Citat:
Ursprungligen postat av
Herbalistt
Inte värt att diskutera något med honom, sorias taktik är att först nedvärdera den han argumenterar med genom att kalla dom idiot och andra barnsliga saker som en 50 åring definitivt inte borde göra. Sen undviker han den andras argument genom att ställa en annan fråga mycket likt en råtta

OK jag är en gammal gubbe som inte kan hantera och bearbeta information ....snälla hjälp mig!
Jag postade tidigare en video på en pro Assad demonstration från Qamishli, det var enligt infon en
spontan demonstration som startade i Antarieh i kanten av Qamishli och på väg mot centrum växte till flera tusen, runt 10tusen enligt vissa, man hejade på Assad och SAA och ville att Assad ska ställa upp i årets val.
Denna demonstration gjorde några sura och kallade till en mot demonstration, en anti Assad demonstration alltså.
Man annonserade detta på nätet, i radio och delade flygblad i hela Qamishli , det nådde även till islamisten Zagrosi som bor tusentals kilometer från Qamishli, och hur många ställde upp?
200pers? Trots dagar av förberedelse

Fan vissa kurdiska familjer har fler medlemmar än denna demonstration
Du kan läsa det i denna artikel eller enkelt räkna upp de på bilden, både bild och artikel kommer från kurder i Qamishli (inte propaganda från min sida,jag har inget med det alls) .
http://rudaw.net/kurmanci/kurdistan/210220144
Vet inte hur många invånare Qamishli har nu men tror det ligger mellan 150000-200000 , staden är enligt dig och andra en stad med kurdisk majoritet och anti Assad så en
planerad anti Assad demonstration borde med lätthet vara minst dubbelt så stor .....eller?
Hjälp en gammal gubbe att förstå hur en stad med majoritet som är anti Assad kan
spontant få tusentals pro Assad demonstranter när en
planerad anti Assad demonstration inte klarar en tionde del (nu är jag snäll när jag skriver tionde del).
Jag bor i Sverige precis som dig och tolkar läget beroende på info jag har, kan du själv bearbeta informationen?
Slutsats?