2015-06-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av financialcenter
Går mycket bra för Assad just nu, fortsätter det så här är det mycket möjligt att större delen av Syrien inom några månader kan vara fri från terrorister. Bara några punkter på senaste veckans/veckornas framgångar:

- IS vilda offensiver mot SAA:s ställningar i bl.a Hasakah, Homs, Al-Sweida, Deir-Ezzor har misslyckats helt. Man har stött på en vägg i syriska armen och har förlorat hundratals om inte tusentals krigare.

- Idlib fronten har stabiliserats helt, det sker inga reträtter längre utan de "moderata" terrorister dör i hundratals vid varje anstormingsförsök. De höga förlusterna bekräftas också av oppositionskällor.

- Saudiarabien har börjat fallera inifrån. Houthi rebellerna genomför nu räder dagligen flera kilometer in på Saudisk territorium. Flera lokala ledare i söder ska ha anslutit till yemeniterna trots shejkernas desperata försök att köpa dem med gåvor på flera miljoner.

- Den jordansk-brittiske pygme-dvärge-kungen Abdullah har börjat fjäska för Assad, han talar nu om vikten av samarbete i att bekämpa terroristerna i Syrien. Patetisk sagt av dvärgen då han själv i 4 års tid backat upp terroristerna med bl.a fri rörelse över gränsen och militär träning på amerikanska baser i Jordanien. http://susris.com/wp-content/uploads//2015/02/salman-muqrin-jordan-king-abdullah-7-993x1024.jpg

- Den zionistiske "sultanen" Erdogan har blivit neutraliserad av turkarna själva, turkarna vill ha ett slut på den galne mannens stöd till terrorister och hans ambitioner att göra sig härskare över mellanöstern.

- Hizb/SAA har nästan helt rensat Qalamon bergen på terrorister, inom en snar framtid kan den fronten stängas och soldaterna flyttas till andra ställen där de behövs.

- Stora framsteg i Latakia provinsen har skett där man avancerat över stora områden.

- Druserna har anslutit sig till 100% på Assads sida. Tidigare har många druser funnits i armen men aldrig på det sättet som nu där unga som gamla går med pro-regerings miliser. Tidigare har sen länge de kristna anslutit sig till Assads och även de sunnitiska syriska palestinierna.

- Södra fronten ser ut att gå mot en total kollaps, bara vid slaget om Al-Thalah flygbasen ska runt 300-400 terrorister stupat.

- Israel har börjat drabbas av panik och vädjar nu till internationalla samfundet att upprätta en "humanitär buffer zone" i södra Syrien för som de säger "skydda den drusiska befolkning mot terrorism". http://news.antiwar.com/2015/06/14/officials-israel-to-seize-syria-border-create-druze-buffer-zone/
Förstår att de är oroade, lägg till drusernas anslutning till Assad, om druserna i Syrien och Libanon har sina sympatier där kan man bara gissa vad druserna i de ockuperade Golanhöjderna sympatiserar.

Iranska arme officerare talade för några veckor sen om stora överaskningar i Syrien, man kan undra vad det skulle ha varit, några av punkterna ovan eller är den stora överaskningen fortfarande att vänta på.

Sen till de hatfulla kurdiska lobotomerade åsnehjärnorna som hela tiden påstår "Nu faller Assad" eller "Assads dagar är räknade" fortsätt drömm på. Försök använda er begränsade hjärnkapacitet till att tänka ut något som sträcker sig längre än ett steg framåt, det borde ni klara av speciellt i en sådan situation där det snart kommer behövas.

EDIT: Druser i Israel demonstrerar för Syrien och Bashar: https://youtu.be/RA0JIoRV6AA
Assad är räddad: Israel har problem, Turkiet har problem, Jordanien har problem och Saudi Arabien har problem, men regimen är på uppgång.

Den stora överaskningen som Qasim Sulamani talade om var att Iran skulle skicka soldater till Syriens hjälp. Någonting som Ayatollan inte gillade då iranska soldater i Syrien skulle innebära att Iran inte får kärnvapen avtalet. Qasim lär inte prata om några överraskningar mer.

Jag kan inte tänka mig någonting positivt ska hända med kurderna om assads faller, det kvittar för kurderna om assad faller eller ej så länge han inte faller före isis.
Citera
2015-06-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyhorse
Skillnaden mellan YPG och dom flesta andra grupper är att dom har hittat semi-automat spaken på sina kalashnikovs, dom siktar när dom skjuter och ingen "spray and pray" metoder. Det är som natt och dag när du jämför med andra rebellgrupper

Här har du en gammal video från Afrin 2013, Se hur lugna och metodiska dom är.
http://www.liveleak.com/view?i=759_1384883501

Meh. Smått imponerade, men såhär agerar de flesta grupper i en defensiv position i den terrängen. Det enda som saknas är några ''takbir'' och så har du en vilken rebellgrupp som helst. Pick-upen står inte ens väl kamouflerad - ett lätt mål för en RPG.

Har inte YPG/YPJ några go-pro:s?

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Här borde man se lite skillnad, eller?

YPG:
https://youtu.be/1E8RFS-95NM

YPG från i år, dom stormar en byggnad.

Hela videon dvs den mycket längre versionen finns hos uppladdaren, han har klippt ner videon till "barnvänlig" och då dras kropp ur huset och mer händer innan.

Ja nu blev jag lite mer imponerad. Nästan lite Hezbollah stuk över det hela Vart har de fått sin träning ifrån? Peshmerga?
Citera
2015-06-18, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Vilka YPG befäl pratar du om? Jag är inte så insatt trodde eller ej.

Det vi först kallade FSA är det SAA soldater som deserterade, samma träning samma militär. Det mer korrekta skulle vara att säga det finns ingen skillnad mellan FSA och SAA. Jag har aldrig sätt en taktik som har funkat för SAA. Aleppo misslyckades man med att omringa.

Hur många gånger har vi inte hört att SAA ska snart befrias dir ezzor? Kriget där står stilla d v s SAA avancerar inte. SAA kan försvara sig, de har vapnen för det, men avancera - det kan de inte

Jag tror SAA i allmänhet hade hybris. Om man säger saker i still med att vi tar inte fångar då gör man fienden starkare. Hela SAA:s ledare består av inkompetens om du frågar mig. Områdena som SAA kontrollerar över krymper för varje år.

Issam Zahreddine är orsaken till att de fredliga protesterna i Douma gick överstyr. Jag tror inte att han är folkets vän.

Nej, jag brukar söka på liveleak och youtube.

YPG och koalitionen har tagit de första stegen att besegra isis. Först kapar man deras kontakt med yttervärlden, det gör man bäst genom att kontrollera gränsen till Turkiet.

Jag har ingen aning om vilka YPG:s befäl är, kan det vara gamla PKK veteraner månntro? För någon erfarenhet måste de ha. Om du får dra en liknelse med YPG och en grupp i Syrien och Irak, vilken skulle du då valt?

FSA består till en blandning av desertörer och civila som tagit till vapen. Du måste tänka på att Aleppo är en stor stad och faror kan lura i varje hörn - det går bara inte att ''omringa''. I Deir ez Zoor går det förvånansvärt bra även om man nyligen förlora Palmyra. Det är väldigt svårt att befria ett område som är helt täckt av IS-sympatisörer.

Här har du en av många taktiker som funka för SAA.
https://www.youtube.com/watch?v=bBMe1LCoMHw Det finns även bra filmer på AnnAnews.

Jag vill påpeka att jag inte stödjer SAA.
Citera
2015-06-18, 05:52
Medlem
Citat:
Assad är räddad: Israel har problem, Turkiet har problem, Jordanien har problem och Saudi Arabien har problem, men regimen är på uppgång. Som någon annan påpekade är du för optimistisk.

Att större delen av Syrien är fri från terrorister inom några månader är knappast troligt, däremot fortsätter framgångarna och en kollaps sker på rebellsidan så kan de mycket väl tryckas tillbaks till mindre ytor i Syrien där de inte gör ett lika stort hot som tidigare samtidigt som SAA/Hizbollah kan ägna sig åt betydligt viktigare saker än att lägga tid och resurser på att bekämpa ohyran i den wahhabist-zionistiska proxyarmen. Är viktigare att bli av med dem i söder först då de aldrig varit intresserade av att bekämpa Israel. Att bli av med dem helt kommer inte ske på en bra tid framöver.

Citat:
Jag kan inte tänka mig någonting positivt ska hända med kurderna om assads faller, det kvittar för kurderna om assad faller eller ej så länge han inte faller före isis.

Att det kvittar för er vad som sker med Assad var inte speciellt lyckat sagt då ni och era ledare ägnat 4 års tid åt att smutkasta honom och "regimen" som ni kallar det. Ni har skrivit spaltmeter med oändlig strunt alltifrån olika propaganda som sprids mot honom till ren smutkastning och lögner, ni har t.o.m skrivit "dikter" och "poesi" om den "onde Assad" som förtryckt de "snälla kurderna" . Däremot stämmer det att ni ägnat "regimen" mindre betydelse på sistone, nu är det mest Turkiet och "mongolturkarna" som ska framställas negativt.
Senast redigerad av financialcenter 2015-06-18 kl. 06:48.
Citera
2015-06-18, 08:06
Medlem
Citat:
Att större delen av Syrien är fri från terrorister inom några månader är knappast troligt, däremot fortsätter framgångarna och en kollaps sker på rebellsidan så kan de mycket väl tryckas tillbaks till mindre ytor i Syrien där de inte gör ett lika stort hot som tidigare samtidigt som SAA/Hizbollah kan ägna sig åt betydligt viktigare saker än att lägga tid och resurser på att bekämpa ohyran i den wahhabist-zionistiska proxyarmen. Är viktigare att bli av med dem i söder först då de aldrig varit intresserade av att bekämpa Israel. Att bli av med dem helt kommer inte ske på en bra tid framöver.

