2014-02-20, 22:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Ser ut som en äldre modell av 9K38 Igla.http://en.wikipedia.org/wiki/9K38_Igla

Erövrat ifrån ett SAA vapenförråd i somras:

http://yallasouriya.wordpress.com/2013/08/15/syria-anti-aircraft-missiles-seized-at-daraa-from/
Citera
2014-02-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Kul att se, det börjar ta sig...ännu mer.
Det är ingen stor folksamling ifall man man ser till Stadens befolkning. I Qamishli så består lejonparten av regimens anhängare av ett par arabiska klaner. Bland annat Sharabia och Tayy klanen, säkert några andra med. Det är främst dessa som är på den demonstrationen.

Jämför den folksamlingen med den här. http://www.youtube.com/watch?v=0uj2NiPyH-I

Citat:
Jag tycker du har riktigt bra information jämförelsevis med andra semipartiska fåntrattar, keep it up Soria!
Haha så du tog åt dig av mitt föra inlägg som tyvärr blivit borttagen? Sa ett och annat om Sorias manliga cheerleaders som skriver ett inlägg en gång i veckan om att dom älskar honom, sedan så bidrar dom inte med något annat. För all del, varsågod och ha eran "bro-mans". Men kan ni inte skaffa ett liv istället?

Nu till något helt annat. 160 civila kurder ska ha blivit kidnappade av ISIS och dom används för att pressa YPG. Al-Akrad och YPG har avancerat mot ISIS på många fronter och detta är ISIS sätt att kontra detta. http://welati.info/nuce.php?ziman=ar&id=13087&niviskar=1&cure=3&kijan =

Regulus skrev tidigare om att en inflytelserik ledare inom Al-Akrad stupade i strid. Här är ett klipp på honom när han var vid liv, där han tröstar en soldat som förlorat sin bror i strid. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BXG3CB7FGs0
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-20 kl. 23:43.
Citera
2014-02-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Har själv besökt Saydnaya för senast 4 år sedan, och mig veterligen är det syrianers (=assyriers) kyrka, då de är syrisk-ortodoxa, precis som du säger.

Det finns kristna syrier, det finns syrisk-ortodoxa syrianer/assyrier (som är assyrier), det finns rom-katoliker, och rom-ortodoxa, och säkerligen någon/några jag missat.

Är dessa då kristna syrier, eller är det kristna syrianer (assyrier)?

En mycket bra fråga.

De flesta i Sednaya är dock katoliker.
Citera
2014-02-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Erövrat ifrån ett SAA vapenförråd i somras:

http://yallasouriya.wordpress.com/2013/08/15/syria-anti-aircraft-missiles-seized-at-daraa-from/

Från Brigad 38 Daraa, status på den basen idag?
Citera
2014-02-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
En mycket bra fråga.

De flesta i Sednaya är dock katoliker.
Kan stämma, gissar på det är blandat. Finns både grek katolska & Ortodoxa, Syrisk katolska & ortodoxa kyrkor osv. Sen hur befolkningens fördelning av religiös inriktning vet jag inte. Den magnifika kyrkan Our Lady of Seydnaya Monastery är ex. grekisk ortodox, även St. Thecla/Mar Takla i Maaloula är det medan St. Sergius/Mar Sarkis är grek-katolik. Talas både arabiska och arameiska i bägge städerna.

För er syrian/assyrier som är intresserade av att ställa frågor eller få mer information om Sutoro och situationen i Sednaya och Hassake provinsen så kmr det sändas live imon på Södertäljebaserade TV kanalen Suryoyo sat.

Senast redigerad av aramaic 2014-02-21 kl. 00:41.
Citera
2014-02-21, 00:43
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Haha så du tog åt dig av mitt föra inlägg som tyvärr blivit borttagen?

Inte en aning vad du pratar om för inlägg och sanningen är den att du inte intresserar mig. Pratade jag ens med dig? Du verkar lite narcissistisk om du fick för dig det.
Senast redigerad av raxmouse 2014-02-21 kl. 00:50.
Citera
2014-02-21, 00:59
Bannlyst
Citat:
Det är ingen stor folksamling ifall man man ser till Stadens befolkning. I Qamishli så består lejonparten av regimens anhängare av ett par arabiska klaner. Bland annat Sharabia och Tayy klanen, säkert några andra med. Det är främst dessa som är på den demonstrationen.

Jämför den folksamlingen med den här. http://www.youtube.com/watch?v=0uj2NiPyH-I

Haha så du tog åt dig av mitt föra inlägg som tyvärr blivit borttagen? Sa ett och annat om Sorias manliga cheerleaders som skriver ett inlägg en gång i veckan om att dom älskar honom, sedan så bidrar dom inte med något annat. För all del, varsågod och ha eran "bro-mans". Men kan ni inte skaffa ett liv istället?

