2014-01-27, 15:49
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peeron
Som ung kvinna kan jag känna att om jag accepterar att människan är ond och förväntar mig att bli överfallen eller våldtagen vid varje gathörn efter varje glas vin jag någonsin tar så vinner förtrycket. Jag har rätt att gå ut och dricka om jag vill, det ger ingen gratis tillträde till min snippa. Så enkelt är det.

Nu är det ju dock helt off topic, jag menar inte att domstolarna ska börja döma efter hur samhället borde se ut - men det känns som en tanke värd att poängtera i upplysande syfte på Flashback, när det ändå är så mycket misogynt snack om att "slampan ska skylla sig själv". Vid en våldtäkt ligger aldrig ansvaret på BO, bara på GM, och där kan man inte försöka rationalisera bort det med att tillfället gör tjuven eller dylikt.

Nej det är aldrig offrets fel men om man inte vill ha svängdörr i snippan så är det en bra idé att inte bli redlös, följa med en 20 år äldre alkis hem och dricka mer sprit. Då är risken stor att man råkar illa ut. Att fälla GM i många fall hänger på ett erkännande helt enkelt. Hur ska man annars bevisa att det inte fanns samtycke?
Citera
2014-01-27, 15:53
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Att man förtjänar att våldtas??

Nu blev ju hon tydligen i våldtagen om man nu ska tro det som står i domen , eller hur
Citera
2014-01-27, 16:02
Medlem
peerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzeman
Det har jag aldrig påstått heller? Men jag undrar hur ni som skriker "skandal" och "han måste dömas" resonerar kring rättsväsendet? Rättssystemet i Sverige är förhållandevis bra. Vi har haft system där oskyldiga straffades och till och med mördades på löpande band. Tack vare en stark demokrati har vi fått ett rättssystem som fungerar att alla är oskyldiga tills att motsatsen bevisats - oavsett makt, pengar eller social status, så behandlas du lika i rätten. Hur vill du ha det? Att så fort en kvinna anmäler våldtäkt så är det våldtäkt?
Kvinnan som i somras anmälde 2 killar för våldtäkt blev ju anmäld själv för falsk angivelse sedan det uppdagats en film från en av killarnas mobiler som bevisade att det inte rörde sig om någon våldtäkt. Kvinnan friades dock då det inte gick bevisa att hon faktiskt inte "trodde" att hon hade blivit våldtagen. Det är ju mer sjukt än dessa domar men får ingen uppståndelse i media.

Jag har aldrig kallat kvinnan för "slampa" eller sagt att hon får skylla sig själv. Däremot har jag sagt att det inte går bevisa att hon utsatts för ett övergrepp. Och eftersom det aldrig går när ord står mot ord (om inte klara bevis i form av dokumenterade skador eller dylikt som kan fastställa förutom minsta tvivel att ett övergrepp har skett) så är jag förvånad att man vågar utsätta sig för såna situationer.
Sen är jag lika mycket emot våldtäkt som vilken vanlig människa som helst, men har du eller någon annan förslag på hur man ska lösa problemet? Jag har föreslagit förut ett tvång på att alla samlag måste filmas så att en domstol senare kan kontrollera vad som har skett. Sen är ju frågan vad man ska ha för straff för dom som knullar utan att filma.

Du missförstår mig. Jag har varken skrikit skandal eller att han måste dömas. Jag tror domstolen gjort vad de kunnat här under rådande lagstiftning. Om det är av intresse säger jag detta trots att jag är vad de flesta skulle betrakta som en rabiat feministfitta. Vi kan diskutera långt in på natten om huruvida vi borde ändra på lagstiftningen eller vad vi kan göra för att uppfostra kommande generationer till vett och etikett i sovrummet. Jag kan personligen tycka att snubben verkar vara lite slemmig som låg med en tjej som så nyligen däcket och jag kan bli arg på att ansvaret i sociala medier läggs på henne för att hon druckit mycket, men jag tycker inte rätten gjort annat än vad de kunnat, som sagt.

Jag vet att du inte kallat kvinnan för slampa - jag skrev ju specifikt att jag påpekade det för att tonen i den här tråden överlag sett ner på BO, inte att just du skulle ha uttalat dig på ett vulgärt sätt.
Citera
2014-01-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Att man förtjänar att våldtas??
Varför det? Här har ingen blivit våldtagen! Det är en neger från Nigeria och en fyllekaja som haft samlag med varandra...
Citera
2014-01-27, 16:20
Medlem
SD-Kalles avatar
Vet vi vem gärningsmannen är??
Citera
2014-01-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Varför det? Här har ingen blivit våldtagen! Det är en neger från Nigeria och en fyllekaja som haft samlag med varandra...

nej, det är objektivt en våldtäkt

Med
hänsyn till vad som framkommit om målsägandens berusning och promillehalt samt
till att målsägandens avsaknad av minne i vissa delar, anser tingsrätten att det är
bevisat att målsäganden vid samlaget befann sig i en särskilt utsatt situation på
grund av berusning. Dock är påståendet om att denna situation också berodde på
sömn inte tillräckligt bevisat. Genom att genomföra samlaget under dessa
omständigheter har Charles, objektivt sett, otillbörligt utnyttjat att målsäganden
befunnit sig i en särskilt utsatt situation.

Det rätten säger är att han inte har haft uppsåt att våldta och därför frias han.
Citera
2014-01-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
ja det sår i domen som finns länkad
Citera
2014-01-27, 16:31
Medlem
MURVELN

På dagen kan man gå in och äta en biff och stek, och en öl eller två.
Om man är inne i stan med familjen och väntar på de skall shoppa klart.

Men kvällstid sitter det bara folk från balkan och spelar på blackjacks borden, dessa är harmlösa, senare på kvällen kommer Orcherna och hänger.

Det är dessa Orcher man skall vara uppmärksam på.
på dagen alla
kväll balkan
nattetid Orcher
Citera
2014-01-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
nej, det är objektivt en våldtäkt---
---
Det rätten säger är att han inte har haft uppsåt att våldta och därför frias han.
Då har vi olika sätt att se på begreppet våldtäkt! För mig är det en brottsrubricering och inget annat...
Citera
2014-01-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Då har vi olika sätt att se på begreppet våldtäkt! För mig är det en brottsrubricering och inget annat...
domstolen ser det objektivt som en våldtäkt. det dom säger täcks av rubriceringen. att tjejen kände sej våldtagen och anmälde är alltså inte konstigt alls.
Citera
2014-01-27, 16:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Står som sagt i domen.
En Blåman från Nigeria, vilket ju skapat lite PK-kortslutning i Tingsrätten.
Citera
2014-01-27, 16:48
Medlem
Ett par max pigmenterade individer som har sex är väl inte konstigt-om det är en mindre pigmenterad som går hem med en maxad så räcker inte fylla som försvar däremot-finns inga förmildrande omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in