Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-25, 17:52
  #1
Medlem
Hej
Med denna tråd vill jag skapa eftertanke och dialog.
Jag är inne på ämnet svek framförallt för att jag anser
att det kan finnas stora kopplingar till den mänskliga patologin


Svek och lögner är ett fenomen som idag är kopplat väldigt hårt till
Feminitet och inte maskulinitet. Svek nämns vardagligen i relationsfrågor
Kvinnor Sins emellan eller kvinnan i förhållanden. När svek nämns i den maskulina
Forumet vill jag våga påstå att det hör hemma mest i krigsföring, ex
Svek mellan olika soldater som vill stiga
I sin rang genom att vara ärolystnA".

Jag tror att män Sins emellan även dem till vardags använder sig
Av både svek och lögner för att få sin väg. Detta är inte uppmärksammat
Som ett maskulint drag utan mer ett kvinnligt.

Hur ser ni på patologin att även män kan må dåligt av svek och skaffa sig
Mentala problem pga att ens relationer bryts eller förstörts igenom svek?

Tror ni att om man kan acceptera att män spelar samma fula spel som kvinnor
I mental krigsföring kan öppna upp en dialog för män att inte falla i samma fallgropar som kvinnan.
Utan att förstå hur den manliga mentala krigsföringen kan se lika ful ut på ytan som kvinnors.
Jag tror män måste förstå att dem är mer kvinnliga än dem tror och att kvinnor är mindre öppna och ärliga mot männen när den anser att. Svek och lögner är de kvinnligas vardag och utesluter männen från att ta del av diskussionen och lära sig av kvinnors
Kvinnors sociala problem för att kunna lösa mäns lite lättare.


Jag är en kille som väldigt sent har börjat tänka på hur detta spelar roll i sociala sammanhang både i grupp och ensam. Jag föreslår att kvinnor står upp för männen när dem ser att någon håller på att sättasig i klistret på samma sätt som män förväntas att försvara kvinnor när dem blir slagna eller misshandlade av andra män. Kvinnor misshandlar ju män rent socialt , därför borde vi ta del av varandra mer kvinnor och män sina emellan.
Både fysiskt och psykiskt våld är lika effektiva .



Peace out Flashback jag hoppas att ni inte tycker jag är helt sjuk i huvudet men det är ok, Flashback är alltid Flashback
Citera
2014-01-25, 18:20
  #2
Medlem
Chaseds avatar
Män sviker på ett manligt sätt, dvs genom att sälja ut sin läromästare till romare eller genom att döda sin mästare i en teater. Kvinnor däremot, de sviker genom att ge efter för köttets lustar och genom att stjäla ens pengar.
Citera
2014-01-25, 21:41
  #3
Medlem
shitmagnets avatar
Lögner och svek något patologiskt? Depressivt symtom, ja. Patologi, njae, om det fortsätter utan uppehåll, ja, men sådant här brukar ju periodiseras som allt annat hälsosamt

Hursom, det skulle nog underlätta om männens tradition förändrades till att bli bättre på känsloyttringar, andra känslor än aggressivitet och sexualitet.
Det är fortfarande "männens värld" och inget kan mindfucka en kvinna så mycket som känslokyla. Allt har ett samband och om vi blir mer öppna och vågar visa oss sårbara i andra sammanhang än bara med livskamrater så skulle det säkert kunna få skitsnacket att minimeras.

Det stora problemet är ju bara det att de flesta vet inte hur de ska sätta ord på sina känslor, det är inget vi lär oss från barnsben utan snarare trycks det tillbaka och bidrar till det man mer och mer upptäcker inom forskandet om det mänskliga psyket: att vi styrs (nästan) helt och hållet av vårat undermedvetna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback