Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2014-09-08, 21:51
  #109
Medlem
Apathess avatar
Ett klipp som handlar om att vakna upp: *Länk*

Jag måste dock påstå att termen vakna upp är subjektiv.
__________________
Senast redigerad av Apathes 2014-09-08 kl. 21:54.
Citera
2014-09-08, 23:04
  #110
Medlem
particulum1s avatar
Jag skulle inte blanda ihop 'att vakna upp' och att vara ovetandes. Att vara ovetandes är ett
sinnestillstånd.

Citat:
I am the wisest man alive, for I know one thing, and that is that I know nothing.
Plato

Beror väl kanske på hur man tolkar det då man egentligen vet en sak; att man inte vet någonting.
Citera
2014-09-08, 23:26
  #111
Medlem
orrecrists avatar
Jag tror jag mår bättre av att vara medveten..
Citera
2014-09-08, 23:31
  #112
Avstängd
Den tråkiga sanningen är att lagom är bäst.

Var medveten utan att analysera för mycket.
Citera
2014-09-08, 23:44
  #113
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Vakna upp för mig var att inse att livet är en början och ett slut. När vi dör så dör vi. Då spelar inget något roll längre. Vem vi var, vad vi gjorde, våra värderingar..
Det finns ingen gud, ingen fortsättning. Vi har den tiden vi har sen finns vi inte mer.

Vart kommer vi ifrån då?
Vi kan väl inte påbörja något som inte finns från början?
Stadiet innan livet kan väl inte förknippas med döden?

Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Är det något historien lär oss så är det, för att mänskligheten skall kunna gå framåt och jorden bli en bättre plats att leva på så måste vi ta till oss alla fakta beträffande verkligheten även om de innebär ett s.k. paradigm skift (en omvälvning av vår världsbild).

Ingen idé att göra som strutsen och stoppa huvudet i sanden och lossas som ingenting.

Nej verkligen ingen ide
Vi fick veta om alla kungar och de inflytelserikas historia i skolan.
Inte att revolterna ifrån folket orsakades av deras "monopol" spelande....
[/quote]
Citera
2014-09-09, 08:32
  #114
Medlem
derivats avatar
Citat:
1. Vad är bäst? Att "Vakna upp" eller att förbli ovetandes?
2. Har ditt liv blivit sämre eller bättre sedan du "vaknade upp"

Vakna upp och bli vetande om vad?

Ni som har svarat, vad syftar ni till att ni har blivit vetande om?
Citera
2014-09-09, 19:38
  #115
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Vakna upp och bli vetande om vad?

Ni som har svarat, vad syftar ni till att ni har blivit vetande om?

Exempel:
Folket som tror valet spelar någon verklig roll, men när man tänker efter så får det knappt rum ett cigg papper mellan de olika partierna.
165 nationella banker som är ägda av samma kartell...
Federala riksbankens egna Ben Bernanke går ut i en intervju och säger själv hur de trycker pengar(knappar in siffror i datorn).
Ja det är rent slaveri som pågår runt om i världen eftersom det här ekonomiska systemet är så enormt omfattande idag.
Sveriges riksbank är givetvis också kontrollerad och ägd av samma källa, politikerna styr inte pengaflödet utan det gör bankerna, och den federala riksbanken som våra banker observera "lånar" sina pengar av.
Det cirkulera endast skulder...
Citera
2014-09-09, 21:22
  #116
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Exempel:
Folket som tror valet spelar någon verklig roll, men när man tänker efter så får det knappt rum ett cigg papper mellan de olika partierna.
165 nationella banker som är ägda av samma kartell...
Federala riksbankens egna Ben Bernanke går ut i en intervju och säger själv hur de trycker pengar(knappar in siffror i datorn).
Ja det är rent slaveri som pågår runt om i världen eftersom det här ekonomiska systemet är så enormt omfattande idag.
Sveriges riksbank är givetvis också kontrollerad och ägd av samma källa, politikerna styr inte pengaflödet utan det gör bankerna, och den federala riksbanken som våra banker observera "lånar" sina pengar av.
Det cirkulera endast skulder...

Det håller jag fullt med om, folk som tror valet spelar roll är djupt ovetande. Alltid lika tragiskt att höra hur förbannat viktigt det är att rösta. Sedan ingen motivering utan man rapar som en pappegoja "det är din demokratiska rättighet".

Fast du låter lite konspiratorisk. Det finns ingen konspiration utan det är så systemet fungerar. Ok kanske det sitter lite judar någonstans och bestämmer mer än vi tror men det är pengasystemet som löpt amok.
Citera
2014-09-20, 00:00
  #117
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Det håller jag fullt med om, folk som tror valet spelar roll är djupt ovetande. Alltid lika tragiskt att höra hur förbannat viktigt det är att rösta. Sedan ingen motivering utan man rapar som en pappegoja "det är din demokratiska rättighet".

Fast du låter lite konspiratorisk. Det finns ingen konspiration utan det är så systemet fungerar. Ok kanske det sitter lite judar någonstans och bestämmer mer än vi tror men det är pengasystemet som löpt amok.

Vad skulle hända om alla sket i att rösta då?
Citera
2014-09-20, 00:33
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vad skulle hända om alla sket i att rösta då?

Då faller den representativa demokratin och inget mer.
Det viktiga i samhället fortsätter att fungera. Politiken dör inte ut för att en form av demokrati försvinner. Nya strukturer får tillfälle att utvecklas.

Det är en demokratisk och mänsklig rättighet att få välja att inte rösta,
och ett val som var och en får ta ställning till och är ett politiskt val.

Jag röstar inte för jag vill se förändring i samhället och världen.
__________________
Senast redigerad av peertop 2014-09-20 kl. 00:38.
Citera
2014-09-20, 01:45
  #119
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Det finns ingen konspiration utan det är så systemet fungerar. Ok kanske det sitter lite judar någonstans och bestämmer mer än vi tror men det är pengasystemet som löpt amok.
Det är den spirituella tilltron till penningväsendet (Mammon) som har löpt amok i världen - m.a.o. en konspiration.

mvh
Mattias
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback