Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Varför skriver du så här om inte geografiska platsen har någon betydelse?
"En man från kurdiska Irak ska alltså veta ISIS siffror på manskap" Det roliga är att du avslutar med den här
Har du förlorat debatten är det bättre att inte skriva alls än skriva sådana idiot inlägg. "Inte alls" var svaret på din fråga ifall YPG var en bättre källa, och inte om geografisk plats har betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Det där andra du skriver räknar jag som noll eftersom det inte finns något som dementerar uppgifterna i de länkar som jag presenterade.
Samma här.
Så du menar att om TV säger något och ingen dementerar det då är allt som TV säger per definition sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Emellan åt så är vissa delar här helt obegrippliga, framförallt den första meningen. Det du kallar propaganda och hatspridning är källor som beskriver händelser som har inträffat.
Vad är det du inte kan förstå? Du skrev om din teori om "hjärnornas krig" som pågår där nere och här. Jag svarade att sådant krig inte finns annat än i vissa kurd individers egna hjärnor och förklarade dig varför. Vad är det som är så svårt att förstå? Kanske missupfattade jag din ide, du får gärna förklarade den vidare mer detaljerat och precis.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Om jag uppfattat ditt resonemang rätt så menar du att om två syrier med olika tro skakar hand med varandra så kommer ett sekterisitisk massaker på ett antal syrier att försvinna. Jag tycker om din inställning och har alltid tyckt att den väpnade konlfikten var det värsta som kan hända, framförallt för det vanliga folket. Men att blunda och inte villja se vad som faktiskt sker kommer inte göra så att det hemska försvinner, det är snarare tvärtom om det hemska har ögon på sig så kanske den tänker efter nästa gång. Men i vilket fall så vill jag veta sanningen.
Nej sluta ljug som den orm du är, du vill inte Syrien och syriska folket något väl. Du sprider dina valda "nyheter" från obskyra källor eller amerikansk media i syfter att uppmuntra sekteristisk våld mellan syrier så att Syrien kan förfalla än mer så att det gynnar ert storkurdistan. Du förklarar mycket bra hur du tänker i din teori om "hjärnornas krig".
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Du snackar om hets, hat och allt annat som du eller någon annan varit förmål för, men du själv länkade en video i ditt första inlägg till mig och skriv följande. "Kolla in här hur YPG flyr i panik mitt på dan över öppen terräng och sen blir nermejade" Jag blir inte provocerad av detta, men jag anser att individer med detta beteende är ytterst avskyvärda.
Ta inte saker ur sitt sammanhang, meningen förklarade videomaterialet som visade hur YPG flydde i panik och tyvärr blev nermejade till sista man, det är inte mitt fel att det hände. Du däremot för att bortförklade YPGs sammanbrott och förlust av över 300 byar på 3 veckor försökte få det att verka som något helt annat och kallade det en "tactical retreat". Det fanns video material ute som visade något helt annat och av vad du beskrev och jag var därför tvungen att visa det. För det är viktigt att man får sig rätt bild av vad som verkligen sker annars är det lätt hänt att osanningar börjar spridas här.
Något som däremot är
avskyvärt är du som sprider propaganda i syfte att uppmuntra sekteristisk våld så att konflikten förvärras, det är något riktigt avskyvärd för det leder till att fler människor dödas och får leva i misär. Ett annat är när du och andra kurder tidigare postade videos där "rebeller" har ihjäl och torterar syriska soldater och ni skriver hur ni "njuter av att se araber döda varann". Det är vad jag kallar avskyvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Jag har redan sagt mitt, det här ovan bekräftar fortfarnde inte din tes och jag är ingen vän av cirkeldebatt.
Är det någon som gör cirkeldebatter så är det du. Har du inget att komma med är det bättre att inte skriva alls.