Angel Dust

~Paul~

Right on. Phencyclidine (aka PCP) Ja varför inte förena lite nytta med nöje. Undertecknad hade nog funnit dinna makaroner väldigt goda, ja, rent av beroendeframkallande
Citera
2019-02-19, 10:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Right on. Phencyclidine (aka PCP) Ja varför inte förena lite nytta med nöje. Undertecknad hade nog funnit dinna makaroner väldigt goda, ja, rent av beroendeframkallande

https://www.today.com/recipes/angel-...ng-wbrp9331368

~Paul~
Citera
2019-02-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Väl vetande att dePaul redan svarat dristar jag mig att länka till ett recept på svenska 🙂

https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1550587528121
Citera
2019-02-19, 16:47
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Väl vetande att dePaul redan svarat dristar jag mig att länka till ett recept på svenska 🙂

https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1550587528121

Ja, jag googlade såklart upp det hela redan innan jag skrev mitt inlägg och dePaul svarade på dito, så jag hade koll. Faktiskt samma recept som du länkade till.

Men vi måste ju alla få ha lite roligt även en gråmulen tisdag tycker jag.
Citera
2019-02-19, 20:44
Medlem
BushwickBills avatar
Lagerblad var ett bra tips, det ska jag prova! Kryddpeppar? Fungerar det tror ni?

Annars är det mjölk, muskot och svartpeppar som gäller hemma hos mig, alltid i med makaronerna från början och låt allt sjuda, mjöl är bannlyst. Gräddmjölk har jag provat några gånger men tycker inte det ger bättre smak och då är kalorierna bortkastade. Eftersom jag lagar till kvinnor och barn blir det inte något sting i under tillagning men jag brukar ha tabasco på min tallrik, gillar syran och hettan det ger. Rivna morötter är också ett måste!
Senast redigerad av BushwickBill 2019-02-19 kl. 20:48.
Citera
2019-02-19, 21:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kryddpeppar? Fungerar det tror ni?
Har också testat den varianten men lagt ner det eftersom det i slutändan påminde för mycket om den smak man associerar med fläsklägg 😳.

Men visst, använder man den med måtta så funkar den!

-Paul-
Citera
2019-02-20, 12:27
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Skippa mjölet är min åsikt.
Finns ingen anledning att förstöra en pastarätt med hjälp av ytterligare mjöl.
Var nog i min matlagningsnovis som det kan ha varit intressant.
Sant, röd mjölk är det enda rätta 😊
Citera
2019-02-20, 12:33
Medlem
Gör en klassisk bechamel med lagerblad, muskot, kryddpeppar (svenskt påfund dock) och lök. Har jag persilja hemma åker det i. Salt och peppar. Låter mjölet bli lite blont dock då jag gillar smaken det ger. Silar av den. Koka makaronerna al dente, sen får de gå klart i bechan på väldigt låg värme under omrörning (så stärkelse kommer ut och den blir krämigare) samtidigt som jag spär med lite mjölk då och då så konsistensen blir rätt. Har i en nypa socker. Blir grymt.
Citera
2019-02-20, 17:10
Medlem
StigAllans avatar
Mjölk, smörklick, gräddskvätt lite muskot salt och vitpeppar.
Kan bli lite gurkmeja när barn ska äta.
Tycker att det blir bra.
Citera
2019-02-20, 23:12
Medlem
TraXzmans avatar
Ja det går att variera till det mycket från originalet, men mjöl ska bort som många sagt.
Vad tror ni ? Blir det gott att stuva det i buljongfettet från "okryddad" eller lätt kryddad kycklingdelar, gryta med lock i ugnen tex som brukar ge mycket kycklingfett buljong och tillsätta mjölk och extra fond, kryddor typ och sen får man efterkrydda kycklingen lätt ?

Inte tokigt med västerbottensost, pizzakrydda heller i stuvade makaroner
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in