2020-03-03, 16:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Absolut håller med allt det du säger förutsatt att det stämmer.
Det arbetet skrev stämmer.
Citat:
Men tror inte du riktigt vet sanningen. Inte jag heller.

Mellanöstern är komplicerat.
Turkiet är ännu mer komplicerat.

Tala för dig själv!. Att du inte vet ett skvatt om kriget i Syrien är uppenbart. Men vi är många här som har följt kriget i flera år och som faktiskt förstår väldigt bra. Det är inte så komplicerat som du tror, det går att förstå. Men det tar ett tag att pussla ihop bilden.

Så det bästa du kan göra är att lyssna på oss istället för att sprida avslöjade propagandalögner här.
Citera
2020-03-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det arbetet skrev stämmer.

Tala för dig själv!. Att du inte vet ett skvatt om kriget i Syrien är uppenbart. Men vi är många här som har följt kriget i flera år och som faktiskt förstår väldigt bra. Det är inte så komplicerat som du tror, det går att förstå. Men det tar ett tag att pussla ihop bilden.

Så det bästa du kan göra är att lyssna på oss istället för att sprida avslöjade propagandalögner här.

Ja precis. Ni Google-ingenjörer har flerårig expertis inom krigföring och vet precis allt (Obs lägg nu märke till att jag inte menar att jag har superkoll, har aldrig sagt det).

Att få dig att inse hur löjligt ditt påstående ovanstående är lär jag inte lyckas med under 15 livstider.

Du vet alltså allt för att du skrivit ett par tusen inlägg på Flashback.

Vilka propagandalögner syftar du på?
Jag har skrivit en del nu och det enda jag fått som svar tillbaka är Joe Bidens tal 2014 och någon artikel från Independence som faktiskt inte motbevisar något?

Upplys mig o store Syrienexpert.
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 16:55.
Citera
2020-03-03, 17:01
Medlem
Haha vad fula Turkarna är

Ny drönar video där Turkarna låter SAA soldater samlas runt stridsvagnar och sen släpper de missilen.

https://twitter.com/mohmad_rasheed/status/1234869933093335040
Citera
2020-03-03, 17:12
Medlem
Jag älskar att Turkiet har lagt miljarder på ryska vapensystem bara för att hamna i krig med Ryssland. Rätt åt islamisthunden Erdogan!

Det som är underbart att se är att turkarna och syrierna dödar/försvagar varandra. 😂
Citera
2020-03-03, 17:18
Moderator
vfs avatar
Massor av OT raderat, internetfargo och Camuga kan fortsätta att tjafsa i pm, INTE i tråden/Mod
Citera
2020-03-03, 17:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Utan att kunna detta säger jag att roboten sköter detta OM målet har radar vilket jag inte tror att L-39 har...

Uppgifter finns om att de turkiska F-16 planen varit inne på syriskt luftrum.

Här: https://defence-blog.com/news/turkish-f-16-fighter-jets-shoot-down-l-39-aircraft-over-idlib.html

AIM-120 är helt autonom och söker aktivt upp målet som inte behöver ha en radar.
Citera
2020-03-03, 17:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ja precis. Ni Google-ingenjörer har flerårig expertis inom krigföring och vet precis allt (Obs lägg nu märke till att jag inte menar att jag har superkoll, har aldrig sagt det).

Att få dig att inse hur löjligt ditt påstående ovanstående är lär jag inte lyckas med under 15 livstider.

Du vet alltså allt för att du skrivit ett par tusen inlägg på Flashback.

Vilka propagandalögner syftar du på?
Jag har skrivit en del nu och det enda jag fått som svar tillbaka är Joe Bidens tal 2014 och någon artikel från Independence som faktiskt inte motbevisar något?

Upplys mig o store Syrienexpert.
Jag har serverat dig en massa fakta, som du bara ignorerar. Och nu ber du om upplysning?

Nej, jag har genomskådat dig, du är inte intresserad av fakta, du sväljer propaganda och tror att vi andra skall göra det också. Tråkigt för dig så gör vi inte det. Nu tänker jag inte lägga mer tid på dig.
Citera
2020-03-03, 17:41
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Haha vad fula Turkarna är

Ny drönar video där Turkarna låter SAA soldater samlas runt stridsvagnar och sen släpper de missilen.

https://twitter.com/mohmad_rasheed/status/1234869933093335040

Det var så i början men grejen är att Turkiet förlorade ca 10 UAV under de senaste dygnen, mycket dyra leksaker, Syriska armen sköt ner allting säkert med hjälp av ryssarna, nu har inte längre Turkiet möjlighet att göra så där, situationen på marken klart i Syriens fördel och Ryssland har kontroll över motorvägarna till Idlib, turken har förlorat slaget
Citera
2020-03-03, 17:45
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Jag älskar att Turkiet har lagt miljarder på ryska vapensystem bara för att hamna i krig med Ryssland. Rätt åt islamisthunden Erdogan!

Det som är underbart att se är att turkarna och syrierna dödar/försvagar varandra. 😂

Erdogan har skrivit under flera dyra avtal med Ryssland bla ett kärnkraftverk som ska byggas i Turkiet och ett gasavtal. Turkiet har inte råd med att spola alla dessa pengar ner i toan pga Erdogans misstag och EU kommer inte ge några pengar till Turkiet heller.
Citera
2020-03-03, 17:57
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Erdogan har skrivit under flera dyra avtal med Ryssland bla ett kärnkraftverk som ska byggas i Turkiet och ett gasavtal. Turkiet har inte råd med att spola alla dessa pengar ner i toan pga Erdogans misstag och EU kommer inte ge några pengar till Turkiet heller.

Det är lugnt eftersom Rothchilds kommer att kompensera Turkiet rikligt.
Citera
2020-03-03, 17:58
Moderator
vfs avatar
Inlägg raderade för 0.06, har man varit medlem i 10 år bör man kunna regel 0.06/Mod

0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Citera
2020-03-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det var så i början men grejen är att Turkiet förlorade ca 10 UAV under de senaste dygnen, mycket dyra leksaker, Syriska armen sköt ner allting säkert med hjälp av ryssarna, nu har inte längre Turkiet möjlighet att göra så där, situationen på marken klart i Syriens fördel och Ryssland har kontroll över motorvägarna till Idlib, turken har förlorat slaget

Njaa råd har de nog

Tror Turkiet går med på 10 stridsvagnar på 1 drönare

En T-72 går på 2 m dollar och 1 T-90 på 5-7 m så det är dyra pengar där med fast det är äldre saker.
Senast redigerad av seeeg321 2020-03-03 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in