2014-01-29, 11:00
Medlem
Miljöpartiet har bidrag till sitt kvinnoförbund utan att ha något förbund alls man har Istället en jämställdhetskommittè sug på det Super-Scoopet Aftonbladet
Senast redigerad av Bajsolle2 2014-01-29 kl. 11:03.
Citera
2014-01-29, 11:06
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andree
Att SD-folk är White Trash står jag fast vid.
Klart som fan det finns en agenda hos AB, agendan är att skapa rubriker som folk läser och på så sätt få in reklampengar. Thats it, att AB skulle vara en vänster- eller höger- tidning är bara skitsnack, de vill bara skapa läsare utifrån tabloider.
Däremot gällande SD, Det fanns ingen "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" när de ansökte om bidraget, möjligen en kommité eller förening av någon sort, vilket inte spelar någon roll. Ansökan avsåg bidrag till "Sverigedemokraternas kvinnoförbund" och inget annat och det förbundet existerade inte när man sökte bidrag.
Vad som händer händer, alltingen visar en utredning att SD agerat fel eller så läggs det ner. Oavsett är SD ett parti av idioter för idioter.
Hur fan trög är du? Det spelar ingen roll vad man kallar sig i ansökan då man sökte bidrag för en sammanslutning (som funnits sedan 2007) och tydligt och klart kryssat för detta enligt alternativ 2. Det finns inget fel alls i ansökan.

Avsikten med namnändringen var hela tiden att starta ett organiserat kvinnoförbund med stadgar, egen ekonomi och redovisning vilket senare skedde och stödet fördes över dit och är redovisade för.
Senast redigerad av Kloss 2014-01-29 kl. 11:12.
Citera
2014-01-29, 11:10
Medlem
AB ger sig inte än. Ny vinkling:
"Herrstedt skyller på Åkesson"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18259117.ab
"SD-kvinnan svär sig fri från bidragsaffären" (står "bidragsskandalen" på förstasidan).
Citera
2014-01-29, 11:18
Medlem
AlfaQhards avatar
Åter igen gick det åt helvete för den jävla skämttidningen, nästa gång de rapporterar något får de kolla autentikationen på källan innan de spyr ut politiska lögner för att tjäna pengar.
Citera
2014-01-29, 11:20
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hur fan trög är du? Det spelar ingen roll vad man kallar sig i ansökan då man sökte bidrag för en sammanslutning (som funnits sedan 2007) och tydligt och klart kryssat för detta enligt alternativ 2. Det finns inget fel alls i ansökan.

Avsikten med namnändringen var hela tiden att starta ett organiserat kvinnoförbund med stadgar, egen ekonomi och redovisning vilket senare skedde och stödet fördes över dit och är redovisade för.
Jag har svårt att tänka mig att någon på FB är 100% insatt i situationen, har SD gjort fel lär det uppdagas ännu mer, har de inte gjort fel så är de tillbaks på ruta noll.
Jag är helt neutral i frågan och säger inte att de gjort fel eller ej, bara hoppas på att de gjort det vilket framgått av tidigare inlägg.
Citera
2014-01-29, 11:22
Medlem
mittfosterlands avatar
Är någon förvånad att Sd har fuskat till sig miljonbelopp? Om man skulle leta djupare i partiets ekonomi och bidrag kan man säkert hitta mer smuts.

Lustigt att de som skriker högst om bidrag och fusk är den största fulaste fuskaren
Citera
2014-01-29, 11:23
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
AB ger sig inte än. Ny vinkling:
"Herrstedt skyller på Åkesson"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18259117.ab
"SD-kvinnan svär sig fri från bidragsaffären" (står "bidragsskandalen" på förstasidan).
Aftonhoran är desperat nu och försöker blanda ihop olika saker.

Det felaktiga dokument Assai stack under näsan på Herrstedt och som hon undertecknade ligger inte till underlag för ansökan. Herrstedt skyller ingenting på Åkesson utan det har varit känt hela tiden att Åksson som firmateckare har skrivit under ansökan och det är en annan sak. Det finns inget fel i ansökan.
Citera
2014-01-29, 11:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Är någon förvånad att Sd har fuskat till sig miljonbelopp? Om man skulle leta djupare i partiets ekonomi och bidrag kan man säkert hitta mer smuts.

Lustigt att de som skriker högst om bidrag och fusk är den största fulaste fuskaren

På vilket sätt har SD fuskat till sig bidrag?
Aftonbladet har inte visat det. Ingen annan heller så här långt.
Kanske du kan reda ut begreppen?
Citera
2014-01-29, 11:38
Medlem
Apelsiners avatar
Citat:
att AB skulle vara en vänster- eller höger- tidning är bara skitsnack

Har du så bråttom till serierna att du hoppar över ledarna och kultursidorna varje gång du köper tidningen?
Citera
2014-01-29, 11:55
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
Har du så bråttom till serierna att du hoppar över ledarna och kultursidorna varje gång du köper tidningen?
Jag försöker så gott det går att låta bli att läsa AB överhuvudtaget.
Men oavsett, AB är ett företag som alla andra, de påstår ha en sosseprofil, men i själva verket innehållet är inget annat än tabloider, att märka de med politiskt stämpel är bara korkat.
Citera
2014-01-29, 11:56
Medlem
Citat:
Jag försöker så gott det går att låta bli att läsa AB överhuvudtaget.
Men oavsett, AB är ett företag som alla andra, de påstår ha en sosseprofil, men i själva verket innehållet är inget annat än tabloider, att märka de med politiskt stämpel är bara korkat.

Alla kvällstidningar har en politisk agenda. Bara att läsa ledarsidan så förstår du nog.
Citera
2014-01-29, 11:58
Medlem
Aftonbladet fortsätter med "scoopet":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18260099.ab

Citat:
SD:s registeransvarige, Joachim von Ritter, känner inte heller till kvinnoförbundet flera månader efter att det ska ha startats. I ett mejl den 3 mars 2011 skriver han:
”Det viktiga för mig är att få veta om SD-Kvinnor är på riktigt och att endast en person träder fram som min kontakt”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in