2008-05-15, 12:58
Bannlyst
Remeron skulle jag knappt rkna som en drog ens. Men att dricka p dom e OK. Mjligen blir man lite segare i komb. med alkohol, men inga utflippade stilnoct-grejer hnder iaf. Och dricka dan efter e inga problemo
Citera
2008-05-15, 13:00
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Jag vet inte var det hr hr hemma igentligen, kanske i drogakuten.

Nvl, jag slutade med Remeron (mirtazapine) i Lrdags (dvs, jag tog min sista tablett lrdag kvll). Idag tnkte jag dricka ngra l, och kanske lite vin. Det borde vara helt lungt va?

Det str att det inte br kombineras med alkohol, d denna kan frstrka biverkningarna frn medicinen. Det betyder vl i stort sett, att om medicinen mot all frmodan skulle vara kvar i kroppen s blir jag som mest lite trtt och hngig?

r ganska nojig, och det r alltid bra att dubbellkolla

Ingen fara, jag dricker ofta och har kkat mirtazapin lnge. Det enda du behver tnka p r att du kanske inte tl riktigt lika mycket, s ta det lungt i brjan
Citera
2008-05-15, 13:14
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBoy
Remeron skulle jag knappt rkna som en drog ens. Men att dricka p dom e OK. Mjligen blir man lite segare i komb. med alkohol, men inga utflippade stilnoct-grejer hnder iaf. Och dricka dan efter e inga problemo

Alla psykofarmaka tycker jag gott kan f platsa inom drogkategorin.
Tyvrr har dom flesta dock bara biverkningar och d oftast vrre n mnga "riktiga droger".

Till TS: Ja du kan supa hur mycket du vill.
Citera
2008-05-15, 18:29
Bannlyst
jag har ocks gtt p Remeron samtidigt som jag festat p helgerna med alkohol. Men varfr alkohol nr det finns s mycket roligare grejer?
Citera
2008-09-24, 02:08
Medlem
Har kkat Mirtazapin, lergigan och imovane i nn mnad snart. Mirtazapinen har efter mycket eftertnksamhet faktiskt hjlp mig. Den gr en inte p ngot stt lycklig, men den tar bort ofta bort det vrsta ngestattackerna, och grundhumret r bttre n det var frut. Lergigan provade jag faktiskt frst fr ngon timme sedan (ersatte Atarax som var bajs), och den hr verkar fungera mycket bttre.
Citera
2008-09-24, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
Har kkat Mirtazapin, lergigan och imovane i nn mnad snart. Mirtazapinen har efter mycket eftertnksamhet faktiskt hjlp mig. Den gr en inte p ngot stt lycklig, men den tar bort ofta bort det vrsta ngestattackerna, och grundhumret r bttre n det var frut. Lergigan provade jag faktiskt frst fr ngon timme sedan (ersatte Atarax som var bajs), och den hr verkar fungera mycket bttre.

edit: JA. Man svller... Jag ter inte mer n frr, men man knner sig konstant bloated typ som efter en fet middag. Usch.
Citera
2008-09-24, 20:10
Medlem
cosmos97s avatar
Har ocks kkat Mitazapin sedan ngra veckor.
Nn som vet hur det funkar tilllsammans med benzo.
Provade och knde bara att jag blev ondligt trtt och knde ingen strre effekt av benzon.
I.o.f.s. r ju trttheten en biverkan i brjan av Mi. kuren.
Nn som vet mer?
Citera
2008-09-24, 20:25
Medlem
Eldkvarns avatar
det r ganska stora rosa tabletter va?
Citera
2008-09-24, 21:07
Medlem
Ja, som dom nmner innan s r det precis samma lkemedel (eller den aktiva substansen r exakt lika i bda) Det r bara det r dom andra r billigare.
Men om du vill s kan du f remeron istllet Mirtazapin STADA det r bara det att du fr betala mellan skillanden p dom.
Det kallas "lika medel"
Citera
2008-09-24, 21:33
Medlem
Jimi HendriXxs avatar
jag har kkat typ 6 mnader nu och jag knner mig bara konstant trtt och orkar inte ta tag i nt.. nr man brjar piggna till r det dax fr nsta dos lixom.
Citera
2008-09-27, 02:27
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Lnar trden lite, jag tnkte frga om det r mjligt och effektivt att anvnda remeron fr att lttare somna nr man intagit centralstimulant?.
Citera
2008-09-27, 03:25
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Lnar trden lite, jag tnkte frga om det r mjligt och effektivt att anvnda remeron fr att lttare somna nr man intagit centralstimulant?.

Av egen erfarenhet, nej. Iaf. fungerar det inte p mig, men jag tnka mig att flera skulle dela den uppfattningen. Att man blir trtt & dsig generellt utav dem visst och tillsammans med benso blir man en vandrande grnsak, men biter inte p stimulanter. (Kanske om man varit uppe 1 vecka kanske, men knappast efter 1-2 dagar, d r det alkohol och benso i mitt tycke.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in