2014-01-24, 23:22
Medlem
moremoremores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Langskottet gick hem. Han ar van pa facebook med Joh*n(a) med samma efternamn som var van med Willhelm innan hans sida akte ner.
Nagon slags slakt ar dom.

En snabb googling på Schönander Jr visar på ett stort intresse för golf och utmärkelse för gott ledarskap.
Citera
2014-01-24, 23:24
Medlem
Snapcounts avatar
Vilka kräk det existerar.., och så 2,5 år då.., som i praktiken då minskas med en 1/3. Lägg till permission.

Det är inte mycket till straff för en människa som har det som nöje att fista förståndshandikappade. Som nöje.., kul, rekreation o.s.v..

Empatilösa arslen som han tror jag inte kan bli bättre. Bara en lobotomi skulle "göra saken".
Citera
2014-01-24, 23:29
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moremoremore
utmärkelse för gott ledarskap.

Fast omdömmet verkar i så fall helt frånvarande. Skulle inte vilja att en sådan person ens skulle leda en latrintömmning.
Citera
2014-01-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Kräkets kompisars namn står i domen och är därför offentliga,

John Schönander
Carl-Johan
Richard Fernqvist
Adam

Vissa efternamn saknas men går att klura ut genom deras "vänskaps"-krets.
Känner noll och ingen empati för kräket. Hans så kallade kompisar har kanske inte gjort något olagligt i juridisk mening men moraliskt är de klart medskyldiga. De har verkligen inte gjort världen bättre genom sitt beteende och bör därför hållas ansvariga genom att hållas kopplade till Wilhelm Malmkvist och hans "arv".

Öga för öga, tand för tand känns passande, jag har två knytnävar till förfogande om dräggen vill prova på den mottagande änden.

Inledningsvis så vill jag verkligen poängtera att jag givetvis tycker att hela situationen är ytterst vidrig, och hoppas att GM inte får ett fortsatt trevligt liv.

Rätta mig gärna om jag har fel, men efter att ha läst domen, så vill jag poängtera att vissa av ovan nämnda personer verkar varit delaktiga på oerhört olika sätt i fallet. Enligt domen så finns inga belägg för att alla dessa personer skulle ha hetsat GM till någon handling. Många av händelserna som målats upp som interaktioner på facebook verkar ha ägt rum efter det att brottet skulle ägt rum. Eller är det jag som missuppfattar det hela totalt? Därför bör väl inte dessa beaktas som "påhejjanden"?! Således tycker jag att detta bör tas i beaktning vid behandlingen av namnen ovan. Givetvis är det beklagligt att dessa personer inte reagerat tidigare, då konversationer etc har rört sig mellan personers telefoner.

Min slutsats är dock att somliga verkar ha varit mer drivande än andra....
Citera
2014-01-25, 00:04
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vilka kräk det existerar.., och så 2,5 år då.., som i praktiken då minskas med en 1/3. Lägg till permission.

Det är inte mycket till straff för en människa som har det som nöje att fista förståndshandikappade. Som nöje.., kul, rekreation o.s.v..

Empatilösa arslen som han tror jag inte kan bli bättre. Bara en lobotomi skulle "göra saken".

Håller med dig, men han kommer aldrig kunna ha ett normalt liv efter detta. Han kommer alltid vara våldtäktsmannen. Han kommer aldrig kunna skaffa familj, aldrig kunna vara med sina gamla vänner och troligen aldrig få ett normalt jobb. Detta gör inte nuvarande straff tillräckligt, men han kommer ju inte komma ut och allt är tipptopp. Med detta sagt menar jag absolut inte att det är synd om honom, inte på nåt sätt, men hans straff sträcker sig i viss mån längre än 2,5 år.
Citera
2014-01-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugge81
Inledningsvis så vill jag verkligen poängtera att jag givetvis tycker att hela situationen är ytterst vidrig, och hoppas att GM inte får ett fortsatt trevligt liv.

Rätta mig gärna om jag har fel, men efter att ha läst domen, så vill jag poängtera att vissa av ovan nämnda personer verkar varit delaktiga på oerhört olika sätt i fallet. Enligt domen så finns inga belägg för att alla dessa personer skulle ha hetsat GM till någon handling. Många av händelserna som målats upp som interaktioner på facebook verkar ha ägt rum efter det att brottet skulle ägt rum. Eller är det jag som missuppfattar det hela totalt? Därför bör väl inte dessa beaktas som "påhejjanden"?! Således tycker jag att detta bör tas i beaktning vid behandlingen av namnen ovan. Givetvis är det beklagligt att dessa personer inte reagerat tidigare, då konversationer etc har rört sig mellan personers telefoner.

Detta ar aven min slutsats,och det kommer att dyka upp en FUP forr eller senare som kommer fortydliga annu mer,sa jag ser ingen anledning att skynda med att hanga ut nagon.
Wilhelm ar domd och ar den som utfort handlingen,han ar redan forlorad!
Citera
2014-01-25, 00:05
Medlem
Xenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Det kan inte vara första gången.

Utdrag, s. 10 - 11 ur dom

Styckeindelningen blev förjävlig, ursäktar detta..

Vilken oerhört sjuk människa.. Hur fan kan ha få ett så milt straff? Hoppas att någon i hennes närhet tar ett ordentligt "snack" med honom när han kommer ut!
Citera
2014-01-25, 00:05
Medlem
Studsbolls avatar
Ett intressant fall. Inte så mycket för att GM uppenbarligen befinner sig på en absolut bottennivå då det gäller sexbrott, utan mer för att typen av övergrepp med våldsam fisting verkar vara en form av manifestation. GM ville attackera det kvinnliga könet men vågade bara ge sig på en utvecklingsstörd tjej som inte ens kunde säga nej. Jag skulle tro att straffet han fick blir hans minsta problem i framtiden.
Citera
2014-01-25, 00:12
Medlem
Perfect10s avatar
Läser man domen så är inte kompisarna direkt snövita.
Har man ryggrad och minsta antydan till hjärna avstyr man sådant beteende. Att de fanns med i en dtängd FB-grupp med tveksamt innehåll visar man på raka motsatsen. Omogenhet är ingen ursäkt för att förstöra någon annans liv.

Att kompisarna spelat olika roller är självklart men att bara faktumet att de varit med i stängd FB-grupp gör att de inte kan hävda fullständig oskuld. De är helt enkelt bara skyldiga till att vara mänskligt avskräde.
Citera
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugge81

Det är ju bara att läsa, dessa kvinnohatande pojkar är alla vidriga äckel och bör behandlas där efter.
Vilka jävla fjollor..
Citera
Medlem
https://plus.google.com/110675511808625781259/about

Ej nedstangd google+ profil. Inte sa mycket att hamta forutom ett foto och nagra vanner.

twitter: https://twitter.com/MalmkvistW
Senast redigerad av clinder 2014-01-25 kl. 00:16.
Citera
2014-01-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Fast om pappa har mycke kontakter sa gors nog inga utdrag fran brottsregister vid anstallning.

Riskminimering. Även om man inte tar ett utdrag från brottsregistret så kan jag garantera att varje vettig arbetsgivare kommer googla hans namn varpå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in