2015-05-06, 23:22
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det finns många sunniextremister och dessa sponsras av terrorstaterna Saudiarabien och Qatar som sprider sin sekteriska propaganda om shiamuslimer och andra muslimer. Det har funnits spänningar och hat innan det men det är uppenbart att det ökat kraftigt sedan inbördeskriget i Syrien startade. T.ex. var Iran och Hizbollah var älskade tidigare av en överväldigande del av sunnimuslimer.

Ingen sprider så mycket hat om andra sekter som dom sunni-extremisterna gör. Givetvis snackas det skit av individer inom alla sekter men i ingen sekt förespråkas det slakt av andra folk som bland sunni-extremisterna. Det är rätt pinsamt när dom egentligen skall ena religionen då dom är i majoritet i princip alla muslimska länder. Trots detta lyckas man bara ta med sig elände och misär vart man än kommer.

Sunniterna har aldrig haft det sämre än under sunni-extremisternas framtåg i regionen, deras städer och byar är allihopa i ruiner.
Citera
2015-05-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag kommer tillbaka till detta forumet om det kommer någon video med massavrättningar av Assad soldater såsom i Tabqa. Vi alla vet hur rolig den videon i Tabqa var, med dem 250 soldaterna som gjorde kalsongvandringen som får ute i öknen för att sedan bli avrättade. Kommer det en liknande video från Kuweiris kommer jag visa här så att ni inte går miste om detta.

Du behöver vård. När jag läser dina inlägg så är det nästan omöjligt att inte bli Assad-sympatisör.
Senast redigerad av NisseD 2015-05-06 kl. 23:35.
Citera
2015-05-06, 23:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Ingen sprider så mycket hat om andra sekter som dom sunni-extremisterna gör. Givetvis snackas det skit av individer inom alla sekter men i ingen sekt förespråkas det slakt av andra folk som bland sunni-extremisterna. Det är rätt pinsamt när dom egentligen skall ena religionen då dom är i majoritet i princip alla muslimska länder. Trots detta lyckas man bara ta med sig elände och misär vart man än kommer.

Sunniterna har aldrig haft det sämre än under sunni-extremisternas framtåg i regionen, deras städer och byar är allihopa i ruiner.

Jag håller med om att sunniextremisterna är det största problemet. Det är en skandal att man krigar och hatar varandra istället för att enas mot de många problem som finns.

Samtidigt är det så att man inte kan bortse från att den syriska regimen orsakat massivt dödande och kris, understödda av av Hizbollah och Iran, och att det spätt på hatet. Däremot kan det aldrig legitimera hat eller folkmord mot shiamuslimer.

Jag upprepar vad jag tror är realistiskt och bra för alla:

Citat:
Både sidorna kommer vilja fortsätta kriga till den andra parten ger upp men det innebär inte att andra länder inte kan göra något utan alla måste hjälpa till att hitta en lösning. Det ska kunna gå att regimen avgår och att fredsbevarande styrkor sätts in för att garantera säkerheten för alla grupper i landet.

Syrien är ett land med många olika etniska grupper och människor som tillhör olika religioner. Så måste det förbli.
Senast redigerad av TKD_1337 2015-05-06 kl. 23:51.
Citera
2015-05-06, 23:48
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Jag håller med om att sunniextremisterna är det största problemet. Det är en skandal att man krigar och hatar varandra istället för att enas mot de många problem som finns.

Samtidigt är det så att man inte kan bortse från att den syriska regimen orsakat massivt dödande och kris, understödda av av Hizbollah och Iran, och att det spätt på hatet.

Det blir så när sunni-extremisterna lär sina barn från liten ålder att alla andra sekter är djävulsdyrkare och att dom har som mål att förstöra islam inifrån. En världsbild baserad på konspirationsteorier med andra ord, trevligt folk.
Citera
2015-05-07, 00:05
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Välkommen till tråden hoppas du delar med dig av fler inlägg framöver.
Citera
2015-05-07, 00:07
Bannlyst
Drunk NDF soldier executes his friend

http://www.liveleak.com/view?i=7da_1430820977

* Klippet innehåller inget Gore/blod.

* Jag ser att det är FSA som har lagt upp klippet men om ni kollar på vapnet som avfyras så ser ni den Syriska Flaggans Färger . Men rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2015-05-07, 00:25
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Han säger i klippet att han är Alewi 3 gånger.

