2019-10-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Eftersom YPG inte är terrorister så är det uppenbart att Erdogan inte har någon ambition att bekämpa terrorister. Om det fanns på agendan så skulle han allierat sig med YPG och bekämpat terror grupperna han samarbetar med.
Det är precis vad dom är terrorister eftersom dom terroriserar araber
Citera
2019-10-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Det är för att deär nöjda med att vara medborgare i Turkiet och har det bra. Västerländska fake-news får er tro att alla kurder är PKK anhängare...

Eller så är de för fega och inte vågar säga som det är för att riskera fängelse? Finns ju kurder som kräver självstyre utan att behöva vara PKK anhängare eller måste man per automatik vara både terrorist och PKK för att kräva kurdisk självstyre enligt turkarna?
Citera
2019-10-16, 14:22
Medlem
Bortamatchens avatar
Verkar vara dåligt med uppdateringar om själva kriget. Fortsätter Turkiet invasionen? Erdogan verkar ha gjort ett uttalande om att han kommer fortsätta. Har det blivit några strider mellan Syriska regimen och den Turkiska regimen?

Såg en rapport om att Turkstödda terrorister sprängt en pansarvagn för Syriska regimen. Osäker på om det stämmer dock.
Citera
2019-10-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nuri Kino kommenterar Magda Gads artikel i Expressen. Han är en frisk fläkt i förhållande till Marcus Oscarsson et consortes så kurd han är. Jo, det är en bra sak att kurderna (YPGSDF) nu slutit avtal med Assads regeringsstyrkor SAA:

Nuri Seyhan Kino

Sverige gav också bidrag till en styrka som verkade som shariapolis.
Under Bashar al-Assads styre hade minoriteter som kristna ett skydd, assyrier och syrianer gick till kyrkor och nunnor och präster kunde bo i landet. Samtidigt verkade al-Assad alltid mot Muslimska brödraskapet och de organisationer som växt fram ur deras ideologi och vilja att ha sharialagar – som al-Qaida och IS. De som är mest rädda för al-Assad nu är IS.
Att president Bashar al-Assad kommer gå som segrare ur kriget och sitta kvar med stöd av Ryssland och Iran har stått klart sedan länge. Han kommer inte skapa västerländsk demokrati och inte heller den frihet som många syrier gick ut och demonstrerade för under arabiska våren. Men han är den enda som kan skapa fred, ta ansvar för IS-fångar och säkra gränserna.
Ovan är ett utdrag ur Magda Gads senaste analytiska text.
När vänner och jag påtalade detta på en middag hos Sveriges ambassad i Beirut för några år sedan blev vi ifrågasatta och hånade. En av Sveriges "främsta" utrikeskorrespondenter var bland de som attackerade mig personligen och dessutom ansåg att jag skulle hålla käften om sanningen. Tro inte att de som omedvetet har gått islamisters/terroristers ärenden kommer att inse sitt misstag och be om ursäkt. Nej. De kommer låtsas som att de aldrig har gjort eller sagt så. Vilken tur att internet aldrig glömmer och att det finns andra sätt att dokumentera. Middagen på ambassaden, den där förfärliga kvällen, är väl dokumenterad, den med. Jag kommer aldrig glömma hur ambassadören satt och skakade istället för att säga ifrån och be dem sluta anklaga oss, han var ju värd.
Den enda riktiga oppositionen som funnits mot Bashar al-Assad är SDF, Syrian Democratic Forces, en kurdiskledd styrka som består av araber, assyrier/syrianer, armenier och yezidier. Nu har de och den syriska armén slutit ett avtal, de strider sida vid sida mot Turkiet och terrorister.
En annan sak att säga i detta är att FSA, Fria syriska armén, alltid varit en styrka bestående till stor del av islamister/terrorister, men medier har valt att informera världen om annat. Jag kommer aldrig att glömma den unge kristne mannen som FSA använde i sina propagandafilmer. Vänner och jag lyckades hjälpa honom att fly. Det var inte odramatiskt, många sömnlösa nätter senare var han i Europa. Han är ett av många vittnen till FSA-soldaters hat mot alla som inte accepterar ett framtida kalifat.
Sedan får man inte glömma att syriska armén krossat al-Qaida och ISIS, vilket SDF också gjort, men på olika platser.
Kriget i Syrien må ha startat med en revolution och många människor med goda avsikter, som ville ha ett demokratiskt styre, reformer och rättigheter demonstrerade och protesterade, men deras kamp kidnappades bara månader efter att den startade av islamister/terrorister. Det har medier misslyckats att rapportera om.
Magda Gad är en gudagåva eller ett superproffs med ett enormt mod, välj vilket ni.
https://www.facebook.com/nuri.kino/posts/10159071322059498

Vi får nog hjälpa honom att dela och sprida inlägget.

