Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-25, 14:57
  #1
Medlem
Hej,
Det är så att det finns en frisör i Husby som tar 60 kr för herrklippning och 80 kr för damklippning.
I hans frisörsalong så finns det ett diplom som han har fått hängandes på väggen.

Adress:
Abdulilah Murad
Lofotengatan 22
Husby
164 33 Kista

Jag söker efter en billig frisör och hittills så är detta den billigaste jag har hittat.
Han klipper håret bra tycker jag.

Vet ni några andra billiga frisörer i Stockholm eller närheten?
Citera
2014-01-25, 15:00
  #2
Medlem
Svårslaget med en klippning under 60:-. Jag vet inte din värdemätare när det kommer till vad som anses "bra". Och vadå för jävla diplom, ett som han skrivit ut själv? Vad är det för diplom? Frisör och klippa hår får vem som helst titulera sig. Jag hade varit livrädd att gå till ett sådant ställe iaf.....
Citera
2014-01-25, 15:10
  #3
Medlem
DrPretentiouss avatar
I Stockholm finns det några ställen där det är gratis, dvs på s.k. frisörskolor. Är du villig försökskanin med en enkel frisyr så kan du komma undan billigt.

Själv är jag en riktig sucker och pungar ut 750 varje gång, känns ju rätt onödigt för 30 min, men sådana är priserna i city.
Citera
2014-01-25, 15:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
I Stockholm finns det några ställen där det är gratis, dvs på s.k. frisörskolor. Är du villig försökskanin med en enkel frisyr så kan du komma undan billigt.

Själv är jag en riktig sucker och pungar ut 750 varje gång, känns ju rätt onödigt för 30 min, men sådana är priserna i city.
Gratis har jag aldrig hört talas om, men att bli klippt av en frisörelev för runt 150 kr vet jag att det finns.
Har själv aldrig provat, men säkerligen värt det då eleverna är övervakade av sin lärare.
Citera
2014-01-25, 15:30
  #5
Medlem
TheFritzls avatar
Ett kilo kath och kycklingkorv på att TS är
Abdulilah Murad
Lofotengatan 22
Husby
164 33 Kista

Billig reklam
Citera
2014-01-25, 15:34
  #6
Medlem
Jag är en person som sparar omkring 200 kr per klippning vilket har gjort mig att jag vill dela med mig av detta enkla sätt att förbättra ekonomin.
Det vore bra ifall kunder blev medvetna och genom aktiva val pressade de dyra frisörerna till att sänka sina priser. Det kallas konkurrens och i frisörbranschen så behövs det att priserna sjunker.
Citera
2014-01-25, 16:02
  #7
Medlem
321js avatar
Du får gärna ladda upp en bild på din frisyr. Då kanske några nya kunder törs åka dit. En bild på diplomet skulle också vara bra.

Rinse i Heron city har elevklippning för 70 kr. Jag har inte klippt mig där.
__________________
Senast redigerad av 321j 2014-01-25 kl. 16:12.
Citera
2015-01-20, 16:51
  #8
Medlem
Finns där ngn billig o vettig frisör som man lätt kan ta sig till ifrån centrum eller Täby?
Behöver inte ligga i centrum men bara så det är lätt att ta sig dit med tunnelbana etc då jag är ny i Stockholm.
Jag vill bara ha enkel herrklippning, försökt söka på nätet men hittar bara dyra fina ställen eller "avancerade" och dyrare med tvätt etc.
Jag vill bara klippa mig, inget extra.

Måste väl finns ngt billigare enkelt alternativ än de dyra man hittar på nätet?
Citera
2015-01-20, 17:00
  #9
Medlem
Tolvans avatar
60 kr för en klippning? Känns inte som om han betalar skatt osv.
Citera
2015-01-26, 20:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
60 kr för en klippning? Känns inte som om han betalar skatt osv.

Fan vad misstänksam du är.
Citera
2015-06-05, 20:26
  #11
Medlem
Det går inte att leva på att klippa folk för 60:- ...jo om man klipper typ minst 5-6 i timmen.....6 = 360 :- som ska räcka till skatt , egenavgifter och hyra.....skulle skämmas att bara betala 60:- .....då skulle jag ge minst 50:- i dricks
Citera
2015-06-06, 22:58
  #12
Medlem
atts avatar
Köp en trimmer och klipp dig själv! Det har jag gjort i många år. Vid ett tillfälle tänkte jag anstränga mig lite extra och gick till en frisör. Det såg likadant ut som om jag gjort det själv! Har sparat ca 20.000 kr på detta, beräknat på ett pris på 200 kr/klippning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback