2018-06-30, 08:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du får specificera din kritik om jag ska kunna bemöta den

Den där kartan är helt klart vad Pro-ISIS/ISRAEL/NATO/"THE REBELS" anhängarna länkar mest, jag vet inte ens vad som kan tänkas komma tvåa.

Syriana-Analysis hade fått kritik för att använda den, men den har vissa fördelar tydligen. https://www.syriana-analysis.com/syriana-geopolitical-report-daraa-29-june-2018/
Den är inte helt oanvändbar bara man håller i minnet vilka som är avsändarna. Det blir lite väl vinklat ibland och att plocka inlägg därifrån för att stödja ens teser bör göras med stor försiktighet, speciellt när man påstår att andra postare är Putintroll.
Citera
2018-06-30, 09:14
Medlem
Tillssons avatar
Nyhetsmorgon TV4 kl. 09:00 - objektivt inslag med video om striderna i Daraa. Inget prat om någon "regim". Fokus låg på att civila flyr striderna. Ingen anklagelse mot någon av parterna. TV4 använder sig av uttrycket "militäroffensiv" utan att ange vem som är "offensiv" (fast det vet vi).
Senast redigerad av Tillsson 2018-06-30 kl. 10:05.
Citera
2018-06-30, 10:44
Medlem
Enligt Hezbollah ledaren Nasrallah är terroristerna på väg att kollapsa, de ger upp eller blir utraderade.
Nasrallah uttalade att en mycket stor seger är inom räckhåll, och allt visar att terroristerna har svårt att sätta upp något motstånd mot SAA.
När det gäller Daraah skall regeringstrupperna ha full kontroll på området.
Enligt uppgifter från Jordanien skall fredsöverenskommelse mellan terrorister och regeringstrupper uppnåtts, men det finns ingen bekräftelse på det, utan är rykten.
Syriska flyktingar i Libanon har börjat återvända till Syrien och Nasrallah begär hjälp för flyktingarna som har inte mycket att återvända till.
Här borde EU göra en insats för att lätta på trycket av flyktingar i EU länderna med att hjälpa dem till att återvända, det är mycket jobb som väntar dem i Syrien, men det måste till resurser för att få fart på det.
Senast redigerad av Fagro 2018-06-30 kl. 10:49.
Citera
2018-06-30, 11:07
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt Hezbollah ledaren Nasrallah är terroristerna på väg att kollapsa, de ger upp eller blir utraderade.
Nasrallah uttalade att en mycket stor seger är inom räckhåll, och allt visar att terroristerna har svårt att sätta upp något motstånd mot SAA.
När det gäller Daraah skall regeringstrupperna ha full kontroll på området.
Enligt uppgifter från Jordanien skall fredsöverenskommelse mellan terrorister och regeringstrupper uppnåtts, men det finns ingen bekräftelse på det, utan är rykten.
Syriska flyktingar i Libanon har börjat återvända till Syrien och Nasrallah begär hjälp för flyktingarna som har inte mycket att återvända till.
Här borde EU göra en insats för att lätta på trycket av flyktingar i EU länderna med att hjälpa dem till att återvända, det är mycket jobb som väntar dem i Syrien, men det måste till resurser för att få fart på det.
Hizbollah är också en Iransk proxy, bäst för dem att deras mästare i Teheran beordrar dem att stanna många mil från gränsen mot Israel.
Citera
2018-06-30, 11:09
Medlem
Dagens framsteg för saa

”so far
in western daraa cs ; dael - ibta
in eastern daraa cs : umm walad - al-ghariyah al-gharbiyah -al-ghariyah al-sharqiyah - al-karak - al-musayfirah - al-jizah
under army”

https://mobile.twitter.com/watanisy/status/1012983039234895874
Citera
2018-06-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Hizbollah är också en Iransk proxy, bäst för dem att deras mästare i Teheran beordrar dem att stanna många mil från gränsen mot Israel.

Yisrael ar USA proxy. Omgiven av stater som alla hatar Yisrael. O har ratt sa avancerade vapen nufortiden. Ghetto-murar hjalper inte. Vem hjalper vagen av flyende zzionister ...
Citera
2018-06-30, 12:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Yisrael ar USA proxy. Omgiven av stater som alla hatar Yisrael. O har ratt sa avancerade vapen nufortiden. Ghetto-murar hjalper inte. Vem hjalper vagen av flyende zzionister ...
En stat som inte har någon framtid utan massivt stöd utifrån, militärt och finansiellt för att inte tala om politiskt.

Gissa från var?
Citera
2018-06-30, 12:13
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En stat som inte har någon framtid utan massivt stöd utifrån, militärt och finansiellt för att inte tala om politiskt.

Gissa från var?
Ahahah va? Israels BNP per capita toppade just Storbritannien, Frankrike och Japan! Vart kommer detta "massiva stöd" ifrån? Sist jag kollade hette det handel- och säkerhetssamarbeten. Tror du verkligen USA skulle vara allierade med Israel om de inte ansåg att de tjänade på det?
Citera
2018-06-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ahahah va? Israels BNP per capita toppade just Storbritannien, Frankrike och Japan! Vart kommer detta "massiva stöd" ifrån? Sist jag kollade hette det handel- och säkerhetssamarbeten. Tror du verkligen USA skulle vara allierade med Israel om de inte ansåg att de tjänade på det?

