Citat:
Ursprungligen postat av
Perfect10
Kräkets kompisars namn står i domen och är därför offentliga,
John Schönander
Carl-Johan
Richard Fernqvist
Adam
Vissa efternamn saknas men går att klura ut genom deras "vänskaps"-krets.
Känner noll och ingen empati för kräket. Hans så kallade kompisar har kanske inte gjort något olagligt i juridisk mening men moraliskt är de klart medskyldiga. De har verkligen inte gjort världen bättre genom sitt beteende och bör därför hållas ansvariga genom att hållas kopplade till Wilhelm Malmkvist och hans "arv".
Öga för öga, tand för tand känns passande, jag har två knytnävar till förfogande om dräggen vill prova på den mottagande änden.
Inledningsvis så vill jag verkligen poängtera att jag givetvis tycker att hela situationen är ytterst vidrig, och hoppas att GM inte får ett fortsatt trevligt liv.
Rätta mig gärna om jag har fel, men efter att ha läst domen, så vill jag poängtera att vissa av ovan nämnda personer verkar varit delaktiga på oerhört olika sätt i fallet. Enligt domen så finns inga belägg för att alla dessa personer skulle ha hetsat GM till någon handling. Många av händelserna som målats upp som interaktioner på facebook verkar ha ägt rum efter det att brottet skulle ägt rum. Eller är det jag som missuppfattar det hela totalt? Därför bör väl inte dessa beaktas som "påhejjanden"?! Således tycker jag att detta bör tas i beaktning vid behandlingen av namnen ovan. Givetvis är det beklagligt att dessa personer inte reagerat tidigare, då konversationer etc har rört sig mellan personers telefoner.
Min slutsats är dock att somliga verkar ha varit mer drivande än andra....