2017-08-20, 17:40
Medlem
Asklords avatar
Jag har aldrig sovit så bra som när jag stod på Mirtazapin 60 mg. Dessvärre så gick man upp en del så det blev ohållbart i längden. Testade att ta det igen något år senare men kom inte ens upp i 60 mg. Var trött och "bakfull" varje dag, ångesten levde rövare och den jävla viktökningen igen

Men jag kan inte sluta älska mirtazapin. Sitter här och funderar på om en combo med Mirtazapin + Topiramat skulle funka för att kontra viktökningen. Topiramat är ju en antiepileptika och den medicingruppen har fan värre biverkningar än antidepressiva. Men det känns inte omöjligt att combon skulle kunna funka. Det finns ingen interaktionsrisk emellan substanserna.
Skulle det skita sig med valdoxan så funderar jag på att föreslå denna combon.
Citera
2017-08-21, 16:02
Medlem
någon mer som har haft problem med sexlusten när dem sluta med mirtazapine ? vad kan man göra åt det åt mirtazapine i ett år när jag slutade försvann min sexlust helt och blev impotens
Citera
2017-08-23, 14:37
Medlem
Är det någon som blivit typ DEPRIMERAD av Mirtazapin istället?
Aldrig känt mig såhär är inte glad över något.
Fick dom pga ångest men att vara såhär likgiltig är jobbigt, glädjen är borta typ.

Erfarenhet?
Citera
2017-08-23, 20:42
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeri0001
Fick dom pga ångest men att vara såhär likgiltig är jobbigt, glädjen är borta typ.

Erfarenhet?

Hur länge har du tagit dom? Man kan känna sig lite låg i början.
Citera
2017-08-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeri0001

Erfarenhet?

Jag har stått på mirtazapin mer eller mindre i 5 års tid och jag kan inte påstå att nånting känns direkt kul eller intressant i livet.

Visst jag är funktionsduglig och igång en del under dagarna men det finns ingen direkt glädje i det man gör eller i mig över huvudtaget, mest likgiltig som du skrev. Men jag är heller inte riktigt deprimerad.
Känns som man är i en gråzon typ.
Citera
2017-08-31, 08:43
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag har stått på mirtazapin mer eller mindre i 5 års tid och jag kan inte påstå att nånting känns direkt kul eller intressant i livet.

Visst jag är funktionsduglig och igång en del under dagarna men det finns ingen direkt glädje i det man gör eller i mig över huvudtaget, mest likgiltig som du skrev. Men jag är heller inte riktigt deprimerad.
Känns som man är i en gråzon typ.

Står du enbart på Mirtazapin?
Citera
2017-08-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Står du enbart på Mirtazapin?

Ja. Det är den enda antidepressiva jag tolererar
Citera
2017-09-01, 08:28
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Ja. Det är den enda antidepressiva jag tolererar

Har du lust att utveckla? Menar du som att din kropp inte klarar av dom?
Citera
2017-09-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Har du lust att utveckla? Menar du som att din kropp inte klarar av dom?

Nej, särskilt SNRI.
Drabbades av jag vad man kan kalla för ofrivillig anorexi när jag tog dom. Kräktes varenda jävla dag. Kunde sällan hålla maten i magen heller utan att spy upp den igen. Var som att tarmsystemet blev paralyserat av den medicinen. Mådde fruktansvärt under den tiden.

Mirtazapin ger ju ökad aptit vilket jag behöver men när jag kombinerar med SSRI så slår den ut de aptithöjande effekterna av mirtan så då kan jag inte äta igen.

Känner mig också personlighetsförändrad på både ssri och snri vilket jag inte gillar.
Senast redigerad av Profec 2017-09-03 kl. 00:30.
Citera
2017-10-05, 13:13
Medlem
cromos avatar
Jag har börjat äta 15 mg Mirtazapin efter en utmattningsdepression som full dos Citalopram inte riktigt bet på. Nu mår jag väldigt bra (förutom vissa utmattningsyndrom) och den ångest och livsleda som jag dragits med i flera år är till slut över.

Sover som en stock och när klockan ringer har jag alltid haft långa avancerade drömmar. Blir förundrad över vilken fantasi som fick i mitt undermedvetna. Känslan från drömmen sitter i nästan hela dagen och jag minns drömmarna i flera dagar.

Blev extra torr i munnen första dagarna, kändes nästan avdomnad, i övrigt har jag inte haft så många jobbiga biverkningar.

Älskar Mirtazapin!
Citera
2017-10-05, 16:41
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Jag har börjat äta 15 mg Mirtazapin efter en utmattningsdepression som full dos Citalopram inte riktigt bet på. Nu mår jag väldigt bra (förutom vissa utmattningsyndrom) och den ångest och livsleda som jag dragits med i flera år är till slut över.

Sover som en stock och när klockan ringer har jag alltid haft långa avancerade drömmar. Blir förundrad över vilken fantasi som fick i mitt undermedvetna. Känslan från drömmen sitter i nästan hela dagen och jag minns drömmarna i flera dagar.

Blev extra torr i munnen första dagarna, kändes nästan avdomnad, i övrigt har jag inte haft så många jobbiga biverkningar.

Älskar Mirtazapin!
Hur är det med vikten? Pluffsat till dig?
Citera
2017-11-13, 22:46
Medlem
Liv02s avatar
Mirtazapin fungerade verkligen inte för mig.
Fick den för att sova på. 15 mg. Somnade "koma" i ca 12 timmar den första veckan. Orkade ingenting.
Tar paroxetin på morgonen.
Efter ett halvår på mirtazapin hade jag gått ner 10 kg trots att jag åt som vanligt.
Mager, deprimerad, ständiga gråtattacker, förlorad muskelmassa trots att jag tränar, tappade hår, fick ont i halsen.
Trappar nu ut den eftersom det var vidrigt att sluta ct.

De flesta skriver att de blir feta av mirtazepin, för mig var det tvärtom.
Dessutom gav den mig mer ångest. Något jag verkligen inte behövde.
Paroxetin har jag tagit i 10 år.

Kan inte säga något gott om Mirta.
Men alla är vi olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in