2014-02-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Vem har sagt att staden är under kurdernas kontroll? Det är sånt skit kurdioterna i tråden skriver och ingen av er är från Syrien, ni sitter här och drömmer om det ena och det andra utan någon förankring i verkligheten .
Varför flyr du från frågan som den fega råtta du är? Svara på hans fråga din assimilerade assyrier och kom inte hela tiden med nya irrelevanta frågor. Hasaka är totalt dominerad av YPG. Regimen har 20% av Qamishli och ungefär lika mycket av Hasaka. Varför tar dom inte bara över makten?
Citera
2014-02-25, 14:25
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Varför flyr du från frågan som den fega råtta du är? Svara på hans fråga din assimilerade assyrier och kom inte hela tiden med nya irrelevanta frågor. Hasaka är totalt dominerad av YPG. Regimen har 20% av Qamishli och ungefär lika mycket av Hasaka. Varför tar dom inte bara över makten?
Inte värt att diskutera något med honom, sorias taktik är att först nedvärdera den han argumenterar med genom att kalla dom idiot och andra barnsliga saker som en 50 åring definitivt inte borde göra. Sen undviker han den andras argument genom att ställa en annan fråga mycket likt en råtta
Citera
2014-02-25, 14:33
Medlem
Citat:
Du få tolka inlägget precis som du vill , tycker du inte det är konstig att ingen av er är från Syrien ? Precis som ingen av islamisterna i tråden va från Syrien .

Ni får självklart skriva men dra lite på lögnerna och håll era drömmar och fantasier utanför tråden tack
Syrien är ett påhittat land där gränsdragningarna inte tagit hänsyn till etnicitet eller regioner. Bara för att du är från detta land innebär inte ett skit. Och dessutom så snackar vi nu om FB. Du skriver dagligen massa inlägg och länkar till assadpropaganda, så vad spelar det för roll egentligen? Det är ju ändå inte så att du försöker återge en balanserad bild av vad som händer i landet, utan du bara ger ett perspektiv. Så kom inte här och hävda att ditt arsle är mer värt än någon annans för att du har någon länk till landet.
Citera
2014-02-25, 14:34
Medlem
sorias avatar
SAA går framåt i Aleppo, civila fattar att slaget om Aleppo är nära och fler från islamistkotrollerade områden till SAA områden eller till byar norr om staden , vissa kvarter är helt tomma på civila och flygvapnet har börjat mjukna terroristerna lite .

I Dir Ezzor har SAA gått till offensiv på tre fronter och skördar terrorister ,terroristerna har tunnlar under staden som de använder flitigt därför sprängs tunnlarna av SAA
http://www.youtube.com/watch?v=m9VtfHVYXzc&sns=fb

En dokumentär på engelska om al-Qaida i Syrien , har inte hunnit se den själv
http://www.youtube.com/watch?v=AFZhQ4u2Cbg&sns=tw

Den nya FSA ledare ska ha varit utbildad av Israel
http://www.globalresearch.ca/israel-support-to-al-qaeda-rebels-new-free-syrian-army-fsa-commander-trained-in-israel/5370130

En artikel om jihadister från Norge
http://syrianfreepress.wordpress.com/2014/02/24/terrorists-of-norvegian-nationality-from-europe-to-the-jihadists-camps-in-syria/

Israel har bombat Hizbollah i Libanon
http://www.naharnet.com/stories/en/120074-israeli-air-raids-target-areas-on-bekaa-s-border-with-syria
Al-Arabiya rapporterade om det och wahabbisterna var snabba att heja på Israel i kommentar fältet
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1794724_650449541670003_375888701_n.jpg
Citera
2014-02-25, 17:49
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Inte värt att diskutera något med honom, sorias taktik är att först nedvärdera den han argumenterar med genom att kalla dom idiot och andra barnsliga saker som en 50 åring definitivt inte borde göra. Sen undviker han den andras argument genom att ställa en annan fråga mycket likt en råtta

OK jag är en gammal gubbe som inte kan hantera och bearbeta information ....snälla hjälp mig!

Jag postade tidigare en video på en pro Assad demonstration från Qamishli, det var enligt infon en spontan demonstration som startade i Antarieh i kanten av Qamishli och på väg mot centrum växte till flera tusen, runt 10tusen enligt vissa, man hejade på Assad och SAA och ville att Assad ska ställa upp i årets val.
Denna demonstration gjorde några sura och kallade till en mot demonstration, en anti Assad demonstration alltså.
Man annonserade detta på nätet, i radio och delade flygblad i hela Qamishli , det nådde även till islamisten Zagrosi som bor tusentals kilometer från Qamishli, och hur många ställde upp?200pers? Trots dagar av förberedelse Fan vissa kurdiska familjer har fler medlemmar än denna demonstration

Du kan läsa det i denna artikel eller enkelt räkna upp de på bilden, både bild och artikel kommer från kurder i Qamishli (inte propaganda från min sida,jag har inget med det alls) .
http://rudaw.net/kurmanci/kurdistan/210220144

Vet inte hur många invånare Qamishli har nu men tror det ligger mellan 150000-200000 , staden är enligt dig och andra en stad med kurdisk majoritet och anti Assad så en planerad anti Assad demonstration borde med lätthet vara minst dubbelt så stor .....eller?

Hjälp en gammal gubbe att förstå hur en stad med majoritet som är anti Assad kan spontant få tusentals pro Assad demonstranter när en planerad anti Assad demonstration inte klarar en tionde del (nu är jag snäll när jag skriver tionde del).

Jag bor i Sverige precis som dig och tolkar läget beroende på info jag har, kan du själv bearbeta informationen?

Slutsats?
Citera
2014-02-25, 18:03
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Varför flyr du från frågan som den fega råtta du är?
Idiot det var ingen fråga , han kom med en påstående som inte stämmer .
Du och han + nån mer har hävdat det tidigare utan några källor , samtidigt vet jag och ni att Mokhabarat rör sig som de vill och arresterar vem de vill, du har själv skrivit i ett inlägg att Mokhabarat arresterade kurder, syriska flagga är den som hissas högst i staden....låter det som en stad under YPG kontroll?
Jag visade dig flera bilder på detta med ditt barnsliga svar var jag bryr mig inte, ska jag citera de inläggen ?
Citera
2014-02-25, 18:18
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
OK jag är en gammal gubbe som inte kan hantera och bearbeta information ....snälla hjälp mig!

Jag postade tidigare en video på en pro Assad demonstration från Qamishli, det var enligt infon en spontan demonstration som startade i Antarieh i kanten av Qamishli och på väg mot centrum växte till flera tusen, runt 10tusen enligt vissa, man hejade på Assad och SAA och ville att Assad ska ställa upp i årets val.
Denna demonstration gjorde några sura och kallade till en mot demonstration, en anti Assad demonstration alltså.
Man annonserade detta på nätet, i radio och delade flygblad i hela Qamishli , det nådde även till islamisten Zagrosi som bor tusentals kilometer från Qamishli, och hur många ställde upp?200pers? Trots dagar av förberedelse Fan vissa kurdiska familjer har fler medlemmar än denna demonstration

Du kan läsa det i denna artikel eller enkelt räkna upp de på bilden, både bild och artikel kommer från kurder i Qamishli (inte propaganda från min sida,jag har inget med det alls) .

Vet inte hur många invånare Qamishli har nu men tror det ligger mellan 150000-200000 , staden är enligt dig och andra en stad med kurdisk majoritet och anti Assad så en planerad anti Assad demonstration borde med lätthet vara minst dubbelt så stor .....eller?

Hjälp en gammal gubbe att förstå hur en stad med majoritet som är anti Assad kan spontant få tusentals pro Assad demonstranter när en planerad anti Assad demonstration inte klarar en tionde del (nu är jag snäll när jag skriver tionde del).

Jag bor i Sverige precis som dig och tolkar läget beroende på info jag har, kan du själv bearbeta informationen?

Slutsats?
Lägg bara ner soria
http://www.youtube.com/watch?v=8A4jOBVUuaE

I video ser vi 10 gånger mer personer än i videon du länkade

Så enligt dig stödjer alla i Idlib fsa ?
http://www.youtube.com/watch?v=-AKVBHEFyC0
Citera
2014-02-25, 18:37
Medlem
Sluta skämma ut dig själv nu Soria, det blir bara allmänt pinsamt när du kommer med löjliga kommentarer i brist på annat. Regim sympatisören försöker verkligen lura i folk att den kurdiska regionen är proregim och som bevis på saken visar han att det minsann inte var många kurder som demonstrerade mot regimen och som bevis på detta visar han en bild. Den demonstrationen som Soria hänvisar till genomfördes av KNC, en organisation som är marginell och har inte någon bredd stöd. Detta har klarlagts flertalet gånger i Syrien tråden.

Ett exempel på det som Soria blundar för:
http://www.youtube.com/watch?v=8A4jOBVUuaE

Så regimdemonstrationen var spontan, där fick jag mig en gott skratt. Demonstrationen för regimen bestod av arabiska klaner som har flyttats till staden som en del av regimens arabiseringspolitik och självklart kommer dessa klaner vara regim sympatisörer, vad annars?

En viktigt faktor som Soria verkar bortse från i sin iver är det faktum att regimen tvingades dra sig tillbaka för att den inte har stöd i den kurdiska regionen förutom hos främst bestämda arabiska klaner. Om den kurdiska regionen hade varit regimvänlig hade regimen tjänat på att sprida kriget till den kurdiska regionen och på så sätt sprida ut FSA samt jihadisterna. Hade den kurdiska regionen varit regimvänlig hade vi istället sett regimvänliga militia som NDF kontrollera området och hjälpa regimen mot oppositionen. Men alla med kunskap och som följer nyhetsflödet från den kurdiska regionen vet om att regionens stöd är marginell. Hade regimen spridit kriget till den kurdiska regionen hade istället oppositionen mot regimen växt. Kurderna framförde redan från början att man inte tänker lägga sig i arabernas interna krig. Den kurdiska regionen kontrolleras av kurdiska YPG med stöd av bland annat assyriska/syrianska MSF. Dessa har stridit mot både oppositionen samt SAA.

PS: de som deltar i tråden är inte analfabeter, så tro inte att du kan lura dem som regimen försöker lura dina landsmän (araberna i Syrien). Fortsätt du försöka lura i folk att den kurdiska staden Qamislo skulle vara under regimens kontroll samt vara proregim, så får vi andra se på saken ur ett realpolitisk perspektiv. Nämligen den att regimens stöd består av araber och då främst arabiska alawiter.
Citera
2014-02-25, 18:45
Medlem
Citat:

Slutsats?
Om du ska kalla mig islamist så ska jag kalla dig senil 50+ gammal pedofil kamel som försöker lura till sig små barn med den där Disney profilbilden. Så ja slappna av lite gran happipi

Sedan måste du skärpa dig och dämpa ner skitsnacket en aning genom att inte yra om 10 000 pers som ingått i en pro-assad demonstration. Alla vet att det rör sig om ett par hundra och att det inte gått till så som du framställer det, typ att det var en liten genuin demonstration som gick genom hela staden och utvecklades till en folkfest. Slappna som sagt av din trötta pensionär.

Sedan så verkar du inte förstått att den kurdiska motdemonstrationen var KNC's. Om det hade varit en PYD demonstration så hade man gjort kaos i staden och det vet du själv för jag har lagt upp klipp där det minst är 20 gånger fler demonstranter än vad din lilla beduin demonstration hade. http://www.youtube.com/watch?v=0uj2NiPyH-I
Citat:
Idiot det var ingen fråga , han kom med en påstående som inte stämmer .
Du och han + nån mer har hävdat det tidigare utan några källor , samtidigt vet jag och ni att Mokhabarat rör sig som de vill och arresterar vem de vill, du har själv skrivit i ett inlägg att Mokhabarat arresterade kurder, syriska flagga är den som hissas högst i staden....låter det som en stad under YPG kontroll?
Jag visade dig flera bilder på detta med ditt barnsliga svar var jag bryr mig inte, ska jag citera de inläggen ?
Regimen kan gripa vem dom vill på deras eget territorium och det är det dom gör. Dom hissar sin flaga i sitt område osv. Men återigen, dom äger 20% av Qamishli och dom äger en andel av Hasaka. Jag fattar inte vad du vill ha sagt?
Citera
2014-02-25, 18:58
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorien
Fortsätt du försöka lura i folk att den kurdiska staden Qamislo skulle vara under regimens kontroll samt vara proregim, så får vi andra se på saken ur ett realpolitisk perspektiv. Nämligen den att regimens stöd består av araber och då främst arabiska alawiter.

