Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Nopp, vi diskuterade familjer med makt, inte bara Tlassfamiljen, jag skrev att Tlass familjen var en av de som hade makt och det finns flera familjer från olika relegioner som har makt och inflyttande i Syrien ...och du skrev bokstavligen "Det finns
inga mäktiga familjer i Syrien med olika religionstillhörighet. Om det finns, ge mig namn så kollar jag."
Nu när du fick några namn på olika familjer från olika relegioner och du lyckas inte hitta mycket info om de så nu passar det att ändra diskussionen till att bara handla om den inrre cirkeln

Detta blir sista inlägget för min del i den här så kallade diskussionen.
Vad som diskuteras och vad som inte diskuteras framgår i första inlägget som jag skrev. Där finns en deffinition, saker och ting kan inte helt plötsligt ändra inbörd vid ett senare tillfälle. Diskussionen handlar inte om aktörers makt i allmänhet eller makt i ett annat sammanhäng än det i regimen. Du skrev i ett inlägg att det fanns mäktiga familjer med olika relgion och att vissa av dessa vände kappan efter vinden och hoppade på FSA tåget. Jag svarade på det inlägget, som var mitt första inlägg och hävdade att dem familjerna som du syftar på kan inte tillhöra de familjerna som är allra högst upp. Här är inlägget, här är definitionen på vad som är vad.
(FB) Konflikten i Syrien
Sedan så gjorde jag en edit, jag frågade dig om du syftade på familjen Tlass? Du svarade ja på frågan och till det så skrev jag att han inte hörde till dem som är högst upp i Syriska regimen.
(FB) Konflikten i Syrien
Det är på inlägget efter detta som du tappar fokus och helt plötsligt snackar om makt i andra sammanhang än i regimen. Det är inte relevant ifall Tlass har makt i FSA, Tunisien, Uruguay eller Sverige. Min tes var att han inte tillhörde den högsta toppen i Syriska regimen. Utöver detta så skenar du iväg och börjar snacka om att farouqbrigaden hade kannibaler och att en medlem av Tlassfamiljen hade runkat på video. Här är det inlägget.
(FB) Konflikten i Syrien
här är inlägget som jag påpekar att du tappat fokus samt att du skenar iväg.
(FB) Konflikten i Syrien
Och nu står jag här och har kommit fram till slutsatsen att det helt enkelt inte fungerar. Det som jag skrev i första inlägget är fortfarande det som gäller. De
som befinner sig högst upp i trappan är familjen Assad, Makhlouf och Slalish, utöver dessa familjer så finns det vissa nyckelpersoner inom statssäkerhetstjänsten, militäraunderrättelsetjänsten, flygvapnetsunderrättelsetjänst, politiska säkerhetstjänsten samt de militära specialstyrkorna. Om någon ifrågasätter dessa uppgifter som är från en bok, så får dem lägga fram en annan källa som har motstridig information. Om Tlass-, Beshnaq familjen eller någon annan tillhör den inre kretsen, så får dem alltså lägga fram en källa där detta framgår.
Hädanefter så kommer jag inte svara på inlägg i detta ämne ifall det inte innehåller en motstridig källa. Källan måste hävda att personen/familjen tillhör den allra högsta toppen, för min källa är av denna karaktär.
Soria. Till resten av ditt inlägg har jag inga komentarer, jag bryr mig inte vad tidigare kurder skrivit eller din åsikt om alla kurdiska användare, Farouqbrigaden, att någon pro-regim sunnit har förmågan att få en publik att skratta och allt annat som inte har koppling till mitt första inlägg.