OBS IS är inte med i koalitionen.
Medans det går positivt för Kurderna i norr tillsammans med mindre Assyriska grupper och fraktioner av FSA som vinner strider efter strider mot IS så gör den nya Army Of Fatah framgångar söder om detta.
Den "islamiska koalitionen" som utförde 3 dagars slaget besegrade Assads arme i Jisr al Shughur var:
Al Nusrah Front
Ahrar al Sham
Ansar Sham
Jaish al Islam
Jabhat Ansar al Din
Tjetjenska Jaish al Muhajireen wal Ansar
Moroccan Harakat Sham al Islam
Native Syrian group Harakat Fajr al Sham al Islamiyya
Jamaat Ansar al Islam (Syrien gruppen av Ansar al Islam), och många fler....
Video:
Turkistan Islamic Party (TIP) som är Al-Qaida länkad har släppt en ny video.
20min video, angreppet mot Jisr al Shughur.
Videon är producerad av Islam Awazi som är TIPs officiella media sektor.
Mongoloiderna Turkistani härjar även i Xinjiang provinsen i Kina, Afghanistan, Pakistan. Dvs central och öst Asien.
Deras ledare har dödats av koalitionen i Afghanistan och av amerikanska drönare i Pakistan.
TIP slåss i Syrien under namnen “Katibat Turkistani” eller “Turkistani Battalion”.
Scener/innehåll:
I början så förbereder TIP sig inför striderna och lyssnar på den populära Al-Qaida länkade Saudi Imamen Dr. Abdallah al Muhayasini.
Flera scener visar granatkastare, raketer, pansarvagnar, anti-flygvapen och en anti-pansarvagn raket innan hus till hus strider visas.
Man kan se ledaren Abu Rida al Turkistani och TIP flagga i mitten.
http://www.dailymotion.com/video/x2ohlz2_turkistan-islamic-party-in-jisr-al-shughur_news#from=embediframe
Övrigt:
05:00 min börjar "actionet".
05:20 min in i filmen syns en kotte.
06:15 syns en mongolTurk i haram Adidas skor.
07:00 min syns spray and pray taktik.
07:10 syns en stenhuggare som krossar en mur.
07:19 syns en riktig mongoloidTurk avliden. Se på ögonen, riktig Turk.
07:33 en upp och ned Syrisk pansarvagn.
09:00 ser man dom använda pansarvagnar.
09:23 syns staden, överblick från ett berg.
12:30 firas det.
14:06 bränns Syriens flagga på Assads ansikte på marken tillsammans med Palestinas flagga?
Mm, osv +