2006-01-21, 17:22
Medlem
TomiXs avatar
Effekt? Javisst. Men vilken effekt är det som sökes?

Om du vill bli glad/eufori så finns där bättre alternativ, vill du bli trött så kanske det fungerar för dig.
Citera
2006-12-31, 14:40
Medlem
Pyromaniac_s avatar
Mirtazapin & Alkohol

Hej, har hart av en bekant att ett par mirtazapin (á 30 mg tablett) i kombination med alkohol tydligen ska ta en längre bort från verkligheten än vad endast alkoholen brukar kunna. Skall tydligen fungera för denna bekanta person iaf.

Letade lite på fass och grejer, men tyckte inte att jag hittade något vettigt som tydde på det. Möjligen en luddigt formulerad mening om att mirtazapin eventuellt skulle kunna ta bort "alkoholens dämpande effekt", vad detta nu skulle kunna betyda? Kom inte ihåg men har för mig att patienter därmed avråddes från att använda alkohol under behandling med mirtazapin.

Hur som helst så hittade jag inte någon information om att det skulle vara direkt farligt att kombinera det med alkohol i vilket fall som helst. Har nämligen några kartor nu av en slump, så var tror ni? Skulle de eventuellt ge någon effekt i kombination med alkohol, eller är det bara placebo-effekten tro? Någon som provat?
Citera
2006-12-31, 21:20
Medlem
EttPacktacks avatar
Ingen bra blandnig tro mig!
Citera
2006-12-31, 21:49
Medlem
TBKs avatar
Jag käkar 45mg remeron om dagen och jag märker ingen förändring när jag dricker, blir lika full och odräglig som vanligt. Misstänker att du kommer sommna då remeron kan verka väldigt sövande när man börjar äta dem.
Citera
2007-01-01, 13:32
Medlem
riZLa_87s avatar
Äter 45mg mirtazepin om dagen och det går lika bra att dricka för mig men tar jag tabletten när jag är full så blir jag bara väldigt trött och seg på ett obehagligt sätt . Förstör den härliga fyllan helt enkelt .
Citera
2007-01-01, 15:19
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riZLa_87
Äter 45mg mirtazepin om dagen och det går lika bra att dricka för mig men tar jag tabletten när jag är full så blir jag bara väldigt trött och seg på ett obehagligt sätt . Förstör den härliga fyllan helt enkelt .

Håller med, tar jag mina 30mg så tar tröttheten över fyllan och det blir bara segt och lite obehalgligt som sagt, ingen bra kombi:thumbsdow

mirtazepin överlag tar jag bara när jag verkligen vill sova, den slår igenom allt, tom ett oxy-rus.
Citera
2007-01-01, 18:18
Medlem
lakritspipans avatar
Fan, ni som käkar Remeron dagligen då hur gör ni när ni går ut och dricker, skippar ni skiten eller tar ni den när ni kommer hem? Tänkte även på hur det kan bli när man röker, man lär ju bli sjukt jävla trött om man käkar tabletten under ruset? Ska nämligen börja käka Remeron på daglig basis snart.
Citera
2007-01-01, 21:13
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Käkade remeron tidigare, och jag hade inga som helst problem med att dricka . Märkte inte av några "dåliga" effekter, eller bra effekter.
Citera
2007-01-01, 22:19
Medlem
riZLa_87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zox
Håller med, tar jag mina 30mg så tar tröttheten över fyllan och det blir bara segt och lite obehalgligt som sagt, ingen bra kombi:thumbsdow

mirtazepin överlag tar jag bara när jag verkligen vill sova, den slår igenom allt, tom ett oxy-rus.

Tycker också mirtazepin är otroligt bra att sova på blir inte speciellt trött av den dagen efter heller.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan
Fan, ni som käkar Remeron dagligen då hur gör ni när ni går ut och dricker, skippar ni skiten eller tar ni den när ni kommer hem? Tänkte även på hur det kan bli när man röker, man lär ju bli sjukt jävla trött om man käkar tabletten under ruset? Ska nämligen börja käka Remeron på daglig basis snart.

Jag brukar bara ta den och sedan gå och lägga mig det är verkligen ingen höjdare att ta den medans man håller på att festa . Dom gånger jag använt den med cb så har jag alltid tagit den när ruset har släppt.
Citera
2007-01-02, 10:25
Medlem
Tjohildas avatar
Fyllan märker jag ingen skillnad på, bakfyllan däremot blir 1000 ggr värre Brukar skjuta upp kvällsdosen till dagen därpå om jag ska dricka, eller bara hoppa över den.
Citera
2007-01-02, 23:03
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan

ALDRIG att jag slulle ta dem och gå ut o festa, somnar eller blir degig. Tar den när jag kommer hem i så fall.
Citera
2007-01-03, 15:34
Medlem
Får alla ökad aptit av mirtazapin eller är det bara vissa som får det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in