Citat:
Ursprungligen postat av
Zummar
Det var detta som fattades. Iran har varit i irak och syrien redan från dag ett men kanske inte av denna storlek. Idiot iran-imamerna och saudi-wahabisterna kommer dra igång ett tredje världskrig i Mellanöstern.
Att idioterna fortfarande inte har fattat att en delning av dessa länder är den enda lösningen.
Försök inte leka konstruktiv med dit inlägg, vi vet vad ni är ute efter. Din önskade delning av Syrien, Turkiet och Irak kommer komma på de kristna och andra folkgruppers bekostnad. De kristna är trogna sina hemländer och vill inte vara någon del av ert Storkurdistan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zummar
Tyvärr är folket i syrien och irak dumma och ej kapabla till att lösa sina interna problem.
Att stycka upp länder efter eget tycke löser ingenting pappskalle, skapar bara mer krig och framtida konflikter. Civiliserade människor, dvs. icke terrorister försöker lösa det på ett annat sätt först.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zummar
Jag som trodde att slutet vara nära men tror fan att detta är början på något stort. Om det blir krig så hoppas jag på en spridning till iran, bahrain, saudi-arabien, turkiet mfl. Så de också får känna på krig och elände. Jag må vara ond här men tror fan att det är bättre att skit-problemen i Mellanöstern löses med ett krig och inte flera framtida.
Exakt, du är ond och sådana ständiga inlägg från er sida har gjort er hatade av alla. I början av konflikten innan kriget kom till de kurdiska delarna satt kurder och postade krigsmaterial med terrorister som torterade regeringsoldater och ni skrev hur ni njöt av att se araber ha ihjäl varann. När sen kriget kom till er är det inte lika "njutsamt" längre och då hoppas ni på en spridning till Turkiet, Iran och andra länder så att de också får uppleva krig och lidande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zummar
Även om jag tror på delningar så tror jag att vägen dit är mycket lång och mörk, med ofantliga många civila offer.
Bekräftar det jag tidigare sagt, spelar ingen roll vad andra tycker eller vill, länderna ska delas och då må vägen vara lång och mörk med ofantligt många civila offer som följd.
Sen är jag inte emot att ni skapar Kurdistan, så länge ni INTE inkluderar land som ni ockuperat utanför de kurdiska områdena. Är ingen som hindrar er från att utropa ert land där eller hur? I varje fall inte från Irak eller Syriens sida, de är ändå upptagna med krig för att kunna göra något åt saken ifall de inte skulle kunna tänka sig acceptera det. Dessutom har ni amerikansk uppbackning med flygunderstödd. Har alltid undrat varför ni inte gör det, undrar vad är ni rädda för.