• 2
  • 3
2024-05-31, 18:08
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Trevligt att få en notifikation om ett citerat inlägg nästan nitton år senare. Bockar och tackar.
Ja, jag tycker ändå att det fanns något hos Jumper. Särskilt första plattan var fantastisk, minst lika bra som tidiga Kent som ju var samtida. Mycket stämningsfulla låtar. De hade säkert kunnat bli stora med rätt fokus.

Tror också det, men rätt som det var så försvann dom bara, vet inte om dom lade ner musikkarriären helt och hållet och började jobba med annat? Tycker "Våran hemlighet" är deras bästa låt.
Citera
2024-05-31, 18:12
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=nLCKnRylaPU

Denna går varm här hemma nu.
Citera
2024-06-05, 14:45
Avstängd
Kommer ihåg följade suveräna citat från en snyggt sågande recension av en Jumper-spelning, det var någonstans i Skåne och tidningen var, tror jag, Arbetet (sosse-dagstidning Malmö, nerlagd år 2000).

"Någon har inbillat de här killarna att de är Popstjärnor och nu åker de land och rike runt och gör bort sig."
Citera
2024-06-05, 18:01
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.youtube.com/watch?v=nLCKnRylaPU

Denna går varm här hemma nu.

Vilken låt är det? Får inte fram det via länken.
Citera
2024-06-05, 18:13
Medlem
"Våran Hemlighet" Heter Låten Från Albumet "Välkommen hit" Som Utkom 4 Mars 1998
Citera
2024-06-05, 18:42
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vilken låt är det? Får inte fram det via länken.

Våran Hemlighet
Citera
2024-06-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Trevligt att få en notifikation om ett citerat inlägg nästan nitton år senare. Bockar och tackar.
Ja, jag tycker ändå att det fanns något hos Jumper. Särskilt första plattan var fantastisk, minst lika bra som tidiga Kent som ju var samtida. Mycket stämningsfulla låtar. De hade säkert kunnat bli stora med rätt fokus.

Håller med...Jumper var ett underskattat band med fina låtar...
Citera
2024-07-06, 15:28
Medlem
nonameds avatar
Gör inte Jumper spelningar fortfarande?
Citera
2025-05-18, 17:14
Medlem
KringExs avatar
Jag gillar fortfarande låten Tapetklister. Det som räddar låten från alla nödrim är musiken; halvrockig svensk pop.

Låten Clownen Cloud sticker ut rent musikaliskt och hyfsad text. Den är deppig men jag blir glad av den 😍
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in