Citat:
Ursprungligen postat av
The-Johnny
Han säger i klippet att han är Alewi 3 gånger.
Ja, han står för vad han är och är uppenbarligen redo att dö för det. Riktigt modigt och en sann martyr.
Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Jag håller med om att sunniextremisterna är det största problemet. Det är en skandal att man krigar och hatar varandra istället för att enas mot de många problem som finns.
Samtidigt är det så att man inte kan bortse från att den syriska regimen orsakat massivt dödande och kris, understödda av av Hizbollah och Iran, och att det spätt på hatet. Däremot kan det aldrig legitimera hat eller folkmord mot shiamuslimer.
Jag upprepar vad jag tror är realistiskt och bra för alla:
Syrien är ett land med många olika etniska grupper och människor som tillhör olika religioner. Så måste det förbli.
Jag har så svårt att se logiken när det kommer till sunniextremism. Man tror att man offrar sig för islam när man i själva verket smutskastar hela religionen. Aldrig har det funnits så mycket islamofobi som det finns idag.
De dödar allt, allt som de kommer åt. Minoriteter, kvinnor som går klädda i röda kläder, verkligen allting. Är det här att befria ett förtryckt muslimskt folk? Det är ju trots allt det de tror sig göra.
Detta är resultatet av en lång indoktrinering i Saudisponsrade moskéer världen över.
Jag har frågat Imam flera gånger, men han vill inte svara mig av någon skum orsak. Kanske har han inget svar.
Men varför väljer man att åka ner och slakta andra muslimer samt försöka störta en utav väldigt få muslimska presidenter som har stått upp för det förtryckta muslimska folket i det ockuperade Palestina?
Jag fattar inte, det är bara inte logiskt. Folket i Syrien innan kriget hade gratis skola, sjukvård m.m. Muslimerna i Palestina är intryckta i ett modernt Warszawa ghetto, Israel räknar kalorierna de skickar in så att människorna där klarar sig på gränsen. De blir bombade med jämna mellanrum, förtryckta, har inga som helst rättigheter. De blir smutskastade, förnedrade, mördade utan konsekvenser. Varför gör man inget åt det här?
Nej istället väljer man att förstöra hela Syrien som har stått upp emot Israel. Man hatar Hizbollah och Iran som har pissat Israel i ansiktet.
Detta är så ologiskt att det inte kan vara annat en ren och skär hjärntvätt. Läser du det här inlägget Imam får du gärna svara och förklara för mig hur du tänker.