Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 18:45
  #793
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur många dagar tills tröttheten på morgonen släpper? Förstår mig inte på mirtazapin om jag tar den för tidigt typ 3 timmar innan sova så piggnar jag till. Tar jag den för för sent så är jag död på morgonen. Tar 15mg.
Citera
2017-08-10, 21:05
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur många dagar tills tröttheten på morgonen släpper? Förstår mig inte på mirtazapin om jag tar den för tidigt typ 3 timmar innan sova så piggnar jag till. Tar jag den för för sent så är jag död på morgonen. Tar 15mg.

Mirtazapin skall helst brukas kl 20:00.
Citera
2017-08-11, 12:52
  #795
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Mirtazapin skall helst brukas kl 20:00.

Helst och helst. Jag tog den ca två timmar innan läggdags. Hade jag lagt mig vid 12 varje kväll så hade intaget blivit kl 10 osv.

Aldrig hört att det skulle finnas en rekommenderand tidpunkt för bruk av Mirtazapin
Citera
2017-08-11, 13:48
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Helst och helst. Jag tog den ca två timmar innan läggdags. Hade jag lagt mig vid 12 varje kväll så hade intaget blivit kl 10 osv.

Aldrig hört att det skulle finnas en rekommenderand tidpunkt för bruk av Mirtazapin

Det finns det. Beroende på sömnmedicinen så finns det olila rekommenderade tidspunkter; Propavan som är sömnförlängare kl 20, hypnotikum 22. Många läkare gör misstag avseende detta.
Citera
2017-08-11, 14:43
  #797
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Mirtazapin skall helst brukas kl 20:00.

Varför just 20? Min trötthet avtar vid 22 om jag har så tidigt.
Citera
2017-08-11, 17:20
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Varför just 20? Min trötthet avtar vid 22 om jag har så tidigt.

Säger inte att man måste, det är praxis bara. Tröttheten bör inte försvinna.
Citera
2017-08-15, 18:25
  #799
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Säger inte att man måste, det är praxis bara. Tröttheten bör inte försvinna.

Tröttheten på dagarna då? Är sänkt från morgon till kväll.
Citera
2017-08-16, 00:24
  #800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Tröttheten på dagarna då? Är sänkt från morgon till kväll.

Ändring till Valdoxan isf.
Citera
2017-08-16, 15:08
  #801
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Ändring till Valdoxan isf.

Tänk på det förut men vad är det för fördelar jämfört mirta? Min sömnläkare säger att valdoxan inte gör någon nytta för sömnen vilket jag inte fått någon förklaring till.
Citera
2017-08-18, 15:21
  #802
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Tänk på det förut men vad är det för fördelar jämfört mirta? Min sömnläkare säger att valdoxan inte gör någon nytta för sömnen vilket jag inte fått någon förklaring till.


Utan att gå in på kemiska detaljer så kan jag säga att Valdoxan funkade jättebra mot sömnen för mig, åtminstone i ungefär två månader. Är inte seg dagen efter.
Citera
2017-08-18, 16:31
  #803
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Utan att gå in på kemiska detaljer så kan jag säga att Valdoxan funkade jättebra mot sömnen för mig, åtminstone i ungefär två månader. Är inte seg dagen efter.

Slutade du med den efter 2 månader eller upphörde effekten?
Citera
2017-08-18, 20:45
  #804
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Slutade du med den efter 2 månader eller upphörde effekten?

Effekten upphörde. Men den är tillbaka nu. Blir rejält trött av den och somnar gott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback