• 1
  • 2
2014-01-29, 17:07
Medlem
Två Snabba frågor bara till ER främst som vet vad jag pratar om.

1. Vad är bäst? Att "Vakna upp" eller att förbli ovetandes?
2. Har ditt liv blivit sämre eller bättre sedan du "vaknade upp"
Citera
2014-01-29, 17:09
Medlem
ex69-dtrs avatar
Förbli ovetandes.
Nej, mitt liv har inte blivit bättre sen jag vaknade upp.
Citera
2014-01-29, 17:09
Medlem
Cerises avatar
Med tanke på att världens majoritet är religiösa så skulle jag svara att förbli ovetandes. Mitt liv har varken blivit bättre eller sämre.
Citera
2014-01-29, 17:13
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran

1. Jag anser att jag har vaknat upp. Det har gjort mig deprimerad, var mer fylld av glädje före jag förstod hur smutsig och äcklig mänskligheten egentligen är.

2. Sämre. Min syn på livet och människor är negativ numera.

Men å andra sidan, vad är det för mening att vara glad i en låtsasvärld? Jävla bubbla... Men man slipper bli deprimerad, trots allt...
Citera
2014-01-29, 17:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran

Vissa gånger är det bättre att få vara ovetande. Till exempel ett snedsteg i ett förhållande. Det kanske inte är något att ta upp om man nu inte själv är manad att berätta det för sin partner. Det kan alltså gälla om personen tagit ett snedsteg på fyllan men annars aldrig skulle gör a så mot sin partner. Då skulle jag vilja slippa höra det av min man. Alltså förbli ovetande om händelsen.
Ibland kan det däremot vara bra att få vakna upp då man inte haft en aning om vad ens barn håller på med, till exempel småbrott eller droger/alkohol.
Citera
2014-01-29, 17:34
Medlem
Vem är egentligen medveten? Medvetenhet är inte det bara en "illusion"
Citera
2014-01-29, 17:57
Medlem
Frågan är ställd på ett sådant vis att alla kan tillskriva sig själv sitt eget uppvaknande. Detta eftersom vi faktiskt är totalt ovetandes om det som går oss obemärkt förbi. Därför kan inte heller frågeställningen besvaras hederligt av någon överhuvudtaget. Den som sitter på högsta hästen utmärker sig själv vinnare.

Med det sagt tycker jag att varje ny känsla av insikt eller intellektuell landvinning skapar en behaglig belåtenhet. Ovisshet är absolut ingen dygd.
Citera
2014-01-29, 17:59
Medlem
MisterMGMTs avatar
Vakna upp.
Bättre.

Spelar ingen roll vad man väljer. Väljer man inte att leva i verkligheten så kommer man få komma tillbaka och göra allt igen. Det tror jag på. Typ. :P
Citera
2014-01-29, 18:23
Medlem
På vilket sätt? Det finns många sätt att "vakna upp" på. Berätta lite mer om hur du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
1. Jag anser att jag har vaknat upp. Det har gjort mig deprimerad, var mer fylld av glädje före jag förstod hur smutsig och äcklig mänskligheten egentligen är.

2. Sämre. Min syn på livet och människor är negativ numera.

Men å andra sidan, vad är det för mening att vara glad i en låtsasvärld? Jävla bubbla... Men man slipper bli deprimerad, trots allt...
Här är ett sorts uppvaknande, sen finns det andra sätt att vakna upp på. Jag personligen har vaknat upp och fått mer kontakt med min själ och fått mer förståelse för världen, men det har bara gjort mig gladare, även om jag inser det dåliga som 4298Redo här ovanför gör.
Citera
2014-01-29, 19:04
Medlem
vackrafels avatar
Jag är så avundsjuk på folk som är ovetande och då menar jag ovetande i den form att alla verkar springa runt i sin egna lilla bubbla utan att tänka på eller analysera den värld dom lever i...

Vill tillbaka till min egna bubbla men den är har redan spruckit så det är väl försent.
Citera
2014-01-29, 19:22
Bannlyst
Livet är faktiskt lite mer intressant när man vaknat upp.

Skulle nog säga att mitt liv har blivit bättre av mitt uppvaknande. Men livet är lite som en dröm så jag vet inte om jag verkligen har vaknat upp från livet självt.

Får se när vi dör helt enkelt om saker och ting var som de såg ut att vara.
Citera
2014-01-29, 19:28
Medlem
Vem faan är uppvaknad?? Kan det mätas?????Jag tror det flesta, förutom tunga narkomaner, påstår att de är uppvakna!!

Hör inte det till människan att tro egna realitet är den sanna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in