Citat:
Ursprungligen postat av
mazdarikard
Vi vet ju inte mörkertalet, siffran kan vara betydligt större. Det är illavarslande att överhuvudtaget någon bosnier åker ner till Syrien eller Irak. Tycker inte du det är anmärkningsvärt att bosnier åker ner till Syrien och Irak för att slakta shia, just shia som hjälpte Bosnien så mycket under kriget? Vi har ju hört tidigare i tråden från en skribent med bosnisk ursprung om hans stora förhoppningar och önskan om sunnitiskt folkmord på shia och alawiter. Jag vågar inte ens tänka på vad de bosniska slaktarna på plats i Syrien har för förhoppningar och drömmar.
Det är bosniska
salafister som åker ner och krigar, cirka 300 stycken. Du generaliserar ett folk för att 300 av 2 miljoner muslimer åker ner och krigar? Det finns svenska salafister som åker ner och krigar, ska du inte klanka ner svenskarna också när du ändå är igång?
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalennn
Finns ett klipp där sayyed nasrallah nämner detta, ska länka så fort jag kommer hem
Jag har sett Nasrallah nämna detta i sitt tal men jag vill ha mer konkreta källor, i vilka fronter de slogs i och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Haha vilken skitartikel
- Alija Izetbegovic en islamist?!
- Young Muslims delen - Titta istället under vilka omständigheter detta bildades. Kommunisterna i Jugoslavien försökte ta bort allt islamiskt från oss och tvinga oss på ateism och sekularism. Skulle också gärna vilja ha källa på följande: "In Izetbegovic’s own words, the goal of the Mladi Muslimani was the creation of “one great Muslim state,” or, as a Bosnian historian has described the group’s aims, the creation of an “Islamistan” throughout the Balkans, northern Africa, and the Middle East."
- Samma sak med "no peace or co-existence between Islamic faith and non-Islamic social and political institutions,” snacka om att ta saker ur kontext.
Och även om varje ord där skulle stämma så är det bara till att kolla under vilka omständigheter Alija skrev detta. Kommunisterna gjorde oss rotlösa genom att ta bort vår religion och vår identitet och tvinga på oss sekularism och ateism
med tvång.
- "Despite the arms embargo, but with tacit approval from the Clinton administration, the Iranians provided Izetbegovic’s war effort with considerable military, intelligence, and logistical support. ". Jag vet att Iran stödde Bosnien vilket jag är tacksam för men jag är ute efter
fronterna där dessa opererade i.
- "This was also the conventional wisdom within the US State Department. Allowing Croats and Serbs to secede from Bosnia, according to one former American diplomat, would only result in “a non-viable rump
Islamic state that would be a platform for Iranian terrorism.” Herregud alltså ..
- "NATO forces raided just such a camp, near the Bosnian town of Pogorelici, run by Iranian and Bosnian intelligence agents. Among the objects found at the camp were plans to NATO installations in Bosnia, essays on how to assassinate regime opponents, and
booby-trapped children’s toys." Propaganda på hög nivå.
Min slutfråga blir - vad ville du ha sagt med denna anti-bosniska, anti-iranska och anti-muslimska artikeln?