• 1
  • 2
2014-01-24, 13:16
Medlem
Förmodligen så finns det en tråd men jag kunde inte hitta någon som passa.

Det finns folk som förfinar sig själv genom att kalla sig feströkare och förnekar att de är rökare egentligen.

Det jag menar är;

En rökare som väljer att bara röka under festsammanhang, är enligt mig en rökare, oavsett om dom förnekar det.

"Jag har slutat att röka, men jag röker bara när det är fest".. Du är fortfarande, enligt mig nu alltså, en rökare oavsett när du väljer vilka tillfällen du röker är som att säga att man är "nykterist men jag super när det är fest". Jag själv är en rökare. Men att bara lägga till "Fest" före "Rökare" är fegt och du är svag och förnekar sanningen.

Detta är nu bara min åsikt. Hur är eran syn på detta?
Citera
2014-01-24, 13:18
Bannlyst
Jag tycker det är stor skillnad på att röka endast på fester än om man röker varje dag. Det är en väldigt stor skillnad. Man luktar i alla fall inte en massa rök på vardagar. Det är som att säga att man är alkis om man endast dricker när man festar på helgerna.
Citera
2014-01-24, 13:19
Medlem
Beror ju lite på hur ofta man festar också, en som festar 3-4ggr per år och tar några cigg skulle inte jag se som någon rökare. Men visst röker man så röker man, att säga att man feströker är väl mer att man vill visa vilken nivå bruket/missbruket ligger på
Citera
2014-01-24, 13:21
Medlem
majomannens avatar
Själv röker jag endast när jag är packad, skulle kalla mig själv "feströkare"
Citera
2014-01-24, 13:22
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okini2
Jag tycker det är stor skillnad på att röka endast på fester än om man röker varje dag. Det är en väldigt stor skillnad. Man luktar i alla fall inte en massa rök på vardagar. Det är som att säga att man är alkis om man endast dricker när man festar på helgerna.

Stor skillnad är det väl inte, du konsumerar varan som du säger dig ha slutat med...

Jag håller med dig TS, sätter man ciggen mot munnen även fast man sagt att man inte röker, då röker man, PUNKT.

Du kan kalla dig själv ICKE-rökare när du inte röker öht, vare sig det är fest eller ej.
Citera
2014-01-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamejkanmikrejsy
Beror ju lite på hur ofta man festar också, en som festar 3-4ggr per år och tar några cigg skulle inte jag se som någon rökare. Men visst röker man så röker man, att säga att man feströker är väl mer att man vill visa vilken nivå bruket/missbruket ligger på

Det är såklart det beror på hur mycket och hur ofta. Det jag menar, neka inte att du är en rökare, sen finns det såklart olika nivåer på "rökare".
Citera
2014-01-24, 13:23
Medlem
Absolut.

Jag feströker/ströröker och inhalerar gröna örten när det bjuds och snusar på heltid, dricker sprit - snortar cola och tar ecstasy ibland.

Jag är rökare, snusare, knarkare och alkoholist då, trist jag som trodde jag hade saker och ting under kontrollerade former.
Citera
2014-01-24, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Stor skillnad är det väl inte, du konsumerar varan som du säger dig ha slutat med...

Jag håller med dig TS, sätter man ciggen mot munnen även fast man sagt att man inte röker, då röker man, PUNKT.

Du kan kalla dig själv ICKE-rökare när du inte röker öht, vare sig det är fest eller ej.

Men då är man ju just FESTrökare, inte ickerökare. Jag tycker det är skillnad på rökare och feströkare. Feströkare röker iaf inte i vanliga fall, och därför luktar dom inte rök heller.
Citera
2014-01-24, 13:24
Medlem
Feströkarna är inte ett det minsta bättre än alla som bara dricker alkohol på fest.

Tänk vad mycket alkisar det blev nu.
Citera
2014-01-24, 13:26
Medlem
RastaSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trejo10

Jag är rökare, snusare, knarkare och alkoholist då, trist jag som trodde jag hade saker och ting under kontrollerade former.

Jupp
Citera
2014-01-24, 13:29
Medlem
relapss avatar
Själv röker jag inte när jag är nykter, har för mycket vett i skallen för att göra det att jag varken gillar smaken eller lukten, men när jag super till det och det är riktigt kalas så kan jag på en bra natt sänka 1packe marlboro gold, vettet åker ut och nikotinet åker inn, jag skulle sätta mig under facket "kalasrökare" och senast det var kalas för mig var på nyår så det är inte så att jag är ute och festar varje chans jag får..
Citera
2014-01-24, 13:33
Medlem
TS har rätt. Vad är det för relevans om man röker på fest eller inte? Varför ens ha ordet FEST framför ordet rökning.
Vissa kanske bara röker efter maten: EfterMatenRökare?
Vissa kanske bara röker i diverse sociala sammanhang: SocialRökare?
Andra kanske bara röker på semestern: SemesterRökare?

Ja som ni märker så låter det jävligt larvigt precis som med FestRökare.
Rökare som Rökare. "FestRökaren" kanske inte konsumerar lika mycket tobak som en som röker varje dag gör men den personen är ändå en rökare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in