Att det kvittar för er vad som sker med Assad var inte speciellt lyckat sagt då ni och era ledare ägnat 4 års tid åt att smutkasta honom och "regimen" som ni kallar det. Ni har skrivit spaltmeter med oändlig strunt alltifrån olika propaganda som sprids mot honom till ren smutkastning och lögner, ni har t.o.m skrivit "dikter" och "poesi" om den "onde Assad" som förtryckt de "snälla kurderna" . Däremot stämmer det att ni ägnat "regimen" mindre betydelse på sistone, nu är det mest Turkiet och "mongolturkarna" som ska framställas negativt.
Ni är duktiga på att skylla ifrån er, varken kurder eller Israel är orsaken till ert elände. Tänk på att när syriska regeringen gjorde bort sig vid de fredliga demonstrationerna (kom inte och säg att de inte var fredliga) så var det alewi och sunnisoldater som deserterade, var inte kannibalen alewi? Du koncentrerar ditt hat på fel folk. Just nu har Assad fått mycket hjälp från kurderna även om den hjälpen är oavsiktlig. T ex är det inte turkarna som neutraliserar Erdogans makt, det är kurderna och det pro kurdiska partiet HDP. Det hade du vetat om du följde den politiska utvecklingen där.

Jag skulle vilja läsa dikterna som skrevs om den onde assad, sånt brukar vara kulläsning, har du engelska eller svenska versioner av det?
Citera
2015-06-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ni är duktiga på att skylla ifrån er, varken kurder eller Israel är orsaken till ert elände.
Vad pratar du om? skylla ifrån sig vad? vem har sagt att kurderna är orsaken till allt elände?

Citat:
så var det alewi och sunnisoldater som deserterade, var inte kannibalen alewi?
Igen, vet inte vad du pratar om, jag är inte alewi om det är det du försöker säga. Kannibalen tillhörde en grupp som ansågs vara bland de mest "demokratiska" inom de "moderata" rebellerna och var inte alewi.

Citat:
Du koncentrerar ditt hat på fel folk. Just nu har Assad fått mycket hjälp från kurderna även om den hjälpen är oavsiktlig. T ex är det inte turkarna som neutraliserar Erdogans makt, det är kurderna och det pro kurdiska partiet HDP. Det hade du vetat om du följde den politiska utvecklingen där.

Exakt ni gjorde det för att det gynnar er och inte Assad eller någon annan. Det är många turkar som är trötta på Erdogan var inte bara kurder som var emot honom. Erdogan är en riktigt inkompetent idiot som försvagat sitt eget land och sin granne Syrien. Fanns många kurder som röstade på honom.
Sen är jag inte på inga sätt emot kurder, har själv sagt att jag är för ett Kurdistan så länge ni inte inkluderar ockuperat land och ägnar er åt etnisk rensning av kristna, araber och turkar.
Senast redigerad av financialcenter 2015-06-18 kl. 09:02.
Citera
2015-06-18, 09:22
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? skylla ifrån sig vad? vem har sagt att kurderna är orsaken till allt elände?
Du du säger hela tiden kurder hit och Israel ditt men du tänker aldrig att det kanske var Assads fel, han var trots allt ledaren för landet.

Citat:
Igen, vet inte vad du pratar om, jag är inte alewi om det är det du försöker säga. Kannibalen tillhörde en grupp som ansågs vara bland de mest "demokratiska" inom de "moderata" rebellerna och var inte alewi.
Jag tänker inte peka finger åt dig och påstå att du är alewiarab eller sunniarab, sånt börjar ge huvudvärk. Men kannibalen var alewi d v s tillhörde samma sekt som Assad.

Citat:
Exakt ni gjorde det för att det gynnar er och inte Assad eller någon annan. Det är många turkar som är trötta på Erdogan var inte bara kurder som var emot honom. Erdogan är en riktigt inkompetent idiot som försvagat sitt eget land och sin granne Syrien. Fanns många kurder som röstade på honom.
Sen är jag inte på inga sätt emot kurder, har själv sagt att jag är för ett Kurdistan så länge ni inte inkluderar ockuperat land och ägnar er åt etnisk rensning av kristna, araber och turkar.
Vid det här laget så borde du ha fattat att om man inte tänker på sig själv eller sitt folk så kommer ingen annan att göra det. Kan du klandra kurderna för att de äntligen tänker på sig själva? En allians mellan Assad och kurder kommer inte att funka, för kurder riskerar att tappa koalitionens hjälp. Assad kunde ha gett kurderna autonomi rätt tidigt i kriget och därmed fått de på sin sida på det viset. Ett sånt drag hade förändrat omvärldens syn på han också. Eller vad säger du?
Citera
2015-06-18, 09:23
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:

Etnisk rensning sker inte, var inte orolig.
Men ockuperat land måste ske.