Ja, han står för vad han är och är uppenbarligen redo att dö för det. Riktigt modigt och en sann martyr.
Citat:

Samtidigt är det så att man inte kan bortse från att den syriska regimen orsakat massivt dödande och kris, understödda av av Hizbollah och Iran, och att det spätt på hatet. Däremot kan det aldrig legitimera hat eller folkmord mot shiamuslimer.

Jag upprepar vad jag tror är realistiskt och bra för alla:

Syrien är ett land med många olika etniska grupper och människor som tillhör olika religioner. Så måste det förbli.

Jag har så svårt att se logiken när det kommer till sunniextremism. Man tror att man offrar sig för islam när man i själva verket smutskastar hela religionen. Aldrig har det funnits så mycket islamofobi som det finns idag.
De dödar allt, allt som de kommer åt. Minoriteter, kvinnor som går klädda i röda kläder, verkligen allting. Är det här att befria ett förtryckt muslimskt folk? Det är ju trots allt det de tror sig göra.
Detta är resultatet av en lång indoktrinering i Saudisponsrade moskéer världen över.

Jag har frågat Imam flera gånger, men han vill inte svara mig av någon skum orsak. Kanske har han inget svar.
Men varför väljer man att åka ner och slakta andra muslimer samt försöka störta en utav väldigt få muslimska presidenter som har stått upp för det förtryckta muslimska folket i det ockuperade Palestina?

Jag fattar inte, det är bara inte logiskt. Folket i Syrien innan kriget hade gratis skola, sjukvård m.m. Muslimerna i Palestina är intryckta i ett modernt Warszawa ghetto, Israel räknar kalorierna de skickar in så att människorna där klarar sig på gränsen. De blir bombade med jämna mellanrum, förtryckta, har inga som helst rättigheter. De blir smutskastade, förnedrade, mördade utan konsekvenser. Varför gör man inget åt det här?

Nej istället väljer man att förstöra hela Syrien som har stått upp emot Israel. Man hatar Hizbollah och Iran som har pissat Israel i ansiktet.
Detta är så ologiskt att det inte kan vara annat en ren och skär hjärntvätt. Läser du det här inlägget Imam får du gärna svara och förklara för mig hur du tänker.
Citera
2015-05-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Drunk NDF soldier executes his friend

http://www.liveleak.com/view?i=7da_1430820977

* Klippet innehåller inget Gore/blod.

* Jag ser att det är FSA som har lagt upp klippet men om ni kollar på vapnet som avfyras så ser ni den Syriska Flaggans Färger . Men rätta mig gärna om jag har fel.
Det är en ganska gammal video,
Om jag kommer ihåg rätt så var det en iscensatt scen.
Citera
2015-05-07, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fearlesstruth
Det är en ganska gammal video,
Om jag kommer ihåg rätt så var det en iscensatt scen.

Har du bevis?
Citera
2015-05-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Har du bevis?
Har inga bevis alls och det kan vara så att han dödade sin kollega utav misstag,men om du analyserar videon,på hur Den skjutne Ligger,ansiktsuttrycket innan han blir skjuten samt litegrann hur soldaten ser ut.
försök att kolla in videon 3-10 gånger så kan man ana misstankar.
Citera
2015-05-07, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fearlesstruth
Har inga bevis alls och det kan vara så att han dödade sin kollega utav misstag,men om du analyserar videon,på hur Den skjutne Ligger,ansiktsuttrycket innan han blir skjuten samt litegrann hur soldaten ser ut.
försök att kolla in videon 3-10 gånger så kan man ana misstankar.

Jag har kollat 10ggr och jag tycker att den ser äkta ut.
Citera
2015-05-07, 01:05
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jihadister på twitter som befinner sig i Syrien går nu ut och säger att gryningen imorgon (eller idag tekniskt sett) kommer se enorma resultat. Det kommer få håret att resa sig på Assadisterna.

Dessa personer hade rätt både när det handlade om Idlib och Jisr al Shughur.

En trevlig hälsning från dem. Jaish al Fath är nu på sin väg!

Det har nu gått 2 dagar. Vad är det som skulle fått håret på oss att resa sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in