Bra inlägg. En liten rättelse bara.
Nuri är assyr.
Citera
2019-10-16, 14:31
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Verkar vara dåligt med uppdateringar om själva kriget. Fortsätter Turkiet invasionen? Erdogan verkar ha gjort ett uttalande om att han kommer fortsätta. Har det blivit några strider mellan Syriska regimen och den Turkiska regimen?

Såg en rapport om att Turkstödda terrorister sprängt en pansarvagn för Syriska regimen. Osäker på om det stämmer dock.
Du kan följa konflikten i realtid på syria live map
Citera
2019-10-16, 14:33
Medlem
LucNNs avatar
Citat:

Läste att 2 SAA dödats vid Manbij och 1 Turkisk soldat, men tänker att dödandet inte varit genom skott från SAA och Tyrkiska trupper, utan militsfolk.
Citera
2019-10-16, 14:36
Bannlyst
Vad trodde omvärlden om Erdogan och turkarna. Jag hoppas om inte EU och Trumpeten håller flabben så öppnar turkarna sina gränser och låter 3,5miljoner flyktingar storma europa vilket kommer förgöra Europa som kontinent.

Turkiet är en stormakt och ingna sanktioner biter på en stormakt för turkarna gör buisness med Kina ett par tusentals trillioner i cash årligen så behöver inte skrämmas av trumpetens stål sanktioner med 50% skatt.

Sen det Turkiet gör nu är ju ALL rätt för USA, Ryssland och Kina har ju gjort liknande hundra tals gånger utan världens reaktion. Norra syrien är turkiets landskap och det får västvärlden in finna sig i
Citera
2019-10-16, 14:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Bra inlägg. En liten rättelse bara.
Nuri är assyr.
Okey. Förklarar en hel del faktiskt.
Citera
2019-10-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Vad trodde omvärlden om Erdogan och turkarna. Jag hoppas om inte EU och Trumpeten håller flabben så öppnar turkarna sina gränser och låter 3,5miljoner flyktingar storma europa vilket kommer förgöra Europa som kontinent.

Turkiet är en stormakt och ingna sanktioner biter på en stormakt för turkarna gör buisness med Kina ett par tusentals trillioner i cash årligen så behöver inte skrämmas av trumpetens stål sanktioner med 50% skatt.

Sen det Turkiet gör nu är ju ALL rätt för USA, Ryssland och Kina har ju gjort liknande hundra tals gånger utan världens reaktion. Norra syrien är turkiets landskap och det får västvärlden in finna sig i

Ditt sätt och attityd säger ganska mycket om vad turkiet representerar. Inte konstigt att majoriteten av världsbefolkning ogillar turkiet och turkarna.
Senast redigerad av Copernicus 2019-10-16 kl. 14:51.
Citera
2019-10-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ditt sätt och attityd säger ganska mycket om vad turkiet representerar. Inte konstigt att majoriteten av världsbefolkning ogillar turkiet och turkarna.
...för inte att tala om vad folk i regionen tycker om kurder
Citera
2019-10-16, 14:53
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Hade du sagt majoriteten av väst, så hade jag köpt din resonemang. Ni är inte majoriteten av världen längre. De tiderna är över. Majoriteten i världen skiter i Syrien eller Turkiet. Det är västerlänningar som är butthurt...
Citera
2019-10-16, 14:57
Bannlyst
Citat:

Jag ber till högre makter att Erdogan fortsätter sina planer för det är så gottande att veta att han pissar på västvärldens PUSSY ledare. Hade jag varit Turkiet hade jag använt kemvapen för kan Ryssland använda sånt utan problem så kan turkarna. Turkiet är en Stormakt och mot en sådan jiddrar man inte med. Fan va gött om Turkarna släpper 3,5miljoner flyktingar mot EU för tänk er alla människor gå i rask takt mot grekland inga armeer kan stoppa 3,5miljoner utan de kommer förstöra varenda land vilket vi får hoppas.

Jag hoppas att Erdogan är nya HITLER som bajsar i omvärlden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in