Yisraeler litar pa att USA har sitt skyddande hand over Yisrael for evigt. Dream on. Yisrael overlever inte en dag utan USA. Judars historia ar att bli utkastade/forfoljda. Hej, ser den pa inkommande
Citera
2018-06-30, 12:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Israel skulle upphöra att existera den dagen USA tog sin hand ifrån landet. Det är att jämföra med ett land som har stått under massiva sanktioner i åratal men ändå står på benen.

Och missförstå mig rätt här, jag gillar inte situationen men ska det till en ändring lär man få finna en annan politisk inriktning i Israel.

Dessutom så har man även problem hemmavid med olika grupperingar som utan att adresseras kommer att urgöra grava problem i framtiden.

Och ni som kommer med alla beskyllningar om att jag är kryptokommunist, diktaturkramare och Putintroll kan ta och läsa detta om Tucker Carlson som jag tycker har åsikter som förvånansvärt många gånger harmonierar med mina för att inte säga nästan jämt:

Tucker Carlson: The Populist Paladin of Primetime

Willing to challenge positions sacrosanct to Republicans, he's hit a winning formula with today's conservatives.
/…/Though Carlson supported the Iraq War when Bush initiated it, he later denounced it as “a total nightmare and a disaster, and I’m ashamed I went against my own instincts in supporting it. I’ll never do it again. Never.” He has also developed a contempt for much of neocon foreign policy—and for some of its chief proponents. Back in July, a guest on his show was Max Boot of the Council on Foreign Relations, who once suggested that the troubled lands of Islam “cry out for the sort of enlightened foreign administration once provided by self-confident Englishmen in jodhpurs and pith helmets.”

When Carlson told Boot that it was folly for the United States to have tried to oust Syria’s Bashar al-Assad and that neocons (and Democrats) are wildly exaggerating the Russian threat, Boot accused Carlson of being a “cheerleader” for Russia, which Carlson called “grotesque.” Boot professed indignation that Carlson was “yukking it up over the fact that Putin is interfering and meddling in our election process,” and Carlson called it “odd coming from you, who really has been consistently wrong in the most flagrant and flamboyant way for over a decade.”
http://www.theamericanconservative.com/articles/tucker-carlson-the-populist-paladin-of-primetime/

Jag skäms över att jag applåderade över Sveriges insats i Libyen.
Senast redigerad av arbetet 2018-06-30 kl. 12:41.
Citera
2018-06-30, 12:40
Medlem
Memestars avatar
Reports of an agreement to transfer the opposition fighters from the south of Syria to Idlib.
https://syria.liveuamap.com/en/2018/30-june-reports-of-an-agreement-to-transfer-the-opposition

Assadregimen förflyttar "terroristerna" igen? Oy Vey, deras "terroristsamarbete" måste väl ändå ha överskridit SDFs vid det här laget?
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Israel skulle upphöra att existera den dagen USA tog sin hand ifrån landet. Det är att jämföra med ett land som har stått under massiva sanktioner i åratal men ändå står på benen.

Och missförstå mig rätt här, jag gillar inte situationen men ska det till en ändring lär man få finna en annan politisk inriktning i Israel.

Dessutom så har man även problem hemmavid med olika grupperingar som utan att adresseras kommer att urgöra grava problem i framtiden.
Israels samarbete med USA var väldigt begränsat 1967, men de slog ändå arabländerna på bara sex dagar...

Vad är det för speciellt med att få 3 miljarder dollar om året i mimitärstöd? Det är <1% av Israels BNP. Det är som att påstå att Tyskland skulle "gå under" utan USAs kärnvapenparaply.
Senast redigerad av Memestar 2018-06-30 kl. 12:49.
Citera
2018-06-30, 12:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Reports of an agreement to transfer the opposition fighters from the south of Syria to Idlib.
https://syria.liveuamap.com/en/2018/30-june-reports-of-an-agreement-to-transfer-the-opposition

Assadregimen förflyttar "terroristerna" igen? Oy Vey, deras "terroristsamarbete" måste väl ändå ha överskridit SDFs vid det här laget?

Israels samarbete med USA var väldigt begränsat 1967, men de slog ändå arabländerna på bara sex dagar...

Vad är det för speciellt med att få 3 miljarder dollar om året i mimitärstöd? Det är >1% av Israels BNP. Det är som att påstå att Tyskland skulle "gå under" utan USAs kärnvapenparaply.
Det har hänt mycket på femtio år. När den amerikanska militären bekymrar sig över Irans s-300-försvar och räknar med att det skulle ta över hälften av samtliga hangarfartygs kapacitet för att slå ut Iran, hur tror du att det skulle gå för Israel ensamt? De må vinna men till vilket pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in