2014-01-24, 19:53
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
När media/FUP skriver att kvinnan var utvecklingsstörd, vad menar dem då? Downssyndrome?
Utvecnklingsstörd är ett så oerhört brett begrepp. Inte för att detta komma förändra så mycket, men jag undrar av ren undran.

Och vad som är lite ironiskt är att dem kallar offret för utvecklingsstörd.
Vad är GM då - Normalbegåvad?

Från domen så har hon nämnd som A.
Citera
2014-01-24, 20:03
Medlem
shbous avatar
Det kan inte vara första gången.

Utdrag, s. 10 - 11 ur dom

Styckeindelningen blev förjävlig, ursäktar detta..
Citera
2014-01-24, 20:25
Medlem
JDAMs avatar
Hade tjejen haft en bra advokat hade detta gått under grov våldtäkt 6 år
Citera
2014-01-24, 20:26
Medlem
sceptics avatar
GMs allmänna svinighet verkar ha gjort intryck (sid 18, fetat av mig):
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsrätten
Inte heller går det, på grund av en jargong från GM (min ändring) m.fl. som för de flesta med något mått av medmänsklighet lämnar mycket att önska, att sluta sig till att [...]
Citera
2014-01-24, 20:36
Medlem
Det ar fan latt att reta sig pa att han ska kunna fortsatta studera och kommer fa fotbojja efter bara ett ar,medans det sitter folk pa 10or for smuggling eller folk pa 6 ar for ekobrott. Hur kan ett ikke valdsamt brott ge mer an detta som wilhelm malmkvist lyckats med?
Citera
2014-01-24, 20:37
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM

Målsägarbiträde.

Och påverkar det åklagens jobb så mycket i ett sånt här fall?
Citera
2014-01-24, 20:40
Medlem
XaoqcHs avatar
Från domen:
Citat:
De blodbesudlingar som fanns på lakanen och som inte är A:s
kommer från två olika kvinnor, vilket alltså innebär att blod från totalt tre kvinnor
påträffades. Kalsongerna var av enkelt, genomsläppande tyg och han kan därför inte
säga om blodet har satts på kalsongernas avig- eller rätsida.

Totalt tre kvinnors blod har hittats på hans lakan. Undrar om polisen har försökt komma i kontakt med några andra offer?
Citera
2014-01-24, 20:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM

det är åklagarens jobb inte "advokaten"
Citera
2014-01-24, 20:42
Medlem
WhaleCores avatar
Utan att ha läst sista halvan av tråden MEN: Var kvinnan/flickan en snygg och het brud som var "lite bakom flötet" eller med smärre hjärnskada som kläs och sminkas av sin mamma, ELLER var hon kromosonskadad och/eller dreglande?

Inte för att det rättfärdigar brottet om kvinnan ifråga var snygg, men då förstår jag i alla fall GM. Om man är lite sjuk i huvudet är det väl klart att man har sex med en snygg efterbliven brud som inte vet vad som försigår?

Ni får ursäkta mig, men är hyffsat dragen.
Citera
2014-01-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Målsägarbiträde.

Och påverkar det åklagens jobb så mycket i ett sånt här fall?

Troligt ar att wilhelm sjalv har bett henne lamna lagenheten nar hon borjade bloda(blev uppenbart skadad) och att det ar det som gor att det inte anses som grov.
Alltsa att han till en viss man avbrutit nar hon blivit skadad. Om han hade fortsatt sa hade det nog blivit grov.
Jag ar ingen jurist men gissar.
Citera
2014-01-24, 21:20
Medlem
Yxherrens avatar
Jag har fortfarande inte förståelse för ett liberalt, demokratiskt samhälle. Människor som dessa har ingen rätt att leva och skall bli dekapiterade. Det finns inget som helst försvar för en sådan handling och den här gärningsmannen är, enligt mig, inte berättigad att leva.

Jag finner ingen som helst logik i att låta en sådan här ond och vidrig människa leva, då det är klart att han har begått brottet. Jag förstår om bevisningen inte är stark nog att peka ut en gärningsman, men här är det bekräftat att killen är ett avskum.

Straffet för handlingen bör vara våldtäkt och strafftiden bör vara evig, dvs. avrättning.
Citera
2014-01-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Jag har fortfarande inte förståelse för ett liberalt, demokratiskt samhälle. Människor som dessa har ingen rätt att leva och skall bli dekapiterade. Det finns inget som helst försvar för en sådan handling och den här gärningsmannen är, enligt mig, inte berättigad att leva.

Jag finner ingen som helst logik i att låta en sådan här ond och vidrig människa leva, då det är klart att han har begått brottet. Jag förstår om bevisningen inte är stark nog att peka ut en gärningsman, men här är det bekräftat att killen är ett avskum.

Straffet för handlingen bör vara våldtäkt och strafftiden bör vara evig, dvs. avrättning.

Dodstraff ar sa primitivt. Det vore dock pa sin plats att avskilja skrapet fran samhallet for en valdigt valdigt lang tid framover,kanske livstid. Jag ser heller inget problem i att utfora expriment(inte fysiska tester men socialpsykologiska expriment) pa vederborande for att forsoka finna bot pa han forkastliga beteende,sa man kanske kan fa bukt med andra likasinnade innan dom forstor liv pa en formiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in