2014-01-24, 21:31
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen
domen var ganska mild. bara 2 år?
han är ute efter 1 år och får fortsätta plugga med fotboja och restriktioner. Givetvis får han läsa kurser på distans med tillgång till internet eftersom han kommer sitta på någon gullig anstalt de alltid skickar våldtäksmän, som själva riskerar att misshandlas av kriminella som avskyr deras agerande

Tror ni han överklagar?

Finns dock vissa begränsningar för vad man kan plugga för nånting på distans - lantmätare lär bli rätt svårt, ekonomi går väl upp till en viss nivå (knappast fördjupningskurser) I vilket fall så lär han få vissa svårigheter med att få anställning...
Citera
2014-01-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Troligt ar att wilhelm sjalv har bett henne lamna lagenheten nar hon borjade bloda(blev uppenbart skadad) och att det ar det som gor att det inte anses som grov.
Alltsa att han till en viss man avbrutit nar hon blivit skadad. Om han hade fortsatt sa hade det nog blivit grov.
Jag ar ingen jurist men gissar.

Eftersom vi alla har tillgång till internet slipper vi gissa.. ;-)

a) GM har inte använt tvång eller hot om tvång (att han sa henne att klä av sig och lägga sig på rygg är inte samma sak som att tvinga..). (Däremot nämns det att ifall man utnyttjar offrets avsaknad av förmåga att värja sig ska detta tas hänsyn till när man bedömer mellan grov våldtäkt och våldtäkt av normal grad... vilket skulle kunna vara fallet här om man tänker efter..)

b) Han har inte misshandlat flickan (förutom i underlivet)

c) det var inga vapen eller knivar inblandade

d) skadan i flickans underliv kan inte räknas som "allvarlig kroppsskada". Att behöva sys med två stygn anses inte så allvarligt med tanke på att vissa gärningsmän skadar sina offer så att de behöver opereras eller kan ej ens opereras för att bli "normala" där nere igen. (Allvarlig psykisk skada nämns inte i definitionen..)

e) han hade inga kompisar från "manlig makt" med sig i lägenheten

f) våldtäkten var inte långvarig
Citera
2014-01-24, 21:43
Medlem
Stackars tjej hoppas hon får det bästa stöd. Jag brukar normalt inte tro på hårdare straff.
Men för sådana här svin ska det inte finnas något förbarmande för. Hoppas aset får lida
för det här för resten av sitt liv. Och hur fan kan hans kompisar flabba och heja på.
Det borde vara en på miljonen som är så störd
Citera
2014-01-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Finns dock vissa begränsningar för vad man kan plugga för nånting på distans - lantmätare lär bli rätt svårt, ekonomi går väl upp till en viss nivå (knappast fördjupningskurser) I vilket fall så lär han få vissa svårigheter med att få anställning...

Fast om pappa har mycke kontakter sa gors nog inga utdrag fran brottsregister vid anstallning.

Vad tror du har lett fram till att en person borjar se ner pa manniskor och tror sig kunna gora vadsomhelst utan konsekvenser,sasom wilhelm visat prov pa?
Det ar uppenbarligen en attityd som delats med andra,likasinnade,som foga forvanande alla bar....hur ska man formulera detta da..."speciella" efternamn!

Av min personliga erfarenhet sa ar det ganska vanligt i lite "speciellare" kretsar att man har ett satt att se pa manniskor som kan kallas "elitism",och om man redan fran borjan tanker pa det sattet sa blir en sadan har handling utforbar efterom flickans valbefinnande,maende,halsa,tankar osv. aldrig fanns i atanke.
sjalvklart forstod han att han skadade henne och att hon inte ville,men han brydde sig inte,for hon var ett "monster".
Citera
2014-01-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

2 år låter onekligen som ett kort straff för en total jubelidiot. Men samtidigt får vi ju hoppas att det i praktiken förvandlas till "livstid" pga att hans identitet läcks ut på nätet så att han aldrig kan göra den karriär han trodde fortfarande för ett par månader sedan..

Önskar även att hans påhejande kompisars identitet avslöjas för allmän beskådan. De lär väl vara hans pluggarkompisar från uni..
Citera
2014-01-24, 21:50
Medlem
pmariuss avatar
Kan någon dela med sig av förundersökningsprotokollet?
Citera
2014-01-24, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Har också svårt att tro på den delen. En mycket stor andel av de som söker sig dit är såklart fullständigt tokiga och man kan ha många åsikter om försvaret, men min erfarenhet är att de är förvånansvärt duktiga på att rensa ut psykfallen. En riktig praktstolle som den här Malmkvist har mycket liten chans att hamna i aktiv tjänst. Jag gissar att det mest är hans egna fria fantasier som ligger bakom den "kopplingen". Kanske var han "hemvärnsungdom" under någon period och gärna pratar om saken. Det skulle passa betydligt bättre i profilen. Yrkesvalet antyder ju möjligen att han är hemmahörande i lantlig miljö. Bondson och sladdbarn (alt. ensambarn) känns faktiskt inte alls orimligt. Vi lär snart få veta.

