Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-26, 08:05
  #1
Medlem
Ballongdjurs avatar
Nemo Hedén från "Kungarna av Tylösand" har startat en podcast med namnet "Nemo möter en vän".

Länk till Itunes.

Innan nu spyr på mig för att jag en startat en tråd om det skall jag berätta vad den handlar om.

Nemo träffar en gäst varje vecka (antar jag, två avsnitt hittills) om han intervjuar.
jag antar tanken är att det skall vara ett avslappnat (grabbigt) samtal och igen renodlad intervju á Kristoffer Triumf.
Dock har Nemo ett bottenlöst bekräftelsebehov, och pratar mycket om sig själv.
Ett bekräftelsebehov jag såklart föder eftersom jag förutsätter att han kommer läsa den här tråden.

Lyssnade på avsnitt ett eftersom första gästen är Calle Schulman (han känner Nemo eftersom Calle producerade Kungarna av Tylösand).
Han måste i sammanhangen anses som ett toppnamn, och jag antar att kommande gäster kommer vara mindre kända.

Gillar ni Calle Schulman så lyssna på avsnitt ett, personligen kommer jag nog inte lyssna vidare.
__________________
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-01-26 kl. 08:29.
Citera
2014-01-26, 09:56
  #2
Medlem
Lyssnat på Calle-avsnittet. Helt ok.

Avsnitt 2 är De Vet Du, som jag nog ska lyssna på.
Citera
2014-02-24, 07:21
  #3
Medlem
Prio4s avatar
Jag har lyssnat på det som kommit än så länge. Tycker det började rätt bra med 1-2, men sen var det några tröttsamma avsnitt när Nemo snackade om någon jävla brud hela tiden. Han är dock inte sig själv med Calle & Brinkenstjärna. Märks att han är lite mindre laidback och mer idoliserande. Men tycker ändå den funkar så jag ska nog fortsätta lyssna.
Citera
2014-03-22, 11:33
  #4
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Dock har Nemo ett bottenlöst bekräftelsebehov, och pratar mycket om sig själv.
Ett bekräftelsebehov jag såklart föder eftersom jag förutsätter att han kommer läsa den här tråden.
Haha, inte nog med det. Dom nämner till och med den HÄR tråden i podcasten.

Den är trots allt helt okej. Kanske lite väl mycket upprepningar, nykär och har aldrig fattat hur det är att vara kär, bekräftelsebehov och att folk inte fattar att man inte behöver jobba efter att man varit med i TV. Men det är få, förutom FF, i Sverige som klarar att köra på vecka ut och vecka in utan att upprepa sig. Det här är förövrigt skrivit direkt till er, Nemo och Andreas, för ni kommer ju läsa det. Haha, nu skrattade ni till lite lätt. Eller hur?
Citera
2014-03-23, 16:55
  #5
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Haha, inte nog med det. Dom nämner till och med den HÄR tråden i podcasten.
Haha. Bra att han erkänner det iaf. Vet du vilket avsnitt?
Själv kom jag aldrig längre än Calle Schulman.
Citera
2014-03-24, 18:15
  #6
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Haha. Bra att han erkänner det iaf. Vet du vilket avsnitt?
Själv kom jag aldrig längre än Calle Schulman.
I senaste avsnittet, när han redaktören Andreas intervjuar Nemo.
Citera
2014-03-26, 03:29
  #7
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
I senaste avsnittet, när han redaktören Andreas intervjuar Nemo.
Tack! Får se om jag orkar kolla upp det.
Märkligt att tråden ens kommenteras då den har sju inlägg av tre olika användare

HEJ NEMO!!
Citera
2015-09-23, 13:58
  #8
Medlem
frantiks avatar
Halkade in på denna pod tack vare att Nisse Hallberg (AMK) deltog i ett avsnitt.
Jag tycker det ändå är helt okej.
Det är en "skvallerpodd" (eller det är egentligen en intervjupodd men det tenderar att halka in på skvaller) om mediasverige blandat med lite mer personliga frågor.
Men det är ändå lite roligt att få en insikt i vissa människor som på något sätt visar en annan sida. Lite mer skvallervänlig och det droppas namn till höger och vänster.
Men han ställer lite roliga frågor som är lite av trådsanningar här på Flashback. Till exempel så frågade han Anders Timell om han är välhängd.
Och på något jävla vänster är det intressant.
Han har ju ett bekräftelsebehov Nemo. Men han försöker inte hymla med det.
Han vet hur han är liksom. Och det gör det bättre.

Men det är ju mer en podd man lyssnar på i mellan poddar. Dvs när man väntar på avsnitt. Än så länge i alla fall.
Citera
2015-12-29, 23:21
  #9
Medlem
Transmissons avatar
Grym intervjupodd
Citera
2016-01-08, 23:25
  #10
Medlem
BrotherJohns avatar
Diggar den här podden faktiskt. Tycker Nemo är en ganska rolig filur. Grabben har allt att vinna och det finns något härligt i det.
Citera
2016-04-01, 21:26
  #11
Medlem
Sjukt mycket upprepningar av Nemos egna personlighet erfarenheter som han sällan kan väva in något orginellt i och att i princip alla gäster måste få höra på det är tröttsamt. De gånger han vill säga något tankeväckande eller någon observation om sig själv eller liknande så faller det oftast väldigt platt. När han går igång så pratar han fruktansvärt snabbt, fast på ett irriterat sätt. När Fredrik Wikingsson pratar snabbt så är det begåvat.

Men här finns också bra sidor. Det är lekfullt och avslappnat och Nemo har en hyfsad populärkulturell bildning som ofta ger intressanta inslag i samtalen. Oftast är det dessutom väldigt bra gäster. Känns som att lilla Nemo lyckas få dit mycket mer intressanta gäster än Triumf där 7 av 10 avsnitt är mer totalt ointressanta gäster.
Citera
2016-04-13, 12:13
  #12
Medlem
frantiks avatar
Gravt underskattad podd. Mycket bättre än till exempel Värvet. Mer oskyldig, mer oskuldsfull och mer opretentiös.
Han har verkligen vuxit in sig i kostymen som intervjuare. Han ställer dom enkla frågorna, samtidigt som dom i regel leder in på andra ämnen. Det tas lite mer på ytan än på djupet. Vilket är skönt. Det känns lite mer genuint. Lite mer nyfiket - än kreddigt.
Dessutom får han dit många stora namn. Och dom känns på något sätt glada när dom är där. Det är inte lika "djupt" och deppigt som hos Triumf.
Och än så länge är det inte så mycket säljsnack eller i samband med olika releaser, vilket ökar trovärdigheten och genuiniteten hos gästen.
Har en helt annan bild av Nemo än tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback