2020-03-03, 14:32
Medlem
Janbanan74s avatar
Kommer inte in på twitter...turkarna blockerar mig...
Citera
2020-03-03, 14:38
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Nej jag är inte arg tro mig 🙂
Turkiet fullföljer inte sitt avtal dvs att fördriva terrorister från idlib. De fick en deadline. De utför inte det de själva skrev på. Konsekvensen är Turkiets ansvar. O nu går man in och attackerar en suverän stat dessutom, öppet hjälper terrorister. Usa säger nej till att hjälpa er. Nu är Turkiet utpekade som terror sponsor öppet. Usa lurade er in i fällan och tog skickade istället stämpeln till er. Men dumma turkar fattar inte sånt. Ni är väldigt primitivt folk. Istället firar ni 3 nedskjutna gamla flygplan , över 20 egna som sköts ner , 50+ turkar som dödas , haha Vilket idiotfolk
Turkiet har bytt namn på alla terrorgrupper så nu är det inga terrorister kvar. Sedan har de terrorstämplat SDF så Turkiet kan bomba på "Sina" terrorister.

Det listas väldigt mycket bombande av Turkiet och ingen verkar skuta tillbaka mer än sporadiskt. Något verkar vara skumt här. Skjuter Turkiet mindre artilleri än de säger eller missas rapporterna om retur elden?
Citera
2020-03-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Turkiet har bytt namn på alla terrorgrupper så nu är det inga terrorister kvar. Sedan har de terrorstämplat SDF så Turkiet kan bomba på "Sina" terrorister.

Det listas väldigt mycket bombande av Turkiet och ingen verkar skuta tillbaka mer än sporadiskt. Något verkar vara skumt här. Skjuter Turkiet mindre artilleri än de säger eller missas rapporterna om retur elden?
Turkiska siffror är en självklar lögn och billig propaganda. Tidigare i tråden postade jag ett klipp, om hur Turkiet bl.a använder sig av gamla krigsfilmer där man försöker visa att det är Syrien. Lol.
Tittar man på turkiska siffror så kan man tro att de skulle vara nära Damaskus, men de har inte ens lyckats erövra idlib.
Citera
2020-03-03, 15:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Suck.. Så Syrien som bombarderats i 8 år är idag alltså ett icke-bombat land.. är det vad du påstår?

Säger det inte emot alla dina konspiratoriska inlägg?
USA har bombat massor, inget snack om den saken. De bombade vägar, el-stationer mm, med det tydliga syftet att förstöra landet. Det var krigsbrott, vilket Syrien också anmälde till FN.
Och Syrien och Ryssland har också bombat terroristfästen.

Men jag skrev att om man hade lyckats bevisa Assads skuld för allt han har anklagats för, då skulle det nog inte finnas mycket kvar av landet. Opinionen i Väst lät sig ju inte övertygas av USA:s aggressiva propaganda mot Assad. Utan de frågade efter bevis. Icke-korrupta journalister krävde bevis. Putin krävde bevis.

Dessutom höll man val i Syrien och Assad vann överlägset. T om Nato erkände att stödet för Assad var väldigt stort. Då blev det svårt för USA & co att fortsätta ropa "Assad must go". Det blev svårt att motivera fortsatta bombningar.

Det du håller på och propagerar här är sånt som har genomskådats och avslöjats som lögner för länge sedan. Det är den "ocean av lögner" som vettiga journalister har kallat det.

Citat:
Och de enda bevis som behövs är sönderbombade sjukhus och mördade civila efter att Ryssland/Syrien har opererat i områdena.
Det behöver inte vara bevis på krigsbrott.
Citat:
Eller menar du att Frankrike har skickat dit en missil med hjälp av Turkiska baser och Erdogans svärson var där och tryckte på knappen när Netanyahu doggade Merkel?

Även om din dumhet inte har några gränser så har jag det. Gäller även Camuga.

Slutsnackat.
Du fantiserar istället för att hålla dig till fakta.

Fakta är USA, EU, Israel, Turkiet och Saudi har velat avsätta Assad och skaffa dit en makthavare som är Väst/Israel-vänlig. Men de ville inte riskera egna liv utan använde istället al-Qaida och IS för att kriga mot Assad och driva befolkningen på flykt.
Då kunde man kalla dem "rebeller" i media. Och media ställde snällt upp på det och gör det fortfarande. Och du har svalt all denna propaganda med hull och hår.

Syrien har nu med hjälp av Iran och Ryssland besegrat de flesta terroristerna. Då kommer Turkiet och försöker ändra på allt. Enda anledningen måste vara att Erdogan har en deal med sina kumpaner, kämpa in i det sista. Syrien skall inte vinna kriget. De har ju satsat hundratals miljarder på kriget mot Syrien. Det var en idiotisk satsning, som du och jag har tvingats bidra till, i det fördolda.
Citera
2020-03-03, 15:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Har inte sagt att du sa det. Poängterar bara att dom inte är ensamma. Det är en viktig poäng i din lilla berättelse som du inte verkar lyfta fram.