Bara för att "Gästerna" England och Frankrike gav bort mark som dom inte hade något med att göra till Syrien betyder det inte att det ska vara så.

Bilder på återvändande flyktingar till gränsstaden Gire Spi efter att YPG befriade staden ifrån IS:

https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-0/10733980_10153472547966424_5908272170214465545_n.j pg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=a3d96fb418ae90c74e56ac3023e 265ed&oe=55F9ACF9&__gda__=1445256860_622f66378f70e 930aee1604eb25e5b44

https://fbcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-0/11401101_10153472548046424_4844488835569317227_n.j pg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=853a8f586fa7a7559fb0d406247 23a29&oe=55F9E3BB&__gda__=1445995167_2c0eb98701540 605ad251cbfbd578b76

https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-0/11535789_10153472547816424_6156299649456642611_n.j pg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=702946a86aadd585ce9004e3adf 68667&oe=56351BAA&__gda__=1445939032_95d9dbbf9ab4f 4a2634b4ea15fd22cb5

Välkomna tillbaka!
Citera
2015-06-18, 12:08
Medlem
Yaskos avatar
Nu börjar USA fatta att det inte stor skillnad mellan ISIS och PKK då det kommer till etnisk rensning. Ca 20000 har flytt från staden och många flyktingar berättar att PKK/PYD inte tillåter dessa att återvända.

http://www.dailysabah.com/diplomacy/2015/06/13/us-is-concerned-about-pyds-demographic-alteration-around-tel-abyad

Citat:
State Department's spokesman Jeff Rathke said they were aware of the reports regarding the ethnic cleansing in the area and concerned by them, "We're seeking more information about them," he said.
Citera
2015-06-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Nu börjar USA fatta att det inte stor skillnad mellan ISIS och PKK då det kommer till etnisk rensning. Ca 20000 har flytt från staden och många flyktingar berättar att PKK/PYD inte tillåter dessa att återvända.

http://www.dailysabah.com/diplomacy/2015/06/13/us-is-concerned-about-pyds-demographic-alteration-around-tel-abyad

Önsketänkande från din sida. Det är inte för inte som du, Turkiet, Ahrar al-Sham och Jaish al-Islam framför kritik om etnisk rensning. Er agenda är genomskinlig. Flyktingar har börjat återvända till Tal Abyad och det finns inga konkreta bevis som styrker ditt påstående om etnisk rensning. Icke att förglömma, FSA-araber var med och intog Tal Abyad tillsammans YPG.

However, there is little evidence to substantiate the accusation. Syrian rebel militants shared a video showing buildings burning in the distance and unverified photos of displacement as proof of Kurdish cleansing attempts.

http://www.alaraby.co.uk/english/news/2015/6/17/syrian-refugees-return-to-tal-abyad
Citera
2015-06-18, 12:48
Medlem
Etnisk rensning i Gire Spi är skrattretande. Civila har börjat återvända för några dagar sedan.
Dom som stödde IS i staden kommer troligtvis stanna kvar i Turkiet.

FSA nekade att det skedde etnisk rensning av YPG.
Araberna i områden nekade också.

Dom som påstår att det skett är personer som inte ens befinner sig i området, som jihadisterna i Aleppo samt ormen Erdogan.
Citera
2015-06-18, 12:53
Medlem
tigersaid86s avatar
Precis.

Som det skrivs här:

Citat:
Syrian rebel groups have accused the country's Kurdish YPG militia of committing ethnic cleansing against Arabs and Turkmen in northern Syria.

The serious allegation, which is nonetheless not supported by evidence or reports of ethnic killings, occurred as Kurdish fighters are battling the Islamic State (Isis) in the outskirts of the strategic town of Tel Abyad, on the Turkish border.

Här är dom som anklagar utan bevisning:
Citat:
Islamist Ahrar
al-Sham and Jaysh al-Islam, said the cleansing

http://www.ibtimes.co.uk/syria-kurdish-ypg-accused-ethnic-cleansing-arabs-battle-tel-abyad-1506198

Edit
Terroristernas och staten Turkiets sista desperata försök.

Som den här Turkiska tjänstemannens försök angående om den aktuella staden Gire Spi.
Misslyckas totalt av vetande och grävande journalister som tyvärr grips efter att ha ställt "fel" frågor.

Video 2 min - Engelsk text.
https://vid.me/5oWv
Senast redigerad av tigersaid86 2015-06-18 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in