2005-07-31, 02:16
Medlem
När det gäller Jumper så är det ändå låten Kom Som En Man som spelas hemma i spelaren, den håller fortfarande.
Citera
2005-07-31, 02:26
Medlem
Jumpers första skiva är gamla minnen
Citera
2005-07-31, 18:07
Medlem
storytellers avatar
Släppte de några singlar förresten? B-sidor?
Citera
2005-08-01, 02:02
Medlem
johnlennons avatar
Gruppen var inget vidare live. Jag såg ett gig då det begav sig och falskare sång får man leta efter. Hillboms röst sprack gång på gång när han skulle
upp i de högre registerna! Total katastrof! Han kanske bara hade en dålig dag?
Citera
2006-01-01, 03:14
Medlem
Gladiators avatar
Tror att de släppte 12 singlar varav 8 eller 9 låg på trackslistan om jag inte missminner mig. Min absoluta favorit var deras tolkning av Jakob Hellmans "Hon har ett sätt" som de vann sommartoppen med 1997. Såg dom live fyra gånger faktiskt och det var lite som en berg-och-dalbana; två gånger lät de som ett lokalt nybörjarband och övriga två gånger var bland det bästa jag hört ifrån ett svenskt popband.
Citera
2006-01-01, 05:35
Medlem
BigFatCones avatar
Jag såg dom live runt -96 nån gång och det var väl inte helt illa pissat. Glad, charmig och oförarglig pop i Gyllene Tiders anda. Idag är det dock inget som jag direkt lyssnar på och jag tror inte att jag skulle gilla eventuella nya låtar.
Citera
2010-07-17, 20:40
Medlem
Lifelovers avatar
Gammal tråd, men ändå.

Införskaffade nyligen samlingsskivan Guldkorn efter att inte ha lyssnat på dem på väldigt länge. Nostalgin gör bara det hela så mycket bättre. Används med fördel som icke-kemiskt uppåttjack!
Citera
2016-01-22, 09:13
Medlem
-jOE!s avatar
http://www.svt.se/kultur/musik/popba...er-aterforenas
Citera
2016-01-22, 13:03
Medlem
zerxezs avatar
Ja nu är det väl en tidsfråga sen ser vi alla gamla 90-tals-band återförenas i nostalgins tidsålder, Wannadies, This Perfect Day, Brainpool, Popsicle etc.
Citera
2017-08-12, 11:30
Medlem
KringExs avatar
Kan ingen svara vad som har hänt med någon eller några av dom?
Citera
2024-05-30, 18:56
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Växte upp med Jumper och älskar fortfarande deras första skiva.

När det begav sig, runt 1996 eller så var det ju Kent och Jumper som red på indiepopvågen, Jocke Berg i Kents metaforiska texter vann dock fler hjärtan än Niklas Hillboms betydligt enklare (och blekare) texter. Kan inte annat än hålla med opinionen, även om jag även gillar Jumper.
Bandet splittrades för några år sedan och Niklas Hillbom pysslade efter detta med att skriva texter till andra artister, han släppte 2004 ett solo-album vid namn "Ungefär såhär" som sågades totalt av de flesta musikrecensenter som kallade honom för "Jocke Berg-kopia", har dock inte hört skivan själv.

Jag glömmer ändå aldrig "När världen står utanför" eller "På andra sidan molnen"...

Kent gick väl lite mer åt det rockiga hållet och Jumper mer åt det poppiga. Hade varit intressant om Jumper fortsatte så som Kent gjorde, hade dom blivit liknade stora tro?
Citera
2024-05-30, 20:18
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Kent gick väl lite mer åt det rockiga hållet och Jumper mer åt det poppiga. Hade varit intressant om Jumper fortsatte så som Kent gjorde, hade dom blivit liknade stora tro?

Trevligt att få en notifikation om ett citerat inlägg nästan nitton år senare. Bockar och tackar.
Ja, jag tycker ändå att det fanns något hos Jumper. Särskilt första plattan var fantastisk, minst lika bra som tidiga Kent som ju var samtida. Mycket stämningsfulla låtar. De hade säkert kunnat bli stora med rätt fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in