Orkar verkligen inte med någon av er som kallar mig för jihadistlover när jag ger er ett annat perspektiv ni inte verkar tåla.

Vi väntar och ser.
Vilket jävla perspektiv? Att du har svalt alla Erdogans lögner om att han är i Syrien för att rädda civilbefolkningen från Assad, eller vad?
Citera
2020-03-03, 15:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
AIM-120 missil från turkiet 100 km range och Mach 4.

Turkiska plan hinner vända hem innan missilen ens träffat.
Nej, teoretisk räckvidd och praktisk är inte samma sak. Inte en chans att en F-16 kan låsa på ett fpl på 100km avstånd.
Citera
2020-03-03, 15:16
Medlem
Tror Sverige behöver ockupera delar av Finland.

-Varför?

- Om ryssen kommer behöver vi en buffertzon likt den Turkarna har i Syrien.

- Kommer inte Finland anfalla oss då?

- Jo men vi sätter upp lite svenska flaggor så fattar dem att detta är vårt område sen.
Citera
2020-03-03, 15:25
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, teoretisk räckvidd och praktisk är inte samma sak. Inte en chans att en F-16 kan låsa på ett fpl på 100km avstånd.

Utan att kunna detta säger jag att roboten sköter detta OM målet har radar vilket jag inte tror att L-39 har...

Citat:
AIM-120 AMRAAM, Advanced Medium-Range, Air-to-Air Missile, är en amerikansk radarsökande jaktrobot. Räckvidden ligger på cirka 75 km. Att notera är att till skillnad från de flesta tidigare radarsökande missilerna använder sig AIM-120 av en egen radar och är därför en Aktiv-radarsökande robot, detta medför den stora fördelen att flygplanet som avfyrar den har mycket större frihet när det gäller undanmanövrer efter skott eftersom den inte behöver guida roboten.

Uppgifter finns om att de turkiska F-16 planen varit inne på syriskt luftrum.

Här: https://defence-blog.com/news/turkish-f-16-fighter-jets-shoot-down-l-39-aircraft-over-idlib.html
Citera
2020-03-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Avståndet är 45 km till där missilen träffade om jag tror rätt.

Isreal kör samma sak tror jag när de bombar Damaskus släpper cruise missile med flyg men flyger inte in.
Citera
2020-03-03, 15:47
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Tror Sverige behöver ockupera delar av Finland.

-Varför?

- Om ryssen kommer behöver vi en buffertzon likt den Turkarna har i Syrien.

- Kommer inte Finland anfalla oss då?

- Jo men vi sätter upp lite svenska flaggor så fattar dem att detta är vårt område sen.
Det är lätt fixat. Skicka ett brev till Statschef och erbjud att Åland blir Svenskt.

Fast då kommer det vara slut med taxfree på Finlandsbåten. Finland fungerar redan som buffert mot ryssen. Ser alltså bara nedsida med att ta över Åland. Bättre om Finland tar över en remsa i Ryssland.
Citera
2020-03-03, 15:59
Medlem
tverskoys avatar
Sultan Erdogan misslyckades med att ta kontroll över motorvägen nära Idlib, syriska armen slog tillbaka turken, ca 10 obemannade turkisk flygplan sköts ner, hundratals turkar & co dödade, nu är det ryska trupper som står där och har kontroll över motorvägarna. Ryssland stängde av luftzonen över Idlib.

Sultanen kommer till Moskva den 5:e Mars till förhandlingsbordet, Turkiets offensiv blev en fiasko, jag tror att Erdogan kommer att förhandla en turkisk kapitulation och en reträtt från Syrien utan att förlora ansikte.

Som turkar brukar säga "om du inte kan hugga av handen, kyss den"
Citera
2020-03-03, 16:03
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Turkiets "ockupation" är inte olaglig. Läs Adana Agreement från 1998 och UN article 51.
  • Syria would not permit any activity which was deemed as "jeopardizing the security and stability" of Turkey. It would also not allow any form of financial or material support for the group to be delivered via its territory.
  • Syria would not allow the PKK to establish new camps, nor to take part in commercial activities within its borders.
  • Syria would recognize the PKK as a 'terrorist organization' and prohibit all of its activities, as well as the activities of any groups related to it, on Syrian soil.
  • Syria would not allow PKK members to travel through Syria to third countries.
  • Syria would not allow Abdullah Öcalan to re-enter its borders.
  • Should Syria fail to fulfil these demands, Turkey would have the right to chase PKK suspects 5km deep into Syria across the Syria–Turkey border.

Det som händer nu har inget med Adana agreement att göra utan handlar om att hindra PKK. Om Turkiet sponsrar terrorister som destabiliserar regionen så har dem själva att skylla och ingen rätt att invadera Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in