Citat:
Ursprungligen postat av
crisz008
Innan jag var ovetande om hur allting fungerar och virse varse så kan jag säga att jag brydde mig inte så mycket.
Nu sista tiden har jag varit smått deprimerad för jag vet att jag inte är männsklig och känner mig helt annorlunda från människorna runt omkring mig. Jag blir facinerad av inprincip allting jag ser och kollar på, har vart ensam mestadels hela mitt liv och när jag kollar på hur människan bara tar av jorden som om den vore deras blir jag bara besviken och arg.
Men jag tycker också om att veta att jag inte är en smuts kastad människa, må universum ta mig!
Är du avundsjuk av någon anledning? Tycker du något i deras tillstånd är önskvärt?
Kanske finns det någon som tittar snett på dig och säger: Hur kan människor göra sådär? Inte återvinna plast, plåt och glas för sig självt? Äta kött? Abortera små liv? Röker cannabis herregud vilken hemsk person! Alla har sin åsikt, det viktiga är att vi är ärliga med oss själva och gör det vi kan. Du vet ju varför dom gör som dom gör, så förlåt dom? "Forgive them for they know not what they do"
Varför vara besviken och arg för deras skull? Älska dig själv tillräckligt för att inte vara det ifall du finner dessa känslor negativa.