Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-23, 21:39
  #1
Medlem
Partyknarks avatar
Hej Flashback

Rökt cannabis ett fåtal gånger i mitt liv. Både mystiskt gatuhasch och finare grejer. Får inte den effekt jag vill ha. När jag rökte spice gold så fick jag ett skönare rus. Mer intensivt och borta-i-huvudet känsla samt mysiga effekter som känslan av att ta på ett visst material eller göra en speciell rörelse som en riktig pundare. Cannabis för mig är som att vara salongsberusad, fyllehungrig och skittrött. Känns inte som att jag röker för lite heller men det kanske jag gör? Tar det ganska försiktigt.

Åsikter? Tips på strain? Annan drog som skulle passa bättre ? OBS inga tunga saker.
Citera
2014-01-23, 21:44
  #2
Medlem
Det enda du behöver är bättre cannabis!
Man lär sig älska cannabis med tiden, i början känns rusen inte så märkvärdiga men först när man utvecklat en viss relation med drogen så förblir cannabis underbart.
Citera
2014-01-23, 22:07
  #3
Medlem
Testa andas ned röken i lungorna. Hostar du inte kollosalt apmycket, så gör du fel.
Citera
2014-01-23, 22:20
  #4
Medlem
Fixa en fin sativa så ska du få se på grejer

Och håll dig undan från spice, fyfan det är bara skit
Citera
2014-01-23, 22:33
  #5
Medlem
Partyknarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earlybud
Det enda du behöver är bättre cannabis!
Man lär sig älska cannabis med tiden, i början känns rusen inte så märkvärdiga men först när man utvecklat en viss relation med drogen så förblir cannabis underbart.

Bättre kvalité bara? Fattar inte riktigt vad det betyder att utveckla en relation med en drog

Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Testa andas ned röken i lungorna. Hostar du inte kollosalt apmycket, så gör du fel.

Den biten kan jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Fixa en fin sativa så ska du få se på grejer

Och håll dig undan från spice, fyfan det är bara skit

Får göra det

Var längesen jag såg spice. Hört att det är ganska farligt? Men jag gillade verkligen effekten. Var ganska ung när jag provade.
Citera
2014-01-23, 22:38
  #6
Medlem
Kvalité o hitta rätt strain är allting. Jag kan vara på gränsen att må dåligt av en sort och det helt motsatta av en annan sort
Citera
2014-01-23, 22:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyknark
Fattar inte riktigt vad det betyder att utveckla en relation med en drog
Jämför med en fjortis som dricker sig full på en låda med billigt vin, och en sån där riktigt självbelåten jävel som smuttar på sitt svindyra rödvin från sin svindyra vinsamling som han har nere i källaren. Man lär sig att älska det.
Citera
2014-01-23, 23:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyknark
Bättre kvalité bara? Fattar inte riktigt vad det betyder att utveckla en relation med en drog

När jag rökte i början uppskattade jag inte effekterna särskilt mycket, nuförtiden är väl kvalitén på varorna bättre och man har mer erfarenhet, men för att verkligen älska cannabis så måste man förstå cannabis! Varje gång du röker, ska du bli roligare, mysigare och mer drömlik. Du ska inleda ruset med att välkomna det, låta det ta över dig och bara låta tankarna och musiken flöda.
Citera
2014-01-24, 07:07
  #9
Medlem
Partyknarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jämför med en fjortis som dricker sig full på en låda med billigt vin, och en sån där riktigt självbelåten jävel som smuttar på sitt svindyra rödvin från sin svindyra vinsamling som han har nere i källaren. Man lär sig att älska det.

Citat:
Ursprungligen postat av Earlybud
När jag rökte i början uppskattade jag inte effekterna särskilt mycket, nuförtiden är väl kvalitén på varorna bättre och man har mer erfarenhet, men för att verkligen älska cannabis så måste man förstå cannabis! Varje gång du röker, ska du bli roligare, mysigare och mer drömlik. Du ska inleda ruset med att välkomna det, låta det ta över dig och bara låta tankarna och musiken flöda.

Tror jag fattar. Efter flera år av alkohol kan jag säga att jag uppskattar ruset långt mycket mer idag än vad man gjorde när man var 16. Då drack jag för lite men samtidigt för fort för att kunna få in den rätta känslan och må bra samtidigt

Finns det någon som rökt både spice gold och cb som kan berätta om det ens går att få ett liknande rus? Gillade verkligen spicekänslan men tänker aldrig röra den skiten igen.
Citera
2014-01-24, 07:18
  #10
Medlem
mckillahs avatar
Kan säga att själv fick jag röka hasch 3-4 gånger innan det fick nån effekt på mig, men 5 gången ja då jävlar Nu var ju detta 12 år sen och kvaliteten på rökat då var riktigt dåligt också.
Citera
2014-01-24, 10:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyknark
Bättre kvalité bara? Fattar inte riktigt vad det betyder att utveckla en relation med en drog



Den biten kan jag.



Får göra det

Var längesen jag såg spice. Hört att det är ganska farligt? Men jag gillade verkligen effekten. Var ganska ung när jag provade.

Jag trippade bananas på det spicet jag köpte (rökte rätt mycket) så kör på lite svamp om du är sugen på lite köttigare effekter . Men som sagt om du hittar en bra sativa eller en bra hybrid lär du bli nöjd.
Citera
2014-01-24, 11:21
  #12
Medlem
nikerunnings avatar
Mina första två tre gånger när jag rökte så blev jag inte ett dugg stenad. En god vän till mig grejjade ihop en fet etta, eller kan det ha varit en 1,5a, malmöskit, drog in den heliga röken i mina lungor och blev högare än kebenekaise på ungefär 15 minuter Prova att rulla en etta nästa gång, det kan vara så att du röker för lite. Det kan kanske vara att du rullar dåligt och inte får fart på rökat, kan också vara så att du röker skit. Prova runt, best of luck
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback