2019-10-16, 14:58
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Vad trodde omvärlden om Erdogan och turkarna. Jag hoppas om inte EU och Trumpeten håller flabben så öppnar turkarna sina gränser och låter 3,5miljoner flyktingar storma europa vilket kommer förgöra Europa som kontinent.

Turkiet är en stormakt och ingna sanktioner biter på en stormakt för turkarna gör buisness med Kina ett par tusentals trillioner i cash årligen så behöver inte skrämmas av trumpetens stål sanktioner med 50% skatt.

Sen det Turkiet gör nu är ju ALL rätt för USA, Ryssland och Kina har ju gjort liknande hundra tals gånger utan världens reaktion. Norra syrien är turkiets landskap och det får västvärlden in finna sig i
Stormakt? Du skojar? Turkiet är underutvecklat ett råtthål som alla med valmöjligheter försöker lämna.

Hotet mot EU fungerar bara om folk tycker att Turkiet är ett råtthål. Annars skulle de ju inte vilja lämna landet.

Men det kanske är läge att ta hotet på allvar och bygga större flyktingläger i Grekland och börja försvara gränsen genom att stopp folk som försöker ta sig över havet på en luftmadrass.
Citera
2019-10-16, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ditt sätt och attityd säger ganska mycket om vad turkiet representerar. Inte konstigt att majoriteten av världsbefolkning ogillar turkiet och turkarna.

Du är sönder matad med västvärldens propaganda. Allt som du läser i väst media är sönder drivet till 90% falskt. Titta på turkisk Tv där de talr sanningen. Norra Syrien "Rojava" är turkiskt vilket omvärlden får infinna sig i
Citera
2019-10-16, 15:01
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Inga armeer kan stoppa 3,5miljoner utan de kommer förstöra varenda land vilket vi får hoppas.

Det är nog lite mycket att hoppas på att de förintar Turkiet. Håller tummarna för att du har rätt men jag är skeptisk.
Citera
2019-10-16, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Stormakt? Du skojar? Turkiet är underutvecklat ett råtthål som alla med valmöjligheter försöker lämna.

Hotet mot EU fungerar bara om folk tycker att Turkiet är ett råtthål. Annars skulle de ju inte vilja lämna landet.

Men det kanske är läge att ta hotet på allvar och bygga större flyktingläger i Grekland och börja försvara gränsen genom att stopp folk som försöker ta sig över havet på en luftmadrass.

Ser du EU som stormakt, de har inga kärnvapen, kemiska vapen som Turkiet har i smyg. Turkarna har kärnvapen som kan förgöra Sthlm inom ett dygn så passar inte EU sig så hoppas jag tredje världskriget bryter ut. Sen är Turkarna SMARTA och inga PUSSYS som västvärlden är då de vill bevara Turkiet turkiskt och inte som Sverige där av 10miljoner invånare snart är överrepresenterat av alla världens avskum.

Sverige är skit som nation och jag fattar inte varför mina föräldrar valde det här pisslandet.
Citera
2019-10-16, 15:14
Medlem
Att Turkiet planerar att skicka några miljoner syrier med olika stamtillhörighet till norra Syrien innebär att kurderna inte längre utgör den största homogena gruppen, och det gör det svårare att hävda rätten till en autonom Kurdistan region. Motsatsen till etnisk rensning?
Citera
2019-10-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ser du EU som stormakt, de har inga kärnvapen, kemiska vapen som Turkiet har i smyg. Turkarna har kärnvapen som kan förgöra Sthlm inom ett dygn så passar inte EU sig så hoppas jag tredje världskriget bryter ut. Sen är Turkarna SMARTA och inga PUSSYS som västvärlden är då de vill bevara Turkiet turkiskt och inte som Sverige där av 10miljoner invånare snart är överrepresenterat av alla världens avskum.

Sverige är skit som nation och jag fattar inte varför mina föräldrar valde det här pisslandet.

Har dem? När skaffades dessa?
Citera
2019-10-16, 15:18
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:

Öh.. Har du ingen koll alls? Flera länder i EU har kärnvapen. Skulle EU få för sig att platta till Turkiet så skulle de vara över på ett dygn. Ett flertal stormakter skulle kunna göra det relativt enkelt. Det är soppan efteråt som är det jobbiga problemet att lösa.

Smarta? Bevara det Turkiskt? Du menar bevara det som ett råtthål?
Citera
2019-10-16, 15:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Öh.. Har du ingen koll alls? Flera länder i EU har kärnvapen. Skulle EU få för sig att platta till Turkiet så skulle de vara över på ett dygn. Ett flertal stormakter skulle kunna göra det relativt enkelt. Det är soppan efteråt som är det jobbiga problemet att lösa.

Smarta? Bevara det Turkiskt? Du menar bevara det som ett råtthål?
Lite realpolitik om jag får be. EU kan inte göra ett skit mot Turkiet med eller utan kärnvapen. Så är den verkliga situationen. Att nu ställa oss på en anarko-marxistisk grupperings sida mot turkarna kan möjligtvis kännas moraliskt upplyftande. Men det är trots allt helt dumdristigt för att inte tala om ett hyckleri av Guds nåde. Dumt för att vi bara förlorar mer inflytande i regionen, hyckleri för att vi är klart medskyldiga till uppkomna situationen och att inte bara USA lämnar kurderna i sticket. Resten av NATO har också packat ihop och stuckit.
Citera
2019-10-16, 16:05
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite realpolitik om jag får be. EU kan inte göra ett skit mot Turkiet med eller utan kärnvapen. Så är den verkliga situationen. Att nu ställa oss på en anarko-marxistisk grupperings sida mot turkarna kan möjligtvis kännas moraliskt upplyftande. Men det är trots allt helt dumdristigt för att inte tala om ett hyckleri av Guds nåde. Dumt för att vi bara förlorar mer inflytande i regionen, hyckleri för att vi är klart medskyldiga till uppkomna situationen och att inte bara USA lämnar kurderna i sticket. Resten av NATO har också packat ihop och stuckit.
Flera länder i EU har kapacitet att slå mot Turkiet om man skulle vilja. Sverige tillhör dock inte de som skulle kunna göra det självständigt eftersom det skulle krävas hangarfartyg om vi inte ska låna flygbaser i ett närbeläget land. Gör EU det gemensamt så skulle själva kriget bli enkelt. Också väldigt korkat precis som du säger.

Jag håller med dig om att det hycklas rejält i EU. Vi gnäller på USA men vi skulle kunna hjälpa kurderna själva om vi velat. Men det gör vi givetvis inte. Skulle bara Sverige beväpna kurderna med tunga vapen så skulle det bli en helt annan historia i området.
Citera
2019-10-16, 16:18
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Flera länder i EU har kapacitet att slå mot Turkiet om man skulle vilja. Sverige tillhör dock inte de som skulle kunna göra det självständigt eftersom det skulle krävas hangarfartyg om vi inte ska låna flygbaser i ett närbeläget land.

Vi talar om NATOs 2:a stora arme. Låna grekisk mark om det ör så enkelt.

Inget EU land har kapacitet att göra ett skit utan amerikansk hjälp. Sluta leva i fantasin...
Citera
2019-10-16, 16:21
Medlem
Vi behöver en stark europeisk armé, kraftig förstärkning av Greklands gränser och noll tolerans mot Turkiet. Europa kan inte förhandla med en diktaturstat som hotar grannländer, EU samt USA och alla som kommer i deras väg. NEJ nu är det fan nog dags att agera EUROPA och VÄRLDEN sätt turkarna på plats.
Senast redigerad av Copernicus 2019-10-16 kl. 16:25.
Citera
2019-10-16, 16:43
Medlem
Och nu börjar Trumps käre vän Erdogan förlöjliga Trump och hans twittrande. Farligt med tanke på Trumps ömtåliga själ.

Har verkligen Erdogan det stöd i ryggen från ryssarna att han nu inte bryr sig om vad Trump säger.
Turkiet må var en regional stormakt men att tro man därför är osårbara är ju naivt. Men nu verkar alliansen brytas och nya skapas i en rasande fart och dom vuxna syns inte till.

Trump, Putin, Erdogan m.fl, alltför många gamla egensinniga olämpliga stollar till ledare styr tyvärr i allt för många länder för att vi skall var helt lugna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in