2018-03-20, 21:51
Medlem
Jag fick panik av hungern och slutade. Duktig man r va? Nu ska de kolla upp ev. ny antidepressiv medicin samt att jag r ordinerad stesolid varje dag. Men vad sknt att smnen funkar fr en del hr!
Citera
2018-03-28, 14:40
Medlem
Hej
Jag kmpar med vikten och r "ganska" verviktig.
D ska jag allts undvika Mirtazapin?
Citera
2018-03-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hej

Ja troligtvis, eftersom du kommer ha cravings efter mat och ta mer undermedvetet, vet inte om man gr upp i vikt av denna medicin om man ter p kaloriunderskott eller balans.
Citera
2018-03-28, 21:44
Medlem
Citat:
Hej

Ja, tror absolut det. Har du prvat mnga andra mediciner?
Citera
2018-03-29, 04:34
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Hej

Ja dom r inte ngot vidare p det viset, jag gick upp 11kg p en mnad av den 'skiten' pga stndig hunger och ofantliga cravings.. knde mig som en preggo totalt s rekommenderar det inte alls om man har viktproblem. Fluoxetin dremot r en viktneutral medicin, kan vara vrt att diskutera med din doktor.
Citera
2018-03-29, 22:16
Medlem
Men om jag har ENORMA problem med att sova och stndig oro/ngest vad rekomenderar ni?
Attarax som jag tidigare testat och pospavan biter inte p mig.
Behver ett lkemedel som fr mig att somna men inte kka konstant.
Citera
2018-03-29, 23:16
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Men om jag har ENORMA problem med att sova och stndig oro/ngest vad rekomenderar ni?
Jag har skrivit det frr men tl kanske att upprepas:

Alla fr inte problem med vikten/kad aptit av Mirtazapin (undertecknad r ett exempel p detta). Dessutom r det relativt ltta in- och utsttningsbesvr s om din lkare r med p att det skulle kunna hjlpa dig s ge det en chans.
Citera
2018-03-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag har skrivit det frr men tl kanske att upprepas:

Alla fr inte problem med vikten/kad aptit av Mirtazapin (undertecknad r ett exempel p detta). Dessutom r det relativt ltta in- och utsttningsbesvr s om din lkare r med p att det skulle kunna hjlpa dig s ge det en chans.

Ltt utsttning? Tyckte det var extremt mycket svrare n SSRI. Tog mig 1 t att stta ut skiten och fick krossa tabletten och ta flisor i slutet. Extrema utsttningsproblem med klda, ngest och illamende.
Citera
2018-03-31, 10:39
Medlem
Asklords avatar
Fick ocks utsttningsbesvr som hette duga av Mirtazapin. Lng halveringstid eller ej.
Citera
2018-03-31, 13:25
Medlem
Citat:

Som redan nmnts s fr inte alla viktproblem. Visst blir man hungrigare och mer sugen p stsaker/skrpmat men det r inte s att det r omjligt att kontrollera. Sjlv gick jag frn att vara verviktig till nrmast underviktig - frn 100 till 75 kg - under samma tid som jag t Mirtazapin. Det som fick mig att g ned i vikt var dock inte medicinen utan istllet ndrad kost (periodisk fasta) kombinerat med hrd trning.

Just nu kombinerar jag ocks Mirtazapin med Attentin (dexamfetamin) dagtid. Frutom att dexamfetamin motverkar trttheten/hangover-effekten av Mirtazapin r den ocks rejlt hungerdmpande, s just nu upplever jag inga problem med hunger/stsug alls.
Senast redigerad av cealus 2018-03-31 kl. 13:34.
Citera
2018-04-01, 09:42
Medlem
P fjrde dagen med 15 mg Mirtazapin (tillgg till Escitalopram) fick jag grymt ont i fotlederna. Speciellt vnster. Ngon dag tidigare kade jag ocks vikter med hantlar. Tror det var samma dag som jag brjade med Mirtazapin. Hur som helst om vrken beror p Mirtazapin r den vergende eller fr man dras med den? Det blir lite vrre fr varje dag och str mig dagliga liv. Jag ska ndra om i styrketrningen fr att utesluta att det kommer drifrn.
Citera
2018-04-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Museo12
P fjrde dagen med 15 mg Mirtazapin (tillgg till Escitalopram) fick jag grymt ont i fotlederna. Speciellt vnster. Ngon dag tidigare kade jag ocks vikter med hantlar. Tror det var samma dag som jag brjade med Mirtazapin. Hur som helst om vrken beror p Mirtazapin r den vergende eller fr man dras med den? Det blir lite vrre fr varje dag och str mig dagliga liv. Jag ska ndra om i styrketrningen fr att utesluta att det kommer drifrn.

Nu trnar man ju oftast inte benen med hantlar s lnge man inte kr goblet squats eller utfall med dom men.
Trnar du i instabila lparskor?
Antidepressiva kan leda till ledvrk vad jag frsttt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in