Vek haka, ögon som slopar.
Sladdbarn och ensambarn kan jag acceptera, men nån bondson är han nog inte.
En bondson vore snarare förbannad, i största allmänhet.

Ingen som fistar invalider.
Senast redigerad av Hatan 2014-01-24 kl. 21:56.
Citera
2014-01-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Fast om pappa har mycke kontakter sa gors nog inga utdrag fran brottsregister vid anstallning.

Vad tror du har lett fram till att en person borjar se ner pa manniskor och tror sig kunna gora vadsomhelst utan konsekvenser,sasom wilhelm visat prov pa?
Det ar uppenbarligen en attityd som delats med andra,likasinnade,som foga forvanande alla bar....hur ska man formulera detta da..."speciella" efternamn!

Av min personliga erfarenhet sa ar det ganska vanligt i lite "speciellare" kretsar att man har ett satt att se pa manniskor som kan kallas "elitism",och om man redan fran borjan tanker pa det sattet sa blir en sadan har handling utforbar efterom flickans valbefinnande,maende,halsa,tankar osv. aldrig fanns i atanke.
sjalvklart forstod han att han skadade henne och att hon inte ville,men han brydde sig inte,for hon var ett "monster".

Det är nog ingen slump att Björklund vill stänga ett par skolor med statligt stöd för dessa unga män med "speciella" efternamn.

Skolorna skadar inte av det som föräldrarna och deras far-/morföräldrarna redan har missat: läs uppfostran!

Hoppas duktiga FB:are lyckas outa även de påhejande "speciella" kompisarna.

För alla er som är lite trötta på "feminister" är detta tyvärr en kall dusch i nacken. Båda grupperna - dessa speciella herrar som utgör Sveriges framtidstro och rabiata feministerna - tycks ju ha spårat ut fullständigt.
Citera
2014-01-24, 22:04
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmarius
Kan någon dela med sig av förundersökningsprotokollet?

Någon här har ju beställt den så den kan vi nog inte förvänta oss att läsa här förrän på måndag eller tisdag. Om denne nu lägger upp denne här.

Efter att ha läst domen, så tycker jag nog att Metro har överdrivit lite. Alltså jag vet hur många killar som helst som skämtar om tjocka och fula tjejer utan att för den delen vara dåliga människor. Grovt grabbsnack, som ungefär alla under 25 pratar när de är i gott sällskap. Tror inte att det menade att han skulle ha sex med henne på allvar, utan mer som flaskbackjargong. Tog hon den i tvåan?

Det är ju själva gärningen att fista eller nita en stackars tjej på fittan är ju det sjuka och innan att ha sex med henne. Det verkar helt enkelt som om han fick något jävla psykbryt. Jag tycker faktiskt att straffet är ganska rimlig, men jag har inte läst någon FUP iofs, men det har nog inte ni heller.
Citera
2014-01-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är nog ingen slump att Björklund vill stänga ett par skolor med statligt stöd för dessa unga män med "speciella" efternamn.

Skolorna skadar inte av det som föräldrarna och deras far-/morföräldrarna redan har missat: läs uppfostran!

Hoppas duktiga FB:are lyckas outa även de påhejande "speciella" kompisarna.

För alla er som är lite trötta på "feminister" är detta tyvärr en kall dusch i nacken. Båda grupperna - dessa speciella herrar som utgör Sveriges framtidstro och rabiata feministerna - tycks ju ha spårat ut fullständigt.

namnen finns i domen som finns har: https://anonfiles.com/file/8558948a2d3a9290d0aede4b4a210435

Jag tanker i dagslaget inte skriva ut namnen har. Jag tror det racker med att dom finns omnamnda i domen som finns lankad med malmkvist.

Men om du vill outa dom so go ahead.
Citera
2014-01-24, 22:25
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Som du säger väldigt brett begrepp så det är svårt att säga just i det här fallet. Utvecklingsstörd är man man ligger två år efter "normal" utveckling.

Nja.
Intelektuellt utvecklingsstörd är du om du har en inteligensnivå på 68 i IQ eller lägre.
Du kan vara 75 år, och en annan vara 17, men det är IQ:n som avgör.
Citera
2014-01-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nja.
Intelektuellt utvecklingsstörd är du om du har en inteligensnivå på 68 i IQ eller lägre.
Du kan vara 75 år, och en annan vara 17, men det är IQ:n som avgör.

En utvecklingstorning ar precis vad namnet antyder. Det kan rora sig fran om allt mellan fysisk utveckling,som tex. CP som inte behovar betyda nagon som helst underutveckling av tex. sprak eller kognitiv formaga etc. Men det kan aven handla om spraket,eller kognitiv formaga osv.

Ordvalet i detta fallet borde vara Forstandshandikappad.

Fan alltsa att man kan vara sa javla kall som han ar nar han ber henne dra for hon borjar bloda,sa tar han fram telefonen och fotar med lakanet....det ar ofattbart for mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in