2019-02-20, 16:58
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Har hållit på länge nog med psykofarmaka för att inse att detta inte är placebo. Mirtazapin är en av världens starkaste antihistamin om man kollar på bindningsindex som antagonist till H1. Med andra ord är den extremt potent och selektiv även i microdoser. Däremot bör den inte ha särskilt stor effekt på övriga serotoninreceptorer.

Men då är det väl bara att köra ,om du nu sover bättre
Citera
2019-02-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Men då är det väl bara att köra ,om du nu sover bättre

Ja jag kommer att ta den sporadiskt eftersom jag slutade med den för två år sedan eftersom jag inte hade effekt av den för sömnen längre. Att sluta var riktigt jäkla hemskt. Värre än SSRI. Fick brutala utsättningssymptom.
Lustig medicin detta. Verkar väldigt kraftigt.
Citera
2019-03-11, 21:23
Medlem
Efter cirka två månader med 30 mg Mirtazapin är ångesten och oron mindre, men inte helt borta och jag är en fet zombie. Vilken är er favorit tillägsmedicin till Miztan?

Vill helst undvika Venflaxin pga utsättningen av den vilket ska vara en mardröm.
Citera
2019-03-25, 23:02
Medlem
Nisom tar mirta och inget annat, har ni några sexuella biverkningar?
Citera
2019-03-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Nisom tar mirta och inget annat, har ni några sexuella biverkningar?

Mirtan påverkar inte sexlusten negativt till skillnad mot ssri etc.
Citera
2019-03-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec

Lite gör det på mig. Inte så man känner sig direkt på topp när man gått upp en så där 15 kg och är en seg zombie.
Citera
2019-03-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec

Jag hade inte problem när jag gick på SSRI. Förutom att man inte var sugen alltidfför man mådde skit. Nu så har jag bara mirta och är inget fel på lusten men blir inte lika hård och lite strul som jag aldrig haft innan. Men det kan ju bero på något annat.
Citera
2019-03-26, 21:45
Medlem
Asklords avatar
Jag fick en sexuell biverkning av mirta även om den var skonsam i förhållande till ssri. Kunde få upp han men inte riktigt hela vägen så att säga.
Citera
2019-03-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Jag hade inte problem när jag gick på SSRI. Förutom att man inte var sugen alltidfför man mådde skit. Nu så har jag bara mirta och är inget fel på lusten men blir inte lika hård och lite strul som jag aldrig haft innan. Men det kan ju bero på något annat.

Okej ja just ssri kanske inte är lika farlig som snri.
Jag gick på venlafaxin under ca 1 1/2 år och då var det mer eller mindre dött därnere.

Så jämfört med snri så är mirtan mycket mycket bättre.
Citera
2019-03-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Lite gör det på mig. Inte så man känner sig direkt på topp när man gått upp en så där 15 kg och är en seg zombie.

Hehe, ja dom biverkningarna har jag också fått av mirta.
Känner mig tung som en säl på land + segheten på det.
Citera
2019-03-30, 23:36
Medlem
elephantstones avatar
Vad händer i hjärnan efter långvarigt brukande av Mirtazapin? Jag har tagit medicinen i snart ett år och upplever längre inte ångest lika frekvent som tidigare. Mitt humör är något jämnare, men jag känner mig likgiltig inför saker snarare än glad eller ledsen. Det är svårt att förklara, men jag känner mig som en robot. Och jag tror det påverkar mina relationer till människor.

Jag är ganska säker på att jag vill sluta med medicinen, men jag sover ju så bra på den.

Vad har ni för erfarenheter? Vad kan man förvänta sig för psykiska förändringar om man slutar ta Mirtazapin?
Citera
2019-03-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Vad händer i hjärnan efter långvarigt brukande av Mirtazapin? Jag har tagit medicinen i snart ett år och upplever längre inte ångest lika frekvent som tidigare. Mitt humör är något jämnare, men jag känner mig likgiltig inför saker snarare än glad eller ledsen. Det är svårt att förklara, men jag känner mig som en robot. Och jag tror det påverkar mina relationer till människor.

Jag är ganska säker på att jag vill sluta med medicinen, men jag sover ju så bra på den.

Vad har ni för erfarenheter? Vad kan man förvänta sig för psykiska förändringar om man slutar ta Mirtazapin?

Vilken dos ligger du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in