2013-09-28, 16:50
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ngon som, i likhet med mig, ftt sjukt verkliga drmmar av mirtazapin? Jag drmmer mardrmmar ntterna igenom sen jag brjade med mirtazapin. I natt vckte jag min sambo 7-8 gnger med mina skrik och mitt sprattlande i sngen. Ska det vara shr s ker dom t helvete.,
Mirtazapin tillsammans med en serotogen medicin ger mig samma.
Om jag exempelvis tagit tramadol p dagen.
Citera
2013-09-28, 17:12
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Mirtazapin tillsammans med en serotogen medicin ger mig samma.
Om jag exempelvis tagit tramadol p dagen.
Som sagt, inga andra lkemedel. Kan det hnda att jag har diazepam kvar i blodet fastn senaste intag var fr 4 veckor sen, d jag kickade ett 2rigt dagligt knaprande?
Citera
2013-09-29, 14:28
Medlem
Anledningen till att vissa fr mer mardrmmar av mirtazapin vet man inte skert men man tror att det har att gra med att mirtazapin leder till mer REM-smn.

Theralen r en annan medicin som inte r beroendeframkallande och kan hjlpa mot smnstrningar och i viss mn ven mot abstinens. Seroquel och Valdoxan r tv ytterligare alternativ som har smnstabiliserande men ven antidepressiv effekt.
Citera
2013-10-23, 20:05
Medlem
Sisofyss avatar
Jag har tit mirtazapin i snart en vecka nu. Jag vet att det tar ca tv veckor innan man nr effekt mot depressionen. Men det skulle ven hjlpa mot smnbesvr och det r hr jag fr bekymmer. Jag sover fortfarande dligt och jag mrker inte av aptitlusten mer n vanligt heller.

Tror ni man kan f smntabletter utskrivet utver mirtazapinen? Eller r det en sn dr medicin som man inte fr ta ngot annat med?
Citera
2013-10-23, 22:13
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Jag har tit mirtazapin i snart en vecka nu. Jag vet att det tar ca tv veckor innan man nr effekt mot depressionen. Men det skulle ven hjlpa mot smnbesvr och det r hr jag fr bekymmer. Jag sover fortfarande dligt och jag mrker inte av aptitlusten mer n vanligt heller.

Tror ni man kan f smntabletter utskrivet utver mirtazapinen? Eller r det en sn dr medicin som man inte fr ta ngot annat med?
Hej!

Konstigt att mirtazapinen inte fungerar fr dig, fr mig funkade de direkt smnmssigt. ngestmssigt s r de lite sdr eftersom jag gick upp 17kg s har lite ngest ver mina chipstuttar nu.

Nej de ska inte vara ngra problem att f Stesolid/Imovane utskrivet som sver en buffel. Dock kan de vilja prva annat skit som Theralen/Propavan men ta emot dom och sg sedan att du blir helt trasig dagen efter(fr det blir man).

Se dock upp fr Stesolid och Imovane, extremt vanebildande s ha respekt fr dem.
Senast redigerad av franzstrudel 2013-10-23 kl. 22:17.
Citera
2013-11-19, 19:01
Medlem
Mirtazapin

Hej!

Jag har testat en del olika smnmediciner men av alla dessa s har jag upplevt att jag har blivit s trtt dagen efter s jag ville anvnda ngot som inte pverkar mig s mycket dagen efter. D nmnde min lkare Mirtazapin och att det vore vrt att testa och fick sedan det utskrivet samma dag. Jag har svrt att somna in och jag har ngest ibland p kvllarna innan jag ska sova. Jag fick brja med 15 mg och se hur det kndes och det funkar verkligen jtte bra fr mig, jag knner mig jtte lugn och trtt en stund efter intaget och sover hela natten och jag knner inte av ngon alls trtthet dagen efter! Har tagit Mirtazapin i vecka nu.

Jag har dock lst runt lite om Mirtazapin hr i olika trdar och blev lite fundersam, att man blir dsig och lugn och lttare att somna in av den r en biverkning vad jag har frsttt, men en biverkning frsvinner ju med tiden s jag undrar hur min lkare tnkte dr? Ska jag anvnda denna tills biverkningen frsvinner sen byta till en annan medicin? Eller kommer jag alltid att ha denna effekten av den? Kan man bli tolerant?

Mvh
Senast redigerad av veronicka 2013-11-19 kl. 19:16.
Citera
2013-11-19, 19:22
Medlem
Oroa dig inte! Den effekten frsvinner aldrig!
Har tit mirtazapin i snart fem r och n idag, varje kvll ger den mig ett hrligt lugn och sen somnar jag som en stock.
Citera
2013-11-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couldhavebeen
Oroa dig inte! Den effekten frsvinner aldrig!
Har tit mirtazapin i snart fem r och n idag, varje kvll ger den mig ett hrligt lugn och sen somnar jag som en stock.

Ok, d behver jag inte oroa mig! lskar denna medicinen just fr att den gr mig inte dds trtt dagen efter
Citera
2013-11-19, 19:35
Medlem
Sknt att det r s. Det r annars vanligt i brjan nr man tar den att man r som klubbad dagen efter.
Men det avtar rtt fort. Men det r en fantastisk medicin, det hller jag med om.
Citera
2013-11-19, 19:41
Medlem
Citat:
Sknt att det r s. Det r annars vanligt i brjan nr man tar den att man r som klubbad dagen efter.
Men det avtar rtt fort. Men det r en fantastisk medicin, det hller jag med om.

Vad hnder om jag hjer dosen? fr man starkare effekt d?
Citera
2013-11-19, 19:48
Medlem
Nej det fr man inte. Det sgs att den har mer sedativ effekt vid lgre dos tillomed. Pongen med att hja dosen r nog mer fr den antidepressiva effekten den egentligen r skapt fr.
Jag ter dock den enbart fr att sova p den s ngon annan effekt har den inte p mig, men jag r njd med det.
Citera
2013-11-19, 19:51
Medlem
Citat:
Nej det fr man inte. Det sgs att den har mer sedativ effekt vid lgre dos tillomed. Pongen med att hja dosen r nog mer fr den antidepressiva effekten den egentligen r skapt fr.
Jag ter dock den enbart fr att sova p den s ngon annan effekt har den inte p mig, men jag r njd med det.

Just ja, jag minns att lkaren sa det och att det inte fungerar p alla... tur det funkade p mig d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in