Citat:
Ursprungligen postat av
Kra89
Jag har aldrig påstått att det är tryggt i Syrien, men att det ska komma till Europa är knappast lösningen. Åk hem och kriga, vill du inte ställa upp för fosterlandet så emigrera till valfritt arabland där du har lättare att assimilera dig.
SAA är inte i desperat behov av soldater, jag postade en intervju med en NDF för några dagar sen, han hade anmält sig till SAA men fick svaret vi behöver inte dig idag, tror att Zuparen hade postat en annan intervju med en SAA soldat som sa nästan samma sak .
Citat:
Ursprungligen postat av
Kra89
Tvivlar dessutom starkt på att de Syrier som fått PUT kommer återvända då kriget är slut.
Majoriteten av de som får PUT kommer stanna för alltid men en del åker hem till Syrien när kriget är över.
Syrien tog många flyktingar från Irak sen kriget med Iran på 80talet, och 90talet under första gulfkriget och även kriget efter
Om Sverige tog emot några tusen irakier per år så tog Syrien några tusen per dag, som mest 2 miljoner irakier och en del av dessa har valt att leva kvar i Syrien, skrev om det bara för några dagar sen
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
dessa städer växte pga flyktingar, Yarmouk är byggt för flyktingar från Palestina, Sayyda Zainab växte på 80talet under Irak/Iran kriget , shia flyktingar från båda länderna flydde till Syrien och ville bo runt Sayyada Zainab mosken .
I Douma bor det mycket irakier,libaneser,palestinier och Douma är den enda stad i al-Ghouta som SAA inte attackerat på riktig och räknas som den enda riktiga terroristfäste i al-Ghouta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kra89
Jag tror på att hjälpa folk i närområden istället
Det låter fint men funkar inte, se mitt förra inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kra89
Jag vet att det är ett elände där borta men att slussa över alla till Europa är ingen lösning. Bättre att Saudi, Qatar etc. som ställer till med all jävulskap tar hand om den oreda de skapar.
Det är en lösning för vissa , Saudi och Qatar är inte intresserade och varken jag eller du kan tvinga de .
Även om ett land vill ta emot så finns det gräns för hur många landet klarar .
Citat:
Ursprungligen postat av
Kra89
Jag förstår att dem vill slippa kriget, men det finns flera länder där dem kan stanna på vägen, varför kämpa sig ända upp till Sverige om inte för vår generösa invandringspolitik?
En del stannar i de länderna , en del försätter till länder längre bort som tex Kanada, alla siktar inte på Sverige.
Om Sverige stänger sin gräns och vägrar ta emot en enda så slutar de komma......så enkelt är det .