2021-01-30, 21:03
Medlem
Lite irriterande hur snabbt lånen blir fulltecknade på kameo. Den är fulltecknad innan man ens får mailet. Man kan ju inte hänga på kameos hemsida hela tiden. Att ställa någon fråga om lånet är uteslutet. Det verka bara gå fortare och fortare. I somras tog det kanske några dag, i höstan kanske 12-24 timmar, nu känns det som det är ca 30-60min (om inte snabbare) ifrån då den läggs upp, inte då mailet kommer, och då är min känsla att det läggs upp fler lån nu än då. Ändå har man inte ens chans att hinna med om man inte av en slump råkar gå in på deras sida innan de har skickat mailet.

Är det massvis med personer som besöker deras hemsida stup i kvarten eller är några storspelare som köper upp lånen omgående? Kan inte se att de har någon funktion som gör att man automatiskt köper.
Citera
2021-01-30, 21:40
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Lite irriterande hur snabbt lånen blir fulltecknade på kameo. Den är fulltecknad innan man ens får mailet. Man kan ju inte hänga på kameos hemsida hela tiden. Att ställa någon fråga om lånet är uteslutet. Det verka bara gå fortare och fortare. I somras tog det kanske några dag, i höstan kanske 12-24 timmar, nu känns det som det är ca 30-60min (om inte snabbare) ifrån då den läggs upp, inte då mailet kommer, och då är min känsla att det läggs upp fler lån nu än då. Ändå har man inte ens chans att hinna med om man inte av en slump råkar gå in på deras sida innan de har skickat mailet.

Är det massvis med personer som besöker deras hemsida stup i kvarten eller är några storspelare som köper upp lånen omgående? Kan inte se att de har någon funktion som gör att man automatiskt köper.

Tänkte prova Kameo, men har aldrig hunnit med. Jag loggade in 30 sec efter att mailet kom och det var redan tecknat till 70%. Man hinner ju inte ens läsa på vad lånet är innan det är fulltecknat.
Citera
2021-02-05, 15:42
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Tänkte prova Kameo, men har aldrig hunnit med. Jag loggade in 30 sec efter att mailet kom och det var redan tecknat till 70%. Man hinner ju inte ens läsa på vad lånet är innan det är fulltecknat.

Kom precis ett nytt lån. Jag loggade in direkt när mailet kom och det var redan fulltecknat. Folk måste ju få förtur.
Citera
2021-02-05, 19:31
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Kom precis ett nytt lån. Jag loggade in direkt när mailet kom och det var redan fulltecknat. Folk måste ju få förtur.

Ja nu börjar det bli larvigt. Om man mot förmodan skulle sitta med mobilen i handen när mejlet kommer måste man antingen logga in direkt och skyffla in pengarna eller skita I det. Läser man igenom prospektet är det redan fulltecknat.
Citera
2021-02-06, 12:57
Bannlyst
Citat:
Kameo känns ointressant, Savelend är klasser bättre
Citera
2021-02-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Kameo känns ointressant, Savelend är klasser bättre

Varför ointressant?

De är inte riktigt jämförbara.

Motivera gärna.
Citera
2021-02-06, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Varför ointressant?

De är inte riktigt jämförbara.

Motivera gärna.
Konkurrens bland långivare blir helt fel i långa loppet och ger lägre o lägre ränta tills jämvikt uppnås. Som långivare vill man ha konkurrens bland låntagare istället
Citera
2021-02-06, 15:02
Bannlyst
Citat:
Konkurrens bland långivare blir helt fel i långa loppet och ger lägre o lägre ränta tills jämvikt uppnås. Som långivare vill man ha konkurrens bland låntagare istället
Samma sak med Tessin, Toborrow
Citera
2021-02-06, 15:04
Medlem
Citat:

Man har ju ständigt cashdrag hos Savelend också.
Har haft allt mellan 50-95% investerat men aldrig 100%
Just nu har jag 81% och tror att det är ungefär där jag legat i snitt sedan jag öppnade konto.
Citera
2021-02-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Man har ju ständigt cashdrag hos Savelend också.
Har haft allt mellan 50-95% investerat men aldrig 100%
Just nu har jag 81% och tror att det är ungefär där jag legat i snitt sedan jag öppnade konto.

Det kan du lösa med att sätta allt på max. Då får du i princip 100% Utlånat. Men ökar ju risken lite.
Citera
2021-06-06, 13:50
Medlem
Hej

Finns det någon insatt som vill delge vilken plattform som verkar bäst idag?

Själv kör jag just nu Lendify, men vill komplettera med en till.

Savelend? Mintos?
Citera
2021-06-06, 14:04
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Hej

Finns det någon insatt som vill delge vilken plattform som verkar bäst idag?

Själv kör jag just nu Lendify, men vill komplettera med en till.

Savelend? Mintos?

Jag har provat Savelend, Mintos, Lendify och Brocc.
Bäst avkastning av de svenska är Savelend helt klart, Mintos var bra innan coronakrisen kom, nu verkar det vara mycket sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in