Citat:
Ursprungligen postat av
Fladdran
Två Snabba frågor bara till ER främst som vet vad jag pratar om.
1. Vad är bäst? Att "Vakna upp" eller att förbli ovetandes?
2. Har ditt liv blivit sämre eller bättre sedan du "vaknade upp"
Vad menar du med att vakna upp? Väldigt diffus frågeställning.
Vakna upp har jag hört i många olika sammanhang som kan gälla allt från att, Fuck, reptiler styr våran värld till att, Fuck, reptiler styr inte våran värld. Och allt där emellan. (reptiler = exempel, inget mer.)
Vart var du från början? Vilken dröm levde du i? Och vilken sanning lever du i nu?
Elementära frågor att besvara om denna tråd ska kunna ha nån sorts röd tråd.
Mint teori om det här med att "vakna upp" är att den personen som vaknat upp helt enkelt har genomgått en omställning i sitt sätt att leva, FÖRST.
T,ex från att umgåtts med andra människor hela dagarna och således influerats i sitt tankesätt av andra människor. Till att spendera mycket tid ensam och inte vara influerad i sitt tankesätt på samma sätt längre.
Eller blivit äldre och fått ett självförtroende som ej kan rubbas. Att man vågar tänka dessa tankar som alltid funnits, men ingen kan tillrättavisa och få dig att hålla dig till den yttre "rätta" sanningen.
Ligger det något i det i ditt fall? Har du spenderat mer tid själv innan ditt "uppvaknande"?
Känner du dig tryggare i dig själv och vågar lyssna på din inre röst mer än deras yttre?
Återställning skulle jag vilja kalla just det, istället för uppvaknande.
Har man alltid lärt sig kunskap, men börjar istället uppleva kunskap kan man väl kanske säga att man vaknat upp.
Vad är det du vet nu som du inte visste förut?
Äger du insikten om att du aldrig kan veta om du vaknat upp?
Att du ständigt måste vara på din vakt över vad som influerar ditt sätt att tänka.
Har du helt enkelt bytt dröm?