2018-05-10, 11:51
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men varför attackerar Israel iranska mål i Syrien och med vilken rätt?
Den starkes rätt. Finns ingen annan och har aldrig funnits någon annan rätt.
Citera
2018-05-10, 11:52
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Hoppas det, vore nästan onaturligt om de pratar om något annat än en slutgiltig lösning för Syrien. Är Netanyahu fortfarande i Moskva? Såna här besök brukar ju vara väldigt korta annars.
Han var hemma i israel i går kväll.
Citera
2018-05-10, 11:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hoppas det, vore nästan onaturligt om de pratar om något annat än en slutgiltig lösning för Syrien. Är Netanyahu fortfarande i Moskva? Såna här besök brukar ju vara väldigt korta annars.
Vet ej var han befinner sig men la detta inlägget i den andra tråden. Fundera ett varv på det och om det nu var Iran som började:

(FB) Iran har anfallit Israel (2018-05-10)
Citera
2018-05-10, 11:55
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Israel hade aldrig några större problem med Assad-regimen före kriget, de var fiender men visste var man hade varandra. Israel bombade misstänkta anläggningar ett par gånger på ett helt årtionde, det var väl allt. I övrigt hade man ju hemliga fredssamtal strax före kriget,

https://www.nytimes.com/2012/10/13/world/middleeast/secret-israel-syria-peace-talks-involved-golan-heights-exit.html

Att Israels attacker nu huvudsakligen riktar sig mot Irans ökande inflytande försöker du väl inte förneka? Det är ju trivialt, liksom att Iran försöker bibehålla/utöka det.

Antar att du lade in fel citat så bortser från det.

Ursäktar att jag infogade fel citat, men andra användare har redan belyst både det jag sagt och det som jag försökt förmedla.
Citera
2018-05-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleans
Ursäktar att jag infogade fel citat, men andra användare har redan belyst både det jag sagt och det som jag försökt förmedla.

Vet du eller någon när konflikten kan komma att ta slut? Börjar inte terroristerna tröttna/bli för få?
Citera
2018-05-10, 12:30
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksoulss
Vet du eller någon när konflikten kan komma att ta slut? Börjar inte terroristerna tröttna/bli för få?

Utan inblandning och stöd från utomstående terroristsponsrande stater hade konflikten varit över på en vecka. Det som i dagsläget häller olja på en brinnande konflikt är inflödet av pengar och vapen till terrorister (ibland även nämnda som rebeller). Under den senare delen av konflikten har mängden dollar-sedlar ökat markant i Syrien baserat på källor med mina kontakter med befolkningen där. Det är många som är rika och ingen av civilbefolkningen vet var dessa pengar kommer ifrån, men jag tror att både du och jag kan tänka oss en förklaring.

För övrigt har den Syriska regeringen sakta men säkert övertagit och befriat stora delar av Syrien. Att ge ett tidsintervall är dock omöjligt i och med antal okända faktorer och antal möjliga scenarion som kan utspela sig. För ett litet land som Syrien, att bli attackerat av stormakter är inte lätt att hantera. I samtliga scenarion kommer det dock vara civilbefolkningen som betalar det ultimata priset.
Citera
2018-05-10, 12:31
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Utan inblandning och stöd från utomstående terroristsponsrande stater hade konflikten varit över på en vecka. Det som i dagsläget häller olja på en brinnande konflikt är inflödet av pengar och vapen till terrorister (ibland även nämnda som rebeller). Under den senare delen av konflikten har mängden dollar-sedlar ökat markant i Syrien baserat på källor med mina kontakter med befolkningen där. Det är många som är rika och ingen av civilbefolkningen vet var dessa pengar kommer ifrån, men jag tror att både du och jag kan tänka oss en förklaring.

För övrigt har den Syriska regeringen sakta men säkert övertagit och befriat stora delar av Syrien. Att ge ett tidsintervall är dock omöjligt i och med antal okända faktorer och antal möjliga scenarion som kan utspela sig. I samtliga scenarion kommer det dock vara civilbefolkningen som betalar det ultimata priset.

Du kan skuldbelägga alla utomstående aktörer för att förlänga kriget beroende på var du startar klockan och vilken aspekt av konflikten du fokuserar på.
Citera
2018-05-10, 12:34
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Du kan skuldbelägga alla utomstående aktörer för att förlänga kriget beroende på var du startar klockan och vilken aspekt av konflikten du fokuserar på.

Självfallet kan du skuldbelägga alla parter beroende på vilken aspekt på en situation du fokuserar på. Jag kan även skuldbelägga Syriska regeringen för att inte låta terroristerna ta över och ställa in sitt önskade kalifat. Den aspekt jag fokuserar på, och som förvånansvärt nog inte nämns tillräckligt mycket, är den Syriska befolkningens aspekt och vilja. Den utgår jag från i mina inlägg och det bör alla som står upp för demokrati göra.
Citera
2018-05-10, 12:50
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:

För övrigt har den Syriska regeringen sakta men säkert övertagit och befriat stora delar av Syrien. Att ge ett tidsintervall är dock omöjligt i och med antal okända faktorer och antal möjliga scenarion som kan utspela sig. För ett litet land som Syrien, att bli attackerat av stormakter är inte lätt att hantera. I samtliga scenarion kommer det dock vara civilbefolkningen som betalar det ultimata priset.
Självklart så skyller du på utomstående influenser när kriget har gått dåligt. Araber är överlag usla soldater och istället för att skriva i tråden borde du och alla som stödjer sandnegern Assad, åka ner och slåss. Era fega jävlar........
Citera
2018-05-10, 12:50
Medlem
Dominicss avatar
En riktig käftsmäll åt USA från Bashar al-Assad!

Citat:
“[W]e don’t think the president of that regime is in control,” Assad told the paper, referring to Trump. “We all believe that the deep state, the real state, is in control, or is in control of every president, and that is nothing new. It has always been so in the United States, at least during the last 40 years, at least since Nixon, maybe before, but it’s becoming starker and starker, and the starkest case is Trump.”

Assad also dismissed the possibility of a third world war breaking out in Syria, telling the Greek newspaper that Moscow’s levelheadedness has so far prevented a catastrophic escalation – even as the US aims to expand the conflict. Asked directly if he was concerned about the possibility of a third world war, Assad replied: “No, for one reason: Because fortunately, you have a wise leadership in Russia, and they know that the agenda of the deep state in the United States is to create a conflict. Since Trump’s campaign, the main agenda was against Russia, create a conflict with Russia, humiliate Russia, undermine Russia, and so on,” the Syrian president said.

Dessutom fick USAs hundar en liten käftsmäll av sanningen.

Citat:
Assad ended the interview by vowing to reunify Syria and restore its sovereignty, adding that the US, France, UK, Saudi Arabia, Qatar and Turkey are ultimately responsible for the seven-year war and must be held accountable for supporting “terrorists” fighting in Syria.
Senast redigerad av Dominics 2018-05-10 kl. 12:56.
Citera
2018-05-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominics
En riktig käftsmäll åt USA från Bashar al-Assad!

Dessutom fick USAs hundar en liten käftsmäll av sanningen.
Nu vet vi varför Assadister i tråden tror att USA styrs av den "djupa staten". För deras hjälte säger så.
Citera
2018-05-10, 13:23
Medlem
Dominicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Nu vet vi varför Assadister i tråden tror att USA styrs av den "djupa staten". För deras hjälte säger så.

Tfalken från flashback har talat allihop! Han säger att det inte finns någon deep state. Sluta upp med era anklagelser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in