Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Vad som diskuteras och vad som inte diskuteras framgår i första inlägget som jag skrev. Där finns en deffinition, saker och ting kan inte helt plötsligt ändra inbörd vid ett senare tillfälle.
Diskussionen startade när du skrev(kopierat från boken) att de familjer som har makt är Assad, Makhlouf och Slalis.... jag skrev att det finns många fler som har makt och du ville ha namn för att "kolla upp" de .
Som jag skrev innan finns det många mäktiga familjer och det är dessa som gav Bashar motstånd när han vill reformera landet i början av 2000talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Soria. Till resten av ditt inlägg har jag inga komentarer, jag bryr mig inte vad tidigare kurder skrivit eller din åsikt om alla kurdiska användare, Farouqbrigaden, att någon pro-regim sunnit har förmågan att få en publik att skratta och allt annat som inte har koppling till mitt första inlägg.
Jag förstår att du inte har något att säga

du blev överbevisad där .
Sen är allt du har är en bok skriven av en svenskjude (Aron är ett judisk namn vad jag vet) som är klart och tydligt anti Assad, har varit på flera anti Assad demonstrationer i Sverige, jag har inte läst hans böcker men av det jag hört från dig och andra är det mesta han skrivit var sånt populistiskt skit som cirkulerade i media för några år sen, gissar att det mesta som står i boken är sånt som va "allmänt känt" om Syrien och regeringen, hans bok kan tyckas är omfattande och fylld av info för utomstående och okunniga men den är långt från sanningen.
Hans bok är inte någon vetenskapligt studie som du ska citera i tid och otid, det är hans bild/tolkning av det som hände i Syrien, han blandat lite fakta med rykten och skitsnack, absolut inte neutral....kan bero på de kretsar han rört sig i .