2014-01-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Likt pengarna till moderaterna, VPK, MP som även de saknade kvinnoförbund, eller pengarna som Sjuklövern delar ut till diverse vänsterextrema, islamistiska och andra skumraska organisationer, kunde ha kommit till nytta inom diverse samhällsgrenar där människor. Det är för övrigt lustigt att ni plötsligt bryr er så mycket om de äldre, det är ju annars några som totalignoreras av både Vänstern och Alliansen.

Möjligtvis tror du att det ännu finns VPK vilket gör att jag betvivlar att du är insatt i politik överhuvudtaget. Sjuklövern kan numera kallas för Åttaklövern för SD är onekligen delaktig i det hur våra skattepengar fördelas. Och de är inte sena att roffa åt sig både individuellt och för partiet. Och när det gäller bidrag för partiet- exempelvis för den här kvinnoorganisationen så fanns det inga kvinnor som fick något bidrag. Bidraget gick till partiet och i partiet finns det en liten krets av personer som uppbär oproportionellt hög lön. De är riksdagsledamöter eller deras anhöriga. Eller ''konsulter'' som Almqvist numera kallas. Jag har inte sett att SD skulle vilja stoppa löneförhöjningar för riksdagsledamöter som exempelvis MP och V har föreslagit. Om SD anser att det är fel att diverse vänsterextremistiska, islamistiska och andra skumraskorganisationer får bidrag på grund av diffust regelverk, en lucka i lagen kanske, varför påtalar de inte detta utan utnyttjar situationen i stället.
Senast redigerad av nantale 2014-01-29 kl. 19:57.
Citera
2014-01-29, 20:01
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Oavsett om dokumenten hade behövts för att få bidragen så tycker jag det är ganska allvarligt att man förfalskar dokument och ljuger i såna här sammanhang. Huruvida de faktiskt hade rätt till bidraget (vilket de hade) är inte så relevant då det ändå är skitsummor det handlar om. Jimmie hade ju aldrig riskerat partiets rykte för en sån här grej utan han trodde säkert att de ansökte för sammanslutningen. Sedan har Daniel Assai när han skickade in ansökan bifogat protokollen, och då har partibidragsnämnden blivit konfunderade och bett om förtydligande som de fått av Herrstedt. Detta kan betyda att partibidragsnämnden eventuellt har beviljat ansökan utifrån alternativ 1 med en officiell förening även om den ursprungligen inte gällde det, vilket skulle kunna betyda att Daniel Assai och Carina Herrstedt begått bedrägeri (men att Jimmie inte gjort det).

Känns väldigt mycket som att när SD själva kommer till rätta med vad som egentligen har hänt så kommer Carina Herrstedt tvingas avgå från partiledningen och kvinnoförbundet, och kanske även uteslutas.
Det väl det Torkel Gregow från partibidragsnämden bekräftade igår att stödet betalades ut för en sammanslutning i enlighet med ansökan. Gällande eventuellt oriktigt dokument så verkar ansvaret falla på Assai själv.
Citera
2014-01-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Det väl det Torkel Gregow från partibidragsnämden bekräftade igår att stödet betalades ut för en sammanslutning i enlighet med ansökan. Gällande eventuellt oriktigt dokument så verkar ansvaret falla på Assai själv.

Har Jimmie och Carina Hernstedt sagt nu att de inte alls har med det oriktiga dokumentet att göra alltså. Det var ju på tiden. Skönt för Carina att nu veta att inget fel begåtts i alla fall.
Citera
2014-01-29, 20:12
Medlem
Fan lås tråden nu. Det är ju helt sjukt hur 1-2 personer kan sitta i 70 jävla sidor och inte fatta nått trots att hundratals människor försökt förklara för dem på bäbisspråk.

Inget brott eller fel har begåtts, bara osmakligt gjort av en störd Assai..

case closed.
Citera
2014-01-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick1989
Fan lås tråden nu. Det är ju helt sjukt hur 1-2 personer kan sitta i 70 jävla sidor och inte fatta nått trots att hundratals människor försökt förklara för dem på bäbisspråk.