Nu till något helt annat. 160 civila kurder ska ha blivit kidnappade av ISIS och dom används för att pressa YPG. Al-Akrad och YPG har avancerat mot ISIS på många fronter och detta är ISIS sätt att kontra detta. http://welati.info/nuce.php?ziman=ar&id=13087&niviskar=1&cure=3&kijan =

Regulus skrev tidigare om att en inflytelserik ledare inom Al-Akrad stupade i strid. Här är ett klipp på honom när han var vid liv, där han tröstar en soldat som förlorat sin bror i strid. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BXG3CB7FGs0

Hur lyckas dom kidnappa så många kurder i kurdisk område?
Citera
2014-02-21, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Kan stämma, gissar på det är blandat. Finns både grek katolska & Ortodoxa, Syrisk katolska & ortodoxa kyrkor osv. Sen hur befolkningens fördelning av religiös inriktning vet jag inte. Den magnifika kyrkan Our Lady of Seydnaya Monastery är ex. grekisk ortodox, även St. Thecla/Mar Takla i Maaloula är det medan St. Sergius/Mar Sarkis är grek-katolik. Talas både arabiska och arameiska i bägge städerna.

För er syrian/assyrier som är intresserade av att ställa frågor eller få mer information om Sutoro och situationen i Sednaya och Hassake provinsen så kmr det sändas live imon på Södertäljebaserade TV kanalen Suryoyo sat.

Kristna milisen i Saidnaya består antagligen av en blandning av assyrier/syrianer, armenier, grekisk- och romortodoxa och säkerligen katoliker också. Har jag förstått det rätt är det en schweizare som stöttar det kristna försvaret ekonomiskt.

Fast Suryoyo-sat är en äcklig propagandakanal som är styrd av den värsta cancersvulsten bland vårt folk. Bara läs beskrivningen av programmet, "aramean brothers", vilket djävla skämt.

Suryoyo-sat har ju egentligen ingenting med Sutoro att göra, utan det är Dowronoye som grundat Sutoro/MFS, och dessa är från Suroyo TV. Dowronoye och Suroyo TV är assyrier (som är det korrekta namnet för vårt folk), men för att den assyriska sidan faktiskt vill ena vårt folk så har man även med syrianska-flaggor. Suryoyo-sat och ärkemupparna där springer dock arabernas ärenden och splittrar vårt folk med glädje med deras anti-assyrianism.
Citera
2014-02-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Kristna milisen i Saidnaya består antagligen av en blandning av assyrier/syrianer, armenier, grekisk- och romortodoxa och säkerligen katoliker också. Har jag förstått det rätt är det en schweizare som stöttar det kristna försvaret ekonomiskt.

Fast Suryoyo-sat är en äcklig propagandakanal som är styrd av den värsta cancersvulsten bland vårt folk. Bara läs beskrivningen av programmet, "aramean brothers", vilket djävla skämt.

Suryoyo-sat har ju egentligen ingenting med Sutoro att göra, utan det är Dowronoye som grundat Sutoro/MFS, och dessa är från Suroyo TV. Dowronoye och Suroyo TV är assyrier (som är det korrekta namnet för vårt folk), men för att den assyriska sidan faktiskt vill ena vårt folk så har man även med syrianska-flaggor. Suryoyo-sat och ärkemupparna där springer dock arabernas ärenden och splittrar vårt folk med glädje med deras anti-assyrianism.
Kan du skriva på ett sett så att vi förstår? Vi känner inte till några intriger mellan assyriska affärsmän och personligen så har jag fortfarande svårt att fatta skillnaden mellan syrianer och assyrier. Så vad är problemet med att dom säger armean brother? Och varför är suryoyo-sat en cancersvulst?
Citera
2014-02-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
Dom åkte buss och ISIS stannade den och kidnappade alla.
Citera
2014-02-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Inte en aning vad du pratar om för inlägg och sanningen är den att du inte intresserar mig. Pratade jag ens med dig? Du verkar lite narcissistisk om du fick för dig det.
En okänd svensk politiker tog upp iden att införa samma system som Västra Kurdistan på hela Syrien. Det måste ha varit på den utrikespolitiska debatten i parlamentet.
Citat:
Autonomy Is Also A Solution To The Syrian Problem

Cebellos, who has her party’s foreign policy spokesperson had only 20 minutes to address parliament, said “Here I wanted to speak more about Syria and to address the democratic autonomy proclaimed by the Kurdish people who are attempting to determine their own fate. This is not only a question of the territorial integrity of a state’s borders but at the same time a solution to the Syrian problem. The formation of a federal state could cut the Gordian knot in Syria.”
På samma tillställning så steg Robert Halef fram och nämnde det faktumet att inga kurder eller kristna var representerade på Geneve2.
Citat:
No Kurdish or Assyrian Representation at Geneva-2

Christian Democratic Party MP Robert Halef spoke of how there was no Kurdish or Assyrian representation at Geneva-2, and said that if a lasting peace is to be built a new conference should take place in which these peoples would be represented. Halef also spoke of atrocities committed in Syria by al-Qaeda requested a call for a cease-fire from the UN Security Council under which prisoners would also be released.
http://rojavareport.wordpress.com/2014/02/20/rojava-model-on-agenda-in-swedish-parliament/
Citera
2014-02-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY

Citat:
Dom åkte buss och ISIS stannade den och kidnappade alla.
Antagligen kommer ISIS krav på att släppa de vara att YPG släpper de 30 ISIS-soldaterna som man fångade hör om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in