2014-02-02, 14:09
Medlem
1. Det är bäst att vakna upp eftersom livet blir mer intressant med djupa tankar i och med starten av sökandet efter sanningen.
2. Min syn på samhället och andra människor är sämre men samtidigt är det så på ett intressant sätt, så det är både bättre och sämre på samma gång.
Citera
2014-02-03, 12:55
Medlem
BEings avatar
Underbart att så många sett igenom illusionen. Vad jag förstått är att den "stora massan" kommer göra det känslomässiga arbetet kollektivt. Det hade jag på ett sätt gärna föredragit framför det här.
Citera
2014-02-05, 21:05
Medlem
Bigzys avatar
Goda nyheter

Har en polare som köpt hus, och engagerat sig en hel del i lånefrågor genom bankerna.
På något vis har han kunnat koppla ihop vad jag pratat om tidigare och vad det egentligen är som sker när han lånar pengarna.
Underbart!
Nu tror jag han kommer börja fundera lite mer.
Dock känns det som han upplever det negativt och påfrestande psykiskt.
Men efter lågt kommer det högt sägs det
Citera
2014-02-06, 06:07
Medlem
therebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Två Snabba frågor bara till ER främst som vet vad jag pratar om.

1. Vad är bäst? Att "Vakna upp" eller att förbli ovetandes?
2. Har ditt liv blivit sämre eller bättre sedan du "vaknade upp"

1: att förbli ovetandes är densamma som att bli helt ovetandes. För stunden ett rus av att ligga i "koma" där tanken förblöder och delar med sig av sina erfarenheter till DET pittoreska spökhuset !

2: klart sämre!
Senast redigerad av therebell 2014-02-06 kl. 06:09.
Citera
2014-02-06, 06:41
Medlem
De flesta brukar tänka gott om sin barndom, inget märkligt med det. Särskilt om ens barndom sammanföll med den största rikedomsökningen i världshistorien.
Citera
2014-02-06, 22:45
Medlem
1. Det är självklart bäst att vakna upp så fort som möjligt då det får slut på jakten och lidandet.
2. Det har varit/är läskigt, omvälvande och smärtsamt att "ge upp" och se sitt tidigare jag och hur egot haft sin egen gång. Men det har gett mig en ovärderlig frid inombords.
Citera
2014-02-07, 15:35
Medlem
Vad finns det att vakna upp ifrån? Den som tror att det finns en illusion att se igenom vet inte sanningen.

Vem är det som behöver vakna upp? Jag säger, du är redan vaken
Citera
2014-02-07, 16:28
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Vad menar TS med "vakna upp"?
Citera
2014-02-07, 21:09
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Vad menar TS med "vakna upp"?

Han menar antagligen ingen specifik sak, utan ett begrepp som är förknippat med en noterbar perspektiv förändring / uppfattning av omvärld och världsaltet.
Citera
2014-02-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
För mig förändrades Allt. Det negativa skulle kunna vara att jag knappt har någon kontakt med min ursprungliga familj längre. Mina "gamla" vänner har också försvunnit. Det mest negativa dock är att jag upptäckt hur fruktansvärt snett allting är. Hur vilsna och fast i illusionen dom flesta är (även jag).

Det var skönt på ett sätt innan eftersom jag inte visste något annat. Jag flydde utan att veta bättre. Nu när jag vet sanningen om mig själv och vart jag är på väg inser jag hur mycket känslomässigt skräp jag behöver arbeta mig igenom, det är skrämmande och väldigt tufft.

Men på det hela taget skulle jag aldrig välja att vara ovetande igen.

Hmm, kan du förklara mer här? Hur menar du att du har mycket känslomässigt skräp att ta dig igenom?
Citera
2014-02-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Jag vet faktiskt inte ännu, men känner att saker kan vända på sig helt enkelt av att jag vänder blickarna åt mig själv istället för att försöka påverka "allt annat"
Universum är precis lika mycket i mig som det är någon annanstans.
Har fortfarande känslan av at sitta fastklämd mellan mig själv och sanningen dock.

Mina känslor har varit bortom min egen hanterbarhet, men det är bara på den senaste tiden jag har förstått det <3

1. Tror det är bäst att vakna upp och möta sig själv, vilka vi egentligen är.
2. Är nog rätt jämställt där.

Lycka till på din resa!

Menar du att du haft svårt innan att hantera dina känslor, eller hur menar du?
Citera
2014-02-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irit
En motfråga: vill du leva i ljuset eller i mörkret?

Hur vill du att jag ska tolka frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in