Qamishli är ingen "kurdisk stad". Ingen folkgrupp har äganderätten till den, utan det är en stad för alla syrier. Det finns en betydande stor del kristna och araber i staden. Sedan stämmer det visserligen att kurder är relativt homogena i norra och nordöstra Syrien.

Vidare har regeringen begränsad kontroll över både al-Hassake och al-Qamishli. Det finns militär närvaro i kärnan av bägge dessa städer. Armén kontrollerar gränsövergången vid al-Qamishli och flygplatsen. Resten kontrolleras av YPG/Sotooro, men detta är väl ingenting regeringen förnekar? Ingen påstår att regeringen har full kontroll över staden? De innehar sina regeringsbyggnader och de viktigaste militära byggnader och platser i respektive stad. Det finns ingen idé med att sätta in NDF eller SAA mot dessa städer, utan de är i goda händer med YPG som skött försvaret av städerna bra. I ett syriskt regeringsperspektiv har man kontroll över al-Hassake och al-Qamishli då det i nuläget inte finns ett fientligt hot mot städerna. De städer som inte är utsatta för fientliga hot betecknas även som "kontrollerade" i den meningen.

Ni tycks glömma att kriget i sin helhet "inte finns" i nordöstra Syrien. Det är en bagatell. De stora slagen finns i Damaskus, Aleppo, Deir Ez-Zoor och Daraa. al-Qamishli och al-Hassake är oviktiga. Vad är er tes? Är tesen att regeringen inte kontrollerar städerna? Ni har rätt till viss del, den militära närvaron är låg, men faktumet att de har kvar sina administrativa byggnader och militärbaser kan inte utesluta hela deras närvaro i städerna. Regeringen har därmed en begränsad kontroll i städerna till följd av YPG:s passivitet att vidta åtgärder mot deras närvaro. Denna begränsade kontroll behöver inte utökas, då resurser som sagt används och bör användas i andra viktigare städer i väst.
Citera
2014-02-25, 19:22
Medlem
Här är en bild på en av dom två sutoro medlemmarna som blev tillfångatagna av regimen i Qamishli. Dom ska ha släppts efter att ett par styckna från regimen tillfångatogs av assayish. Finns det någon medial källa som rapporterat om detta? https://twitter.com/MarthaVergili/status/438286633927184384/photo/1
Citera
2014-02-25, 20:36
Medlem
Situationen i Qamislo uppstod när regimstyrka fick för sig att häva sig och man tillfångatog 2 Sutoro medlemmar. Så fort Asayis fick reda på saken så gick man till attack mot regeringsstyrkorna och arresterade ca 15 av dem. Samtidigt så fick Asayis understöd av YPG styrkor som omringade bland annat flygplatsen och man krävde att Sutoro medlemmarna skulle släppas varav de blev släppta. Stämningen är fortfarande känslig.

Att YPG med stöd av MSF inte har agerat mot de kvarvarande regimstyrkornas beror på två faktorer: 1) man vill inte att den kurdiska regionen ska bombarderas och 2) då man är upptagen med jihadisterna. Så fort tillfället gives kommer man agera mot dessa.

Man kan ha vilken åsikt man vill i fråga om Syrien, men en sak får inte glömmas. Syrien kommer aldrig att vara som förut och regimsympatisörerna verkar glömma detta. De tror att allting ska bli som innan, men så är inte fallet.

Bilden visar vad barbar regimen är kapabel till, personen på bilden har blivit torterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in