Inget brott eller fel har begåtts, bara osmakligt gjort av en störd Assai..

case closed.

det pågår en förundersökning, protokoll har förfalskats och undertecknats. Det kan ju i alla fall vara vettigt att ha tråden uppe tills vi vet om det går vidare till åtal? Det är väl inget du oroar dig för ändå? Varför ska lagar och regler gälla för just SD, de är ju alltid offren och har därför rätt att ljuga och förfalska, eller hur?
Citera
2014-01-29, 20:32
Medlem
svensktpeddos avatar
Gammelmedias nya drev kommer inte att få några varaktiga politiska implikationer, SD står enade starka samtidigt som Sverige förfaller. Assai söker efter billiga politiska poäng till den nya karriären som svenskfientlig.

http://www.exponerat.info/har-assai-fd-sd-pa-eget-bevag-forfalskat-dokumenten/
Citera
2014-01-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Och när man hoppats som mest att det skulle ha skett några oegentligheter som visar sig bara vara det vanliga mediala hatdrevet som slutar i ingenting så får man till sånt här. Du kunde väl ha nämnt att SD riksdagsledamöter även uppbär lön som skulle ha kunnat användas till att hjälpa flyktingar på plats. Det som de brinner för!
Däremot hade bidragen som M ( var det 3,5milj.? lite osäker på summan) och V (1,3 milj) ickeexisterande kvinnoförbund uppbär inte kunnat komma till nytta i vården, eller högre lärarlöner. Det är en heeeelt annan sak.

Men SD är väl annorlunda än M eller V... SD har väl kommit till makten för att de värnar om den lilla människan av svensk etnicitet och inte är lika korrupta som ''sjuklövern''. Det är väl vad Anna Hagwalls majl till partiet handlade om, eller...
Citera
2014-01-29, 20:41
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Om du nu tror att det är bara SD som begår fel så skall du gå hit och läsa vad ditt parti och andra sysslar när det gäller brottslighet. Lite kidnappning, misshandel och annat smått och gott.

http://petterssonsblogg.se/2012/12/19/nu-granskar-vi-v/

andra partier finns till höger. Observera att detta är dömda personer inte några anklagade.
Men nu har ju inte Sd begått något fel. det är bara vissa som så innerligt önskar att så skall vara.
Som avslutning vill jag bara önska KD lycka till med Annie Lööfs efterträdare Daniel Assai.
Citera
2014-01-29, 20:43
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Men nu har ju inte Sd begått något fel. det är bara vissa som så innerligt önskar att så skall vara.
Som avslutning vill jag bara önska KD lycka till med Annie Lööfs efterträdare Daniel Assai.

Va, ska han hoppa till Centern nu? Trodde han var med i KD?
Citera
2014-01-29, 21:00
Medlem
Assbuster-cockburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purjopelle
"Den 13 oktober 2010 skickade Sverigedemokraterna in en ansökan om bidrag för ett kvinnoförbund till riksdagens Partibidragsnämnd. För att skattepengarna skulle gå direkt till partikassan uppgav de att kvinnoförbundet var en "sammanslutning inom partiet", på så sätt skulle pengarna gå rakt in i partikassan och inte vara öronmärkta för den kvinnofrämjande verksamheten. Handlingarna undertecknades av partiledare Jimmie Åkesson och ekonomichefen Per Björklund. I själva verket fanns inget kvinnoförbund inom Sverigedemokraterna vid den här tidpunkten, enligt tillförordnade kanslichefen Daniel Assai"

de har alltså blåst svenska folket på 1.4 miljoner. ska bli kul att se SD-anhängarna försöka snacka bort det här..

Nu ser jag ju inte mig själv som en "sd-anhängare" men eftersom mygel och fiffel är något som alla partier sysslar med ser jag inte direkt att det finns något att förklara bort. Summan är ju dessutom helt försumbar i dessa sammanhang. Efter som SD är fiendens fiende och ondast av de onda är jag förvånad över att det inte rör sig om större summor vid fler tillfällen.
Citera
2014-01-29, 21:08
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Va, ska han hoppa till Centern nu? Trodde han var med i KD?
Sorry. Jag tänker jämt på henne så det liksom satt i ryggraden!
Citera
2014-01-29, 21:11
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andree
Jag har svårt att tänka mig att någon på FB är 100% insatt i situationen, har SD gjort fel lär det uppdagas ännu mer, har de inte gjort fel så är de tillbaks på ruta noll.
Jag är helt neutral i frågan och säger inte att de gjort fel eller ej, bara hoppas på att de gjort det vilket framgått av tidigare inlägg.

Läs ditt inlägg igen, flera gånger om så krävs för dig så kanske du inser hur korkad du framstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in