2017-05-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
All p2p-lending är skit, både i Sverige och utomlands. Eftersom förmedlarrisken är alldeles för stor.

Håller inte med dig. Investerat i utlandet betydligt längre än i Sverige och det fungerar bra. Håll dig till plattformar som funnits på marknaden, har tydliga villkor, har licenserna som krävs etc så är du good to go.
Citera
2017-05-31, 10:17
Medlem
Youple, nytt crowdfundingföretag för kontantinsats till bostad i Stockholm.

Snabb titt ger att räntan baseras på 5 storbankers ränta. Betalas ut två gånger om året.

När lägenhet säljs så delar man på vinsten (youple tar 20% dock)

https://youple.se/sv/om-oss
Citera
2017-11-07, 01:00
Medlem
Är det någon som har tagit ut pengar från Mintos eller vet hur det fungerar med skatten? Jag antar att man själv behöver räkna och redovisa vinsten vid deklarationen?
Citera
2017-11-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZnurX
Är det någon som har tagit ut pengar från Mintos eller vet hur det fungerar med skatten? Jag antar att man själv behöver räkna och redovisa vinsten vid deklarationen?
Du lär behöva redovisa din ränteinkomst på deklarationen varje år. Mintos drar ju ingen skatt åt dig som exempelvis savelend gör.
Citera
2017-11-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Youple, nytt crowdfundingföretag för kontantinsats till bostad i Stockholm.

Snabb titt ger att räntan baseras på 5 storbankers ränta. Betalas ut två gånger om året.

När lägenhet säljs så delar man på vinsten (youple tar 20% dock)

https://youple.se/sv/om-oss
Det här lär gå sådär framöver!
Citera
2018-05-23, 03:06
Medlem
rallykalles avatar
Någon som testat Kreditbörsen och vad har ni fått för avkastning?
Citera
2018-05-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Någon som testat Kreditbörsen och vad har ni fått för avkastning?
Endast testat Lendify och Savelend i Sverige. Sålt av portföljen på Lendify.

Utomlands är det främst Mintos som jag kör. Svårt att hålla reda på alla långivare på sidan men finns forum och bloggar som hjälper en med finansiell information. Jag kör mycket Afrika på Mintos för tillfället.
Citera
2018-05-26, 23:38
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Endast testat Lendify och Savelend i Sverige. Sålt av portföljen på Lendify.

Utomlands är det främst Mintos som jag kör. Svårt att hålla reda på alla långivare på sidan men finns forum och bloggar som hjälper en med finansiell information. Jag kör mycket Afrika på Mintos för tillfället.

Drar mig för att investera i utländska P2P företag. Känns lite mer osäkert. Vad ligger du på för ränta där, om man får fråga ?
Citera
2018-05-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Drar mig för att investera i utländska P2P företag. Känns lite mer osäkert. Vad ligger du på för ränta där, om man får fråga ?
12,44% som det är nu. Spritt på flera olika autoinvest, exempelvis en med bara billån från mogo, en med endast konsumentlån I Sverige, en med konsumentlån I Botswana etc. Har nog 25 autoinvest. 10 euro I varje lån som max. Endast lån med buyback.
Citera
2018-05-27, 13:17
Medlem
Citat:
12,44% som det är nu. Spritt på flera olika autoinvest, exempelvis en med bara billån från mogo, en med endast konsumentlån I Sverige, en med konsumentlån I Botswana etc. Har nog 25 autoinvest. 10 euro I varje lån som max. Endast lån med buyback.

Hur funkar det med skatten? Betalas/rapporteras automatiskt eller måste man fixa med sånt själv?
Citera
2018-05-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorcupineSloth
Hur funkar det med skatten? Betalas/rapporteras automatiskt eller måste man fixa med sånt själv?
Får fixa själv. Jag skriver ner varje månad. Tar ett snitt på kursen. Sen för jag in på deklarationen.
Citera
2018-05-28, 23:37
Medlem
Då får vi se med Tessin och Axxonen nu. Verkar som att de som investerat förlorar allt. Men måste ändå vara lite väntat att det skulle bli så här. Tycker tessin har alldeles för dålig avkastning. Axxonen har lagt all risk på investeraren och sen håvat in miljoner. Investeraren får 9%. Ska man investera i det så ska man ju dela på vinsten med axxonen. Hade